Learners` attitudes towards the use of L1 in English classes: A sample of Salahaddin University
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İngilizcenin, ikinci veya yabancı dil olarak öğrenim ve öğretiminde ana dilinin (L1) kullanımına yönelik temel iki farklı görüş vardır: Sadece ikinci dil kullanılmasını savunan tek dilli eğitim yöntemi ve ana dil ve yabancı dilin kullanılmasının gerekliliğini savunan iki dilli eğitim yöntemi. Bazı dil bilimcilere göre İngilizce derslerinde öğretmenin ve öğrencinin ana dil kullanımını yasaklanmalı, bazılarına göre ise ana dil kullanımı, yabancı dil öğreniminde büyük bir destek sağlayabilir. Bu araştırmanın temel amaçlarından bir tanesi yabancı dil öğretiminde öğrenciler ile öğretmenlerin ana dil kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesidir. Bir diğer amaç da öğrencilerin hedef dil kullanımını bırakıp ana dil kullanımına geçmesini sağlayan faktörleri ortaya koymaktır. Bu araştırma Selahaddin Üniversitesi′nde 2016-2017 eğitim ve öğretim yılının ilk döneminin sonunda yapılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel verilerin toplama ve incelemesinde karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasına 258 kız ve erkek öğrenci katılmıştır. Nicel veriler, iki bölümden oluşan bir anket aracılığıyla toplanmış ve SPSS programıyla incelenmiştir. Nitel veriler ise, sekiz öğrenci ile yüz yüze görüşmeler yapılarak toplanmış ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir.Elde edilen bulgular, katılımcıların yabancı dil öğreniminde ana dilin kullanılmasına dair olumlu tutuma sahip olduklarını ortaya koymuştur. Elde edilen bulgular ışığında ve daha önce yapılan araştırmalar ve hedef dilin kullanılmasına yönelik teoriler göz önünde bundurulduğunda, öğrencilerin ana dil kullanımının yabancı dil öğreniminde özendirici ve gerekli bir rolü olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: İngilizcenin yabancı dil olarak öğrenimi, ana dil kullanımı, hedef dil kullanımı, öğrenci tutum ve görüşleri. Two main opposing approaches exist regarding the impact of first-language (L1) use in the teaching and learning of English as a foreign language (EFL): the monolingual and bilingual approaches. Some linguists assume that students' L1 should be banished from their English classes, whereas others assert that it facilitates the process of learning a target language (TL).The purpose of this study was to investigate learners' attitudes towards L1 use in their English classes, both by the students themselves and by their teachers. The current study also determined which factors caused the learners to switch from the TL to their L1.This study was conducted at Salahaddin University, Erbil, at the end of the first semester of the 2016-2017 academic year. It employed a mixed-method approach of data collection and analysis. Two hundred and fifty-eight EFL learners of both genders participated in the quantitative data collection, which consisted of a two-part: Learners' Attitudes towards L1 Use Questionnaire (LATL1UQ) later analyzed via SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). The qualitative data were collected via face-to-face Semi Structured Interviews (SSI) conducted with eight EFL learners, and content analysis was subsequently employed for its analysis.The findings revealed that participants had a slightly positive attitude towards the use of their L1 in the facilitation of their TL learning. By referring to current theories of TL acquisition and reviewing recent literature, it can be inferred that learners' L1 has a necessary and facilitating role in acquiring a foreign language. Keywords: EFL learning, the use of L1, the use of the target language, learners' views and opinions.
Collections