Professional development needs of instructors at the english preparatory schools of universities in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizcenin küresel bir dil olarak kabul görmesi ve bu durumun yol açtığı İngilizceyi yabancı dil olarak konuşanların sayısının onu ana dil olarak konuşanların sayısından çok daha fazla olması gerçeği İngilizce öğretmenlerinin eğitimi ve anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenleri üzerine yapılan araştırmaların gelişmesine yol açtı (Crandall & Christison, 2016). İngilizcenin yabancı dil olarak konuşulduğu ülkelerdeki özellikle yükseköğrenim seviyesinde eğitim dilinin İngilizce olması şartı farklı bağlamlarda çalışan bu İngilizce öğretmenlerinin profesyonel gelişim ihtiyaçlarının irdelenme gereksinimini daha da artırdı. Tüm paydaşlarca yükseköğrenim kurumlarında uluslararasılaşma isteğinin ciddi bir yatırıma dönüştüğü Türkiye gibi bir bağlamda, bu alana duyulan ve her geçen gün artan ilgiden ilham alınarak başlatılan bu çalışma, Türkiye'deki devlet ve vakıf (özel) üniversitelerindeki hazırlık okullarında görev yapan İngilizce okutmanlarının profesyonel gelişim ihtiyaçlarını, ilgi alanlarını ve tercihlerini belirlemeyi hedeflemektedir. Buna istinaden, araştırma iki amaca hizmet eden bir çalışma olarak karşımıza çıkmaktadır: birincisi, okutmanların `profesyonel gelişimi nasıl tanımladıklarının araştırılması` ve ikincisi de okutmanların `profesyonel gelişim ihtiyaçlarının neler olduğunun saptanması ve irdelenmesidir`. Ortaya çıkan diğer dikkate değer hususların daha yönlü araştırılması da araştırmanın bir diğer amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın evrenini Türkiye'deki devlet (n=59) ve vakıf üniversitelerine (n=50) bağlı hazırlık okullarında (n=109) görev yapan İngilizce okutmanları (n=717) oluşturmuştur. Araştırma sorularını en iyi şekilde cevaplayabilmek, ortaya çıkan verileri daha iyi tetkik edebilmek ve tam olarak ortaya çıkarabilmek amacıyla hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır: ilk evrede ilgili paydaşlar (ör: okutmanlar, öğretmen eğitmenleri, okul yöneticileri vb.) ile odak grup (n=4) veya bireysel görüşmeler (n=2) yapılmış ve sonraki evrede de katılımcılar bu çalışma için özel olarak hazırlanmış çevrim içi (online) anketi tamamlamışlardır. Çalışmada toplanan nitel veriler tematik içerik analizi ve nicel veriler de SPSS 23.0 kullanılarak betimsel analiz ve kanıtlamasal istatistik ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda İngilizce okutmanlarının profesyonel gelişim ihtiyaçları, ilgi alanları ve tercihleri belirlenmiş ve yorumlanmıştır. Ayrıca, yapılan bağımsız ki kare testi (1) çalışma bağlamı (devlet veya vakıf üniversitesi), (2) tecrübe (meslekte geçirilen yıl) (3) ana dil konuşucusu olup olmama, (4) lisans alanı (İngilizce Öğretmenliği mezunu olup olmama) (5) uluslararası geçerliği olan sertifika ve/veya diploma sahipliği (CELTA, DELTA vb.) ve (6) pozisyon (okutman, akademik görevler, idari görevler vb.) gibi değişkenler ile katılımcıların profesyonel gelişim ihtiyaçları arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. The global status of English and the resulting fact that the non-native speakers of English outnumber its native speakers inevitably occasioned the development of a body of research on English language teacher education and professional development of non-native English-speaking teachers (Crandall & Christison, 2016). The provision of English-medium instruction particularly at the tertiary level of education in the Expanding Circle countries amplified the need to examine the professional development needs of these practitioners working in diverse settings. Motivated by the mounting interest in this field in the Turkish context where the desire for internationalisation in higher education institutions has become a serious investment for all parties concerned, the present study aims to explore the perceived professional development needs, interests and preferences of instructors practising at the English preparatory schools of universities across Turkey. To this end, it pursues a twofold research inquiry: first, to explore what `professional development` means to instructors of English; and, second, to identify and examine their perceived professional development needs. An investigation of any emerging threads or patterns is a further step in this inquiry. The population of the study consists of 717 instructors teaching English at the preparatory schools of 59 state and 50 foundation/private universities in Turkey. To fully address the research questions, and to further scrutinize and complement the findings, both qualitative and quantitative data collection means were utilized: first focus group meetings and individual interviews with the relevant stakeholders (i.e. instructors with relevant training, teacher trainers and school directors/vice directors) were held and then participants completed an online survey which was specifically created for the present research. The data collected from the survey were analysed qualitatively through thematic content analysis and quantitatively by SPSS 23.0, using both descriptive statistics and inferential statistics. A large number of professional development needs, interests and preferences have been identified and interpreted. The chi-square analysis of the demographic/context related data and perceived professional development needs revealed that variables such as (1) work setting (i.e. state versus foundation universities), (2) seniority (i.e. experience), (3) native-speaker status (i.e. native versus non-native speakers of English), (4) BA major (i.e. ELT versus non-ELT majors) (5) background training (i.e. internationally recognised certificate holders versus non-certificate-holders) and (6) positions (i.e. instructor vs. administrators vs. academic posts) have statistically significant effects on instructors' professional development needs, interests and preferences.
Collections