Browsing TEZLER by Title
Now showing items 170-189 of 427
-
Lean as an innovative method in english language teaching to increase learner`s reading and writing skills
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizce öğrenenlerin ihtiyaçlarının karşılanması için kullanılan farklı öğretim yöntemleri İngilizce dil sınıflarında tartışmalı bir konu haline gelmiştir. Yenilikçi bir yöntem olan lean methodu, öğrenmeyi sağlamak için ... -
Learners` attitudes towards the use of L1 in English classes: A sample of Salahaddin University
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngilizcenin, ikinci veya yabancı dil olarak öğrenim ve öğretiminde ana dilinin (L1) kullanımına yönelik temel iki farklı görüş vardır: Sadece ikinci dil kullanılmasını savunan tek dilli eğitim yöntemi ve ana dil ve yabancı ... -
Likert tipi ölçeklerde katılım düzeyi sayısındaki değişikliğin psikometrik özelliklerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu çalışma likert bir ölçeğin katılım düzeylerindeki değişimin betimsel istatistikler üzerinde nasıl bir değişim olduğunu gözlemlemeyi amaçlamıştır. Bu geçerliliği ve güvenirliği önceden kanıtlanmış olan Okul Tükenmişlik ... -
Lise öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının karar verme stilleri ile ilişkisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada liselerin 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerinin akademik erteleme davranışlarının karar verme stilleri tarafından yordanıp yordanmadığının incelenmesini amaçlanmıştır.Araştırmanın verileri 2010-2011 öğretim ... -
Lise öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumları ile kuraldışı davranışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi (Elazığ İli örneği)
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Aile, çocuğun fiziksel, duyuşsal, sosyal ve bilişsel gelişimini tamamladığı ilk kurumdur. Çocuk aile ortamında ilk sosyal deneyimlerini yaşar. Bu ortamda çocuğa sevgi, saygı, güven, şefkat gibi insani duygular kazandırılır. ... -
Lise öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaları ve saldırganlık tepkileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaları ve saldırganlık tepkileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma evrenini Gaziantep ilindeki ortaöğretim kurumlarında ... -
Lise öğrencilerinin madde kullanma eğilimlerinin algılanan sosyal destek ve riskli davranışlarla ilişkisinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Lise öğrencilerinin madde kullanma eğilimleri, algılanan sosyal destek düzeyleri ile riskli davranışları arasındaki ilişkinin incelendiği bu araştırmanın örneklemi, Gaziantep İli, Şehitkamil ve Şahinbey İlçelerinde farklı ... -
Lise öğrencilerinin okul tükenmişliği ile matematik dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-05)Bu araştırmada lise öğrencilerinin okul tükenmişliği ile matematik dersine yönelik tutumlar arasındaki ilişki çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Gaziantep ... -
Lise öğretmenlerinin bilişim teknolojilerini kullanım düzeylerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11-15)Bu araştırmanın amacı, lise kademesindeki öğretmenlerin bilişim teknolojilerini kullanma düzeylerinin cinsiyet, branş, görev yaptığı okul türü, kıdem yılı, sınıf mevcudu, bilişim teknolojilerinin kullanımına ilişkin hizmet ... -
Lise seçimine ilişkin akılcı olmayan inançlar ölçeği`nin geliştirilmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-15)Bu araştırmada, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin lise seçimine ilişkin akılcı olmayan inançlarını ölçen geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturan 8. sınıfa ... -
Maarif müfettişlerinin okul yöneticilerine yönelik mentörlük rollerinin incelenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-03-23)Bu araştırmanın amacı, eğitim yöneticilerinin maarif müfettişlerinin eğitim kurumlarında yaptıkları rehberlik, denetim, teftiş ve iş başında yetiştirme süreçlerindeki mentörlük rol ve davranışlarını sergileme düzeylerinin ... -
Madde bağımlılığı tedavisi gören bireylerin bağlanma stilleri ve aleksitimi düzeyi arasındaki ilişki
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-29)Bu araştımanın amacı Ankara AMATEM'de madde bağımlılığı tedavisi gören bireylerin bağlanma stilleri ile aleksitimidüzeyleri arasındaki ilişkisinin incelenmesidir. Örneklemi 270 kişi oluşturmaktadır. Betimsel tarama ... -
Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, otantik görev odaklı öğretim uygulamalarının matematik dersindeki etkililiğinin belirlenmesi ve öğretim sürecindeki durumu ortaya koyması amacıyla yapılmıştır. Araştırma kuram ve uygulamayı bütünleştirmek ve ... -
Matematik derslerinde alternatif çözüm yollarına ve farklı soru türlerine ne ölçüde yer verilmektedir?: Sınıf içi uygulamalardan örnekler
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, matematik dersi sınıf içi uygulamalarında öğretmenlerin farklı soru türlerine ve alternatif çözüm yollarına ne ölçüde yer verdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Gaziantep ilindeki farklı ilköğretim ... -
Matematik derslerinde ilişkilendirmeye ne ölçüde yer verilmektedir?: Sınıf içi uygulamalardan örnekler
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin matematik derslerindeki sınıf içi uygulamalarında ilişkilendirmeye ne ölçüde ve nasıl yer verdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Gaziantep ilindeki farklı ilköğretim ... -
Matematik öğretim kalitesi ölçeği aracılığıyla ortaokul sınıflarında matematik öğretiminin kalitesinin belirlenmesi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-04)ÖZETMATEMATİK ÖĞRETİM KALİTESİ ÖLÇEĞİ ARACILIĞIYLA ORTAOKUL SINIFLARINDA MATEMATİK ÖĞRETİMİNİN KALİTESİNİN BELİRLENMESİYILMAZ, BilgeYüksek Lisans Tezi, İlköğretim ABDTez Danışmanı: Doç.Dr. Ali BOZKURTİkinci Tez Danışmanı: ... -
Matematik öğretiminin işlemsel ve kavramsal bilgi bağlamında değerlendirilmesine ilişkin bir ölçek geliştirme çalışması
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-20)Bu çalışma, matematik öğretiminin işlemsel ve kavramsal bilgi bağlamında değerlendirilmesi amacıyla yapılmış bir ölçek geliştirme çalışmasıdır. Çalışmanın sonunda, İşlemsel Bilgi Boyutuna İlişkin Değerlendirme Ölçeği ve ... -
Matematik öğretmenlerinin alan bilgilerine ilişkin öz değerlendirme aracı olarak teknoloji kullanımı
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-17)Bu çalışmanın amacı, eğitimde teknoloji entegrasyonunu amaçlayan öğretmenlerin alan bilgilerine yönelik düşüncelerini ve teknolojinin alan bilgisine entegrasyonu sürecinde bu öğretmenlerin ne tür zorluklar ve farklı ... -
Matematik öğretmenlerinin ders kitaplarını okuma yeterliklerinin incelenmesi ve bir mesleki gelişim programı önerisi
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-22)Bu tez çalışması ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim programı materyali olan ders kitaplarını nasıl okuduklarını inceleyerek, ders kitabının etkin kullanımına yönelik bir mesleki gelişim programı ortaya koymayı ... -
Matematik öğretmenlerinin matematiksel süreç becerilerine ilişkin bilgi düzeyleri
(GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-14)Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin, öğretim programındaki matematiksel süreç becerilerini ne ölçüde bildiklerini ortaya koymaktır. Çalışma grubu Güneydoğu Anadolu bölgesindeki bir ilde görev yapmakta olan 103 ...