Matematik derslerinde alternatif çözüm yollarına ve farklı soru türlerine ne ölçüde yer verilmektedir?: Sınıf içi uygulamalardan örnekler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, matematik dersi sınıf içi uygulamalarında öğretmenlerin farklı soru türlerine ve alternatif çözüm yollarına ne ölçüde yer verdiklerini ortaya koymaktır. Araştırmaya Gaziantep ilindeki farklı ilköğretim okullarında görev yapan 4 sınıf öğretmeni ve 4 matematik öğretmeni katılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin matematik derslerindeki sınıf içi uygulamaları bir eğitim-öğretim yılı boyunca belirli aralıklarla videoya çekilmiş ve çalışmanın verileri bu video kayıtlarının çözümlenmesiyle elde edilmiştir. Elde edilen veriler öğretmenlerin tek cevaplı (kapalı uçlu) ve çok cevaplı (açık uçlu) olarak sınıflandırılan soru türlerini ne sıklıkta kullandıkları ve alternatif çözümlere ne ölçüde yer verdikleri yönünden incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarında çok cevaplı sorulara çok az sıklıkta yer verdiklerini ve alternatif çözümlere yeteri ölçüde fırsat tanımadıklarını göstermektedir. Sonuç olarak, öğretmenlerin 2005 yılında uygulamaya konulan matematik öğretim programının hedeflerini gerçekleştirme yönünde zorluklar yaşadıkları belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Alternatif Çözüm Yolları, Farklı Soru Türleri, Tek Cevaplı (Kapalı Uçlu) Sorular, Çok Cevaplı (Açık Uçlu) Sorular The aim of this study is to reveal the extent to which teachers give place to alternative solution methods and different question types in their mathematics classroom practices. Four classroom teachers and four mathematics teachers working at different schools in Gaziantep took part in this study These eight teachers? mathematics lessons were regularly video recorded over a year and the data were obtained through an examination of the transcription of these video recordings. The data were analyzed to find out the extent to which teachers use the questions, that were classified as `questions with one answer? (close-ended questions) and `questions with more than one answer? (open-ended questions), and as well as the extent to which they value multiple solution methods. The findings indicate that the participant teachers rarely give place to `questions with more than one answer? and do not value alternative solution methods in their classroom practices. Consequently, it was determined that the teachers still have some difficulties in implementing the curriculum which was putted into practice in Turkey in 2005 in the line of its goals.Key words: Alternative (Multiple) Solution Methods, Different Question Types, Questions With One Answer (Close-Ended), Questions With More Than One Answer (Open-Ended)
Collections