Lise öğrencilerinin okul tükenmişliği ile matematik dersine yönelik tutumları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada lise öğrencilerinin okul tükenmişliği ile matematik dersine yönelik tutumlar arasındaki ilişki çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim öğretim yılında Gaziantep ilinde bulunan Aktoprak Anadolu Lisesinde eğitim gören 9. sınıf ve 10. sınıf öğrencileri ile Dumlupınar Anadolu Lisesinde eğitim gören 9. sınıf ve 10. sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Okul Tükenmişlik ölçeği, Matematik tutum ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler yüzde, frekans, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Levene testi, Pearson Çarpım Momentler Korelasyon analizi, Tukey HSD testi, Kolmogorov- Smirnov testi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Okul tükenmişliğinin cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık göstermediği, öğrenim görülen okula, öğrenim görülen yerleşim yeri, matematik dersi performansları, matematik notları ve matematik öğretmenleriyle ilişkileri değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Matematik tutumunun cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim görülen okul, öğrenim görülen yerleşim yeri değişkenlerine göre istatistiksel olarak bir fark oluşturmadığına, matematik dersi performanslarına göre, matematik not ortalamalarına göre, matematik öğretmenleriyle ilişkileri değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda okul tükenmişliği ile matematik tutumları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar kelimeler: Tükenmişlik, Okul tükenmişliği, Matematik tutumu. In this research, the relationship between high school students' attitudes towards school burnout and mathematics lesson has been examined in terms of various variables. The study group consisted of 487 students attending 9th grade and 10th grade students in Aktoprak Anatolian High School and Dumlupinar Anatolian High School in Gaziantep in 2018-2019 academic year. Relational screening model was used in the study. In the study, School Burnout Scale, Mathematics Attitude Scale and Personal Information Form were used as data collection tools. Percentage, frequency, independent sample t test, one way variance analysis, levene test, Pearson Product Moment Correlation analysis, Tukey HSD test, Kolmogorov-Smirnov test were performed. According to the results obtained from the study, it was concluded that School burnout did not show a statistically significant difference according to the gender, class level variables, and statistically significant difference was found between the variables of the school, education, mathematics lesson performance, mathematics grades and mathematics teachers. It was concluded that mathematics attitude did not make a statistical difference according to gender, class level, school of study, place of study, and mathematical scores according to mathematics performance. According to the findings obtained from the research, a significant negative correlation was found between school burnout and mathematics attitudes.Key words: Burnout, School burnout, Math attitude.
Collections