Lise öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumları ile kuraldışı davranışlar arasındaki ilişkinin incelenmesi (Elazığ İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aile, çocuğun fiziksel, duyuşsal, sosyal ve bilişsel gelişimini tamamladığı ilk kurumdur. Çocuk aile ortamında ilk sosyal deneyimlerini yaşar. Bu ortamda çocuğa sevgi, saygı, güven, şefkat gibi insani duygular kazandırılır. Anne baba tutumu, çocukların psikolojisini etkilemekte, davranış ve uyum sorunlarına yol açabilmektedir. Bu araştırmada lise öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumlarının kuraldışı davranışlara etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Elazığ il merkezinde bulunan 7 ortaöğretim kurumu öğrencileri arasından seçilen 427 öğrenciye kişisel bilgi formu, anne baba tutum ölçeği, kuraldışı davranış ölçeği uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 21 programına girilerek analiz edilmiştir. Araştırmanın verileri betimsel istatistik, oneway ANOVA, LSD ve t-testi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda lise öğrencilerinin algıladıkları anne-baba tutumları ile kuraldışı davranışları arasında anlamlı düzeyde farklılaşmalar bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyet, sınıf düzeyleri, okul türleri, ailelerinin aylık gelirleri ve anne-baba tutumlarına göre kuraldışı davranış ölçeği puan ortalamaları anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Ergenlik dönemi, Anne baba tutumu, Kuraldışı davranışlar M.A.Thesis, Department of Educational SciencesSupervisor: Asist. Prof. Dr. Eyyüp ÖZKAMALIEkim,2014, 92 PagesFamily is the first place that a child completes his/her physical, sensorial, social and cognitive development. A child sees first experiments at home. In this atmosphere, the child acquire humanitarian sentiments such as love, courtesy, faith and clemency. Parents' way of behaving effects children's psychology and causes adaptational and behavioral disorder.In this investigation, the effect of parents' way of behaving that high school students perceive, on exceptional behaviours is investigated. At this aim; personal information form, parents' way of behaving scale, exceptional behaviour scale are applied to 427 students selected from seven high schools in Elazığ. The data taken from them is analized using the programme SPSS 21. The data of the investigation is tested using descriptive statistics, oneway, ANOVA, LSD and t-test. After the investigation, it is found that there are clear differences between parents' way of behaving that high school students perceive and exceptional behaviours. Average point of exceptional behaviour scale clearly changes according to gender, level of class, kind of school, monthly receipt of parents and parents' way of behaving. Executers and researchers are recommended some solutions in terms of the findings of the investigation.Key words: adolescence, parents' way of behaving, exceptional behaviours
Collections