Lean as an innovative method in english language teaching to increase learner`s reading and writing skills
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizce öğrenenlerin ihtiyaçlarının karşılanması için kullanılan farklı öğretim yöntemleri İngilizce dil sınıflarında tartışmalı bir konu haline gelmiştir. Yenilikçi bir yöntem olan lean methodu, öğrenmeyi sağlamak için etkili bir dil öğrenme yaklaşımı sunar. Burada dikkat edilmesi gereken şey bunun nasıl ele alınacağıdır. Öğrenimi keyifli kılmak ve öğretmenlerin istedikleri hedefe ulaşmaları için etkili öğretim yöntemleri kullanmak gerekir. Bu çalışmada, İngilizce öğreniminde yenilikçi bir öğrenme metodu olan lean methodunun, öğrenenlerin okuma ve yazma becerileri üzerine uygulanmasının etkileri araştırılmıştır. Bir uygulama ve kontrol grubuyla birlikte, ön test yarı deney modeli kullanıldı. Deney grubuna ön testten sonra 12 hafta bu method uygulanırken, kontrol grubunda lean metoduyla ilgili herhangi bir uygulama yapılmadı. Analizler, araştırmaya katılan bir karma lisedeki 56 öğrenciye uygulanmıştır. Buna ek olarak, lean uygulamadan önce öğrencilere tanıtıldı, ayrıca hedefleri belirlemek için katılımcılar arasında dağıtıldı. İstatistiksel analizler, betimsel istatistikler ve t testleri kullanılarak gerçekleştirildi. Sonuçlarda, ön test ve son testlerdeki performanslar göz önüne alınarak iki grup arasındaki puan farkının önemli ölçüde farklı olduğu gözlemlenmiştir (t=2.923, df=54, p<.05). Test sonrası deney grubu 3.7 ortalama ile ortalaması 1.85 olan kontrol grubunun önüne geçmiştir. Ayrıca, betimsel istatistikler, deney grubundaki katılımcıların, okuma becerisinde 2.4 ortalama ile ortalaması 1.71 olan yazma becerisinden daha iyi geliştiğini gösterdi. Sonuç, deney grubunun ön-son test skorlarının okuma (t= -3.910, p<.05) ve yazma (t= -4.628, p<05) bölümlerinde önemli ölçüde farklı olduğunu göstermektedir. Kontrol grubunda ön test ve son testlerde 1.7 okuma ortalaması ve 7.8 yazma ortalamasıyla belirgin artışlar gözlendi. Dokuz bölümden oluşan sınavın her bir bölümünde öğrencilerin farklı başarılar kaydettikleri tespit edildi. Ayrıca bu çalışma, iki grubun uygulama sonucundan sonra testin farklı alanlarında geliştiklerini gösterdi. Ancak lean deney grubunda daha yüksek bir başarı elde etmiştir. Bu çalışma lean metodunun, öğrencilerin İngilizce sonuçlarını etkili bir şekilde arttırdığına dair kanıtlar sunmaktadır. Sonuçlar lean metodunu İngilizce dil öğretiminde kullanmanın mümkün ve etkili olduğunu göstermektedir. Çalışmada, lean'ın yeni bir modeli eğitim sürecinin sonuçlarını arttırmak ve müfredatı zamanında bitirmek için gösterilmiştir. Anahtar Kelimeler: Lean, lean methodu, yabancı dil olarak İngilizce (EFL), okuma ve yazma becerileri, İngilizce Öğrenenler. Different methods of teaching have become a controversial topic in English language classrooms as the needs of the English learners should be met. Lean as an innovative method offers an effective language learning method to cater for learning. To exhilarate learning, teachers need to use effective methods of teaching to achieve what target they do want to reach. The current study investigated the impact of applying lean as an innovative method of teaching English on learners' reading and writing skills in English language teaching. A pre-post-test quasi-experimental design was used with a treatment and control group. The experimental group was given the treatment after the pre-test for 12 weeks, while the control group received no lean treatment. The analyses were conducted on 56 students from a coeducational high school participated in the study. Additionally, lean was introduced to the students before applying it as a method of teaching, it was also distributed among the participants to identify their goals. Statistical analyses were carried out using descriptive statistics and t tests. In the results, it was found that the score was significantly different between the two groups in terms of their performances in the pre- and post-tests (t=2.923, df=54, p<.05). The experimental group increased their mean score with an average of 3.7 in the post-test highly more than the control group which was 1.85. In addition, the descriptive statistics showed that the participants in the experimntal group improved better in the reading skill with an average of 2.4 more than the writing skill with an average of 1.71. The result was significantly different in the reading (t= -3.910, p<.05) and writing (t= -4.628, p<05) sections in the pre-post-test scores of the treatment group . In the control group in terms of reading and writing, there were apparent increases between the pre and post tests, reading with an average of 1.7 and writing with an average of .78 increases. It was found that the learners recorded different achievements in each part of the test, which were nine parts. Moreover, the study indicated that the two groups improved in different areas of the test after the treatment period but the use of lean method produced a higher achievement in the experimental group. This study provides evidence that applying lean increases the end-result of the learners of English effectively. These findings indicate that implementing lean method is possible and effective in English language teaching. A new model of lean in education has been shown in the study to increase the end-result of an educational process and finish the syllabus on time.Keywords: Lean, lean method, English as a foreign language (EFL), reading and writing skills, English Learners.
Collections