Üstün zekâlı öğrencilerde Türkçe koşut eğitim programının başarıya, eleştirel düşünmeye ve yaratıcılığa etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı, üstün zekalı öğrencilerin akademik ve zihinsel ihtiyaçlarına cevap veren bir Türkçe programının geliştirilmesini, uygulanmasını ve bu programın etkiliğinin sınanarak, sonuçlarının ortaya konmasını sağlamaktır. Araştırmada Türkçe dersinin `Sağlık ve Çevre` teması Koşut Eğitim Programı ile farklılaştırılarak özgün bir eğitim programı oluşturulmuştur.Çalışma İstanbul ilinde, üstün zekalı öğrencilere eğitim veren bir özel okulun 4. sınıfında eğitim gören 13 öğrenci deney grubunu 13 öğrenci kontrol grubunu oluşturmak üzere 26 üstün zekalı öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından Koşut Eğitim Programına göre farklılaştırılan Türkçe öğretim programı uygulanırken, kontrol grubu öğrencileri mevcut öğretmenleri ile olağan öğretimlerine devam etmişlerdir.Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen Türkçe Başarı Testi, Eleştirel Düşünme Becerileri Ölçeği, Yaratıcı Yazma Ölçeği ön test son test olarak kullanılmıştır. Test ve ölçeklerden elde edilen veriler non-parametrik teknikler ile istatiksel analize tabi tutulmuşlardır.Araştırma bulgularına göre üstün zekalı öğrencilere yönelik hazırlanan Koşut Eğitim Programına göre farklılaştırılan Türkçe öğretim programı deney grubu öğrencilerinin Türkçe ders başarısını, eleştirel düşünme becerilerini ve yaratıcılıklarını anlamlı düzeyde arttırmıştır.Anahtar Kelimeler: Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrenciler, Eğitim Programı, Koşut Eğitim Programı, Türkçe Öğretimi, Eleştirel Düşünme Becerileri, Yaratıcı Düşünme. The main aim of this research is to develop and implement a Turkish language program that meets the academic and cognitive needs of gifted students and to test the effectiveness of this program as well as to present its results. In the research, a unique educational program was developed by differentiating the Turkish course `Health and Environment` with the parallel curriculum program.The study was conducted in Istanbul with 26 gifted (13 experimental and 13 control group) students studying in the 4th Grade of a private school providing education for gifted students. In the experimental group, while the Turkish teaching program differentiated according to the parallel curriculum program that was applied by the researcher, the control group students continued their traditional course of study with their existing teachers.For the collection of data in this research, the Turkish Language Arts Success Test, Critical Thinking Ability Scale and Creativity Scale were administered to experimental and control groups. Data obtained from tests and scales were subjected to statistical analysis with non-parametric statistical techniques.According to the findings of the research, the post test results showed that the experimental group had significantly higher scores in academic achievement, cricital thinking skills and creativity scores in relation with the Turkish Language Arts lesson. Key words: Gifted and Talented Students, Curriculum, Parallel Curriculum Program, Turkish Teaching, Critical Thinking Skills, Creative Thinking.
Collections