Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, otantik görev odaklı öğretim uygulamalarının matematik dersindeki etkililiğinin belirlenmesi ve öğretim sürecindeki durumu ortaya koyması amacıyla yapılmıştır. Araştırma kuram ve uygulamayı bütünleştirmek ve öğretimi iyileştirmek adına eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Araştırmanın uygulaması 2014–2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde 30 kişilik 7/A sınıfının matematik dersinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu seçilirken ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Öğretim uygulamaları çalışma grubunun tümü üzerinde gerçekleştirilmiş, yarı yapılandırılmış görüşmeler ise 6 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Uygulama başlamadan önce süreç içerisinde kullanılacak etkinlikler hazırlanmış 12 ders saati boyunca uygulanmıştır. Daha sonra öğrencilere otantik görevler verilerek çalışmalarını hazırlamalarında rehberlik edilmiştir. Öğrenciler hazırladıkları çalışmalarını sınıf içerinde sunarak farklı değerlendirme yöntemleri kullanmışlardır. Uygulama toplam 7 hafta sürmüştür. Araştırma verileri çoktan seçmeli test, klasik sınav, görüşme formu, otantik değerlendirme formları aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizi; nitel ve nicel verilerin analizleri olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin analizinde verilerin frekans ve yüzde analizleri yapılmıştır. Nitel veriler ise içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar, otantik görev odaklı öğrenme uygulamaları ile desteklenen öğrenme ortamlarının öğrencilerin üstbilişsel farkındalık düzeylerinde olumlu yönde değişme sağladığını göstermiştir. Ayrıca yapılan uygulamalar sonucunda öğrencilerin sınıf içerisindeki uygulamalarda ve problem çözme aşamalarında motivasyonlarının ve özgüvenlerinin arttırdığı görülmüştür. Bu durumun, gerek günlük hayatta gerekse okul hayatında karşılaştıkları problemleri çözerken öğrencilere yardım edeceği düşünülmektedir. Çalışma grubu öğrencilerinin öğrenme ortamına ilişkin görüşleri incelendiğinde ise öğrencilerin olumlu görüşlere sahip olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak elde edilen bulgular otantik görev odaklı öğrenme ortamlarının öğrenmenin etkililiği, problem çözme ve üstbilişsel farkındalık düzeylerine olumlu etki sağladığını göstermektedir. This research aims to bring up the application process of authentic task focused approach. To unify theory and practice, and improve the instructional applications, the research was designed as an action research. The research was applied for 30 students of 7/A class in mathematics in the spring term of 2014-2015 education year. Measure sampling method was used for selecting the study group. Teaching applications were carried out to all study groups but semi-constructed interviews for six students. Before the application, activities were prepared and applied throughout twelve teaching periods. Afterwards, students were guided by giving authentic tasks to prepare their studies. While presenting their studies, the students used different evaluation methods. The application continued for 7 weeks.The research data were collected with various tools like classical examinations, interview forms, group evaluation and authentic evaluation forms. The analysis of data were done in two ways as qualitative and quantitative data analysis. The frequency and percentage analysis were done in the analysis of quantitative data, whereas quantitative data were analyzed by using the content analysis technique. The results show the learning applications supported with authentic task focused approach have improved students meta-cognitive awareness levels.Furthermore, at the end of the applications, it was understood that the applications increased students' self-confidence and motivations in problem solving and classroom activities. It is that this will help students solve their problems in both school and daily life. When the opinions of test group students were examined, it was seen that students have positive opinions. As a result, findings show that authentic task focused applications have positive effects on obtaining and lasting information.As a result, the findings show that authentic task based learning environment affects learning effectiveness, problem solving and metacognitive awraeness positively. Generally, the students displayed positive approach for application process.
Collections