Sekizinci sınıf `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesinin tahmin-gözlem-açıklama tekniği ile öğretilmesinin, öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal davranışlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sekizinci sınıf Fen ve Teknoloji Dersi `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesine yönelik olarak geliştirilen tahmin-gözlem-açıklama etkinliklerinin; öğrencilerin akademik başarılarına, sorgulayıcı öğrenme becerilerine ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır.Nicel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırmada, kontrol gruplu ön-test ve son-test yarı deneysel desen uygulanmıştır. Sekizinci sınıf Fen ve Teknoloji dersi `Yaşamımızdaki Elektrik` Ünitesindeki konularının öğretimi; deney grubunda Milli Eğitim Bakanlığı'nın onayladığı ve çalışmanın yapıldığı yıl olan 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında mevcut Fen ve Teknoloji Öğretim Programı'ndaki `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesinin konu ve kazanımları dikkate alınarak hazırlanmış araştırmacı tarafından geliştirilen Tahmin-Gözlem-Açıklama tekniğine yönelik etkinlikler ile gerçekleştirilirken kontrol grubunda 2015-2016 eğitim-öğretim yılına ait Milli Eğitim Bakanlığı'nın onayladığı 8. Sınıf Fen ve Teknoloji kitabındaki etkinlikler ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu, İstanbul ili Avcılar ilçesine bağlı bir devlet ortaokulunda 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmanın uygulama süreci deney ve kontrol gruplarındaki öğretim 5 hafta 20 ders saati gerektiren olacak şekilde gerçekleştirilmiştir.Öğrencilerin `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesine yönelik akademik bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla Masattaş (2012) tarafından geliştirilen Yaşamımızdaki Elektrik Başarı Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarını ölçmek için, Balım ve Taşkoyan (2007) tarafından geliştirilen Fene Yönelik Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum düzeylerini ölçmek için Nuhoğlu (2008) tarafından geliştirilen Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır.Yapılan araştırmada uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizi SPSS 22.0 paket programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen verilerin analizinde; aynı grup içerisindeki ikili karşılaştırmalarda 'Bağımlı Grup t-testi', farklı gruplardaki ikili karşılaştırmalarda ve aynı testin tekrarlı ölçümlerinin karşılaştırılmasında 'Bağımsız Grup t-testi' kullanılmıştır. Gruplar arası farkın olup olmadığına bakmak için ise ikiden fazla gruplar için kullanılan ANOVA testinden faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin normallik testi için Skewness-Kurtosis testi kullanılmıştır. Skewness-Kurtosis testine göre; örneklem sayısının 50'nin altında olduğu durumlarda hesaplanan Z-skoru -1,96 ile +1,96 aralığında ise dağılımın normal olduğu kabul edilir.Araştırmanın sonuçları göz önünde bulundurulduğunda; deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre; akademik başarı, sorgulayıcı öğrenme becerileri ile Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarında anlamlı düzeyde artış olduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar; Tahmin-Gözlem-Açıklama tekniğinin, çalışma kapsamında belirlenen bilişsel ve duyuşsal özellikleri geliştirici etkisinin olduğunu göstermektedir. The purpose of this study is to investigate the effects of `predict-observe-explain` (POE) activities developed towards 'Electricity in Our Life', chapter of 8th Grade Science & Technology Classes, on students' academic success, interrogative learning techniques and their attitudes towards Science and Technology class.Quantitative techniques were used to analyze the data gathered through this study. In this study, `preliminary test` and `final test` semi-structured experimental model of qualitative technique was applied. In 2015-2016 education year, 8th grade Science &Technology Class, `Electricity in Our Life` chapter was designed in two different ways for `experiment group` students and `control group` students. Control group students followed the book which was approved by the Ministry of National Education of Turkey (MNE) for the same year. Experiment group student followed series of POE activities that are prepared by the researcher and compatible with the `Electricity in Our Life` chapter for the same year. Study group was composed of students who study at one of the public secondary schools, in Avcılar, Istanbul. Application of the experiments on the study group required 5 weeks, or equal to 20-lesson-hour to complete the prepared activities.In order to determine the academic level of the students', towards `Electricity in Our Life` chapter, Electricity in Our Life Success Test, developed by Masattas (2102), was used. To determine the students' interrogative learning technique perception, Science Directed Interrogative Learning Skills Perception Scale, developed by Balim and Taskoyan (2007) was used. To determine the student's' attitude level towards Science and Technology Class, Attitude Scale for Science and Technology Class (Nuhoglu, 2008) was used.Data, obtained at the end of the research, was analyzed by using SPSS 22.0 packet program. In the analysis of the data, obtained at the end of the study, Dependent Group T-Test for the pairwise comparison in the same group; and Independent Group T-Test for the pairwise comparison in the different groups and the comparison of the same test's repetitive measures, were used.Between groups analysis was conducted using ANOVA test to see whether there is a difference between the groups or not. Skewness-Kurtosis test was used to check the normality of the data. According to the Skewness-Kurtosis test, if the sampling size is below 50, and Z-value is between -1.96 and +1.96, then it is accepted that the distribution is normal.Based on the results of the study, it was concluded that there is a significant increase in the academic success, interrogative learning skills and the attitudes towards Science & Technology class, of the experiments group students' when compared to the control group students'. Results show that Predict-Observe-Explain techniques have improving effects on the cognitive and affective skills that were determined in the scope of this study.
Collections