Üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma üstbilişe dayalı öğretim yönteminin yedinci sınıf ışık ünitesinde öğrencilerin üstbiliş farkındalığı, tutum ve başarısına etkisini incelemek amacıyla ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desende gerçekleştirilmiştir. Çalışma 2014-2015 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde İstanbul Gaziosmanpaşa Büyük Fuat Paşa Ortaokulunda 65 yedinci sınıf öğrencisi ile Işık ünitesi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda üstbilişe dayalı öğretim, kontrol grubunda ise Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) programı uygulanmıştır. Veriler Biliş Üstü Ölçeği, Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği, Işık Ünitesi Başarı Testi ve Düşünme Kaydı Kâğıdı kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın sonucunda her iki grubun da başarı testi ortalaması artmıştır ve bu artış istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Son test puanlarında deney grubunun ortalaması fazla olmasına rağmen gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Tutum testi sonuçlarına bakıldığında hem ön test hem son test puanlarında kontrol ve deney grupları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır ancak ders altboyutunda deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmiştir. Biliş üstü ölçeği sonuçlarında grupların son test puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma görülmektedir. Ölçeğin altboyutları incelendiğinde son testlerin biliş bilgisi alt boyutunda deney grubunun lehine bir farklılaşma görülmüştür. Faktörler bazında bakıldığında açıklayıcı bilgi, yöntemsel bilgi ve kendini değerlendirme faktörlerinde ortalamalar arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmektedir. This study was carried out on pre and post test controlled group half-experimental design with the aim of to investigate the effectiveness of metacognitive teaching methods on seventh grade students' metacognitive awareness, attitudes and achievement in teaching light unit. The research was carried out on İstanbul Gaziosmanpaşa Büyük Fuat Paşa Secondary School with 65 seventh grade students in 2014-2015 academic year's second half period and in Light Unit. In this research metacognitive methods were implemented in experimental group and standard Ministry of National Education's program was implemented in control group. Research data collected by using Metacognition Scale, Science and Technology Attitude Scale and Light Unit Achievement Test and Thinking Record Paper. Control and experimental groups' achievement means were significiantly increased, experimental group had better points but there was no significance. Attitude tests' results showed that there was statisticially significance between groups neither pre test nor post test. But in lesson subscale experimental group had better points in a statistically significance way than control group. Metacognition Scale's post test results showed that there was a significiant difference in favor of experimental group. Cognitive knowledge subscale and declarative knowledge, procedural knowledge and self evaluation factors were significiant in favor of experimental group.
Collections