Matematik öğretmenlerinin matematiksel süreç becerilerine ilişkin bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin, öğretim programındaki matematiksel süreç becerilerini ne ölçüde bildiklerini ortaya koymaktır. Çalışma grubu Güneydoğu Anadolu bölgesindeki bir ilde görev yapmakta olan 103 ilköğretim matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğretmenlerin matematiksel süreç becerilerine ilişkin bilgilerini açığa çıkaran bir anket kullanılmıştır. Veri analizinde ise içerik analizi kullanılmış, öğretmen cevaplarından yola çıkılarak oluşturulan kodlar belirlenen kategoriler altında toplanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin beceriler konusunda az çok bilgi sahibi olduğu ancak matematiksel süreç becerileri özelinde bilgi eksikliği dikkat çekmektedir. Dolayısıyla öğretmenlerin beceriler ile ilgili farkındalık ve bilgilerinin geliştirilmesine dönük çalışmalara ihtiyaç olduğu açıktır. The aim of this research is to reveal the knowledge level of the teachers of mathematics regarding the mathematical process skills that were taught in the curriculum. The study group consists of 103 elementary school mathematics teachers who are serving in a province in the Southeastern Anatolia Region. As a data collection tool, a questionnaire was used to reveal teachers' knowledge of mathematical process skills. In the data analysis, content analysis was used and the codes generated from the teacher answers were collected under the determined categories. According to the results obtained, teachers have little knowledge about skills but lack of knowledge especially in mathematical process skills draw attention. It is therefore clear that there is a need for studies to improve the awareness and knowledge of teachers about their mathematical process skills.
Collections