EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 140
-
Finlandiya ve Türkiye temel eğitim sistemine karşılaştırmalı bir yaklaşım
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02-08)Finlandiya'nın PISA sınavlarında matematik, fen, okuma alanlarının her üçünde de üst üste aldığı başarılı sonuçlar Fin başarısından edinilebilecek kazanımlar olabileceğini düşünerek araştırmaya başlamamızı sağlamıştır. ... -
Okul yöneticilerinin uzaktan mesleki gelişimleri: Bir model önerisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Amaç: Bu araştırma; okul yöneticilerinin mesleki gelişimlerine katkıda bulunabilmek amacıyla genel bir eğitim yerine ihtiyaç duydukları konuda ve zamanda almak istedikleri eğitimi, alnında uzman kişilerden alabilecekleri ... -
Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisini incelemek amacıyla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende ... -
Ergen öğrencilerin okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçları Ölçeği`nin Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı, Tian, Han ve Huebner (2014) tarafından geliştirilen Ergen Öğrencilerin Okuldaki Temel Psikolojik İhtiyaçları Ölçeği' nin (EÖOTPİÖ) Türkçeye uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin ... -
Ortaokul öğrencilerinin kuvvet ve hareket ünitesinin öğretiminde robotik modüllerin etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-26)Bu araştırmanın amacı, Ortaokul 6.sınıf Fen Bilimleri Dersi `Kuvvet ve Hareket` ünitesine yönelik olarak geliştirilen robotik modül etkinliklerinin; öğrencilerin akademik başarılarına, fen bilimlerine yönelik tutum ve ... -
Ergenlerin algıladıkları anne baba tutumlarının yaratıcılık düzeyleri ve duygu düzenleme süreçleri üzerine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu çalışmanın temel amacı, Tekirdağ ilinin Süleymanpaşa ilçesinde lise birinci sınıfa devam eden 13-16 yaş grubu ergenlerin algıladıkları anne baba tutumlarının yaratıcılık düzeyleri ve duygu düzenleme süreçleri üzerindeki ... -
Okul öncesi eğitim kurumuna devam eden çocuklara örüntü becerilerini kazandırmada oyun yönteminin etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-09)Okul öncesi dönem bir zihinsel işlem olan örüntü becerilerinin temellerinin atıldığı bir dönemdir. Örüntü, cebirsel düşünmenin ana taşı olduğundan ve sıralama, sınıflama, karşılaştırma gibi matematiksel kavramları ... -
Fen bilimleri öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerindeki ve öğretmenlik öz yeterlik inançlarındaki değişimlerin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; fen bilimleri öğretmen adaylarına verilen Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) odaklı eğitimin öğretmen adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ve öğretmenlik öz yeterliklerine ... -
Lise ve üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluş üzerine bir araştırma: Değer, kişilik ve sosyal ilişkilerin rolü
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-20)Araştırma; değer, kişilik, sosyal ilişkilerin lise ve üniversite öğrencilerinin öznel iyi oluş düzeylerine etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın temel amacı çerçevesinde, bu değişkenlerin öznel ... -
Üstün zekâlı öğrencilerde Türkçe koşut eğitim programının başarıya, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-14)Bu araştırmanın temel amacı, üstün zekalı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap veren bir Türkçe programının geliştirilmesini, uygulanmasını ve bu programın etkiliğinin sınanarak, sonuçlarının ortaya konmasını ... -
Farklı bölümlerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin psikolojik dayanıklılıklarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-12)Bu araştırmada, farklı bölümlerde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin psikolojik dayanıklılıklarını yordama durumunun incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Edirne Trakya Üniversitesi'nde ... -
Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı kapsamında Türkiye`de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı klavuz alınarak Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirme politikaları ele alınmıştır. Araştırma kapsamında; Avrupa Komisyonu dil politikası çalışmaları, Avrupa ... -
Yabancı dil öğreniminde stereotipler ve Türkiye`de Fransızca eğitimine etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez, stereotiplerin (kalıp yargıların) diller üzerindeki etkileri ve bunların Türkiye'de Fransızca diline yansımasını konu almaktadır. Bu çalışmada önyargı, klişe ve kalıp yargıların oluşum nedenleri, işlevleri ve ... -
Professional development needs of instructors at the english preparatory schools of universities in Turkey
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-18)İngilizcenin küresel bir dil olarak kabul görmesi ve bu durumun yol açtığı İngilizceyi yabancı dil olarak konuşanların sayısının onu ana dil olarak konuşanların sayısından çok daha fazla olması gerçeği İngilizce öğretmenlerinin ... -
Sekizinci sınıf `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesinin tahmin-gözlem-açıklama tekniği ile öğretilmesinin, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal davranışlarına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-13)Bu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf Fen ve Teknoloji Dersi `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesine yönelik olarak geliştirilen tahmin-gözlem-açıklama etkinliklerinin; öğrencilerin akademik başarılarına, sorgulayıcı öğrenme ... -
Ergen ikizlerin sosyal kaygı düzeylerini azaltma müdahale programının etkililiğinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08-01)Bu çalışmada, `Ergen İkizlerin Sosyal Kaygı Düzeylerini Azaltma Müdahale Programı`nın ikiz ortaöğretim öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırma, Van ili merkez ilçesinde bulunan ... -
Beyin temelli öğrenme modeline uygun hazırlanan öğretim aktivitelerinin öğrencilerin matematik başarısına etkisi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz dünyasında beyin ile ilgili yapılan araştırmalar eğitim konusunda bir çığır açmıştır. Özellikle gelişen teknoloji ile beynin yapısı daha iyi anlaşılmış ve öğrenmeyi öğrenme gerekliliği ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda ... -
Medeni durumun öğretmenlerin benlik saygısı ve yaşam doyumu üzerindeki etkisinin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma öğretmenlerin medeni durumlarının, benlik saygıları ve yaşam doyumları üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini kolayda örnekleme yolu ile seçilen 2014-2015 eğitim-öğretim ... -
Beş ve altı yaş çocuklarının duygu düzenlemesinde çocuk mizacıyla anne davranışları arasındaki etkileşimin incelenmesi
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma beş ve altı yaş çocuklarının duygu düzenlemesinde çocuk mizacıyla anne davranışları arasındaki etkileşimin incelenmesini ve bu çerçevede; çocuğun duygu düzenleme becerilerinin desteklenmesinde annenin etkisini ... -
Yönetsel iletişim etiğine ilişkin bir değerlendirme: Türkiye Cumhuriyeti yükseköğretim mevzuatı örneği
(İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye Cumhuriyeti Yükseköğretim Mevzuatı Örneğinde Yönetsel İletişim Etiğinin Değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada öncelikle iletişimin insan varoluşu ve yönetsel ilişkideki stratejik rolü biçimsel ve tinsel ...