Perceptions and practices of Turkish EFL teachers and students on the use of global issues
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu karma yöntem çalışması, ilk olarak küresel meselelerin İngilizce derslerine dahil edilmesi hususunda öğretmen ve öğrencilerin algılarını, uygulamalarını ve farkındalık seviyelerini araştırmayı; ikinci olarak ilk ve orta öğretim İngilizce müfredatlarında ve öğretmen yeterlik belgesinde bulunan küresel eğitim referans noktalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında, Çanakkale il ve ilçelerinde bulunan 12 Anadolu Lisesinde, 250 öğrenci ve 30 öğretmene yarı-yapılandırılmış anketler uygulanmış, ayrıca eski (2017 öncesi )ve güncel (2017 yılında uygulamaya konulan) ilk ve orta öğretim İngilizce öğretim programları ve öğretmen yeterlik belgesi doküman analizi yöntemiyle taranmıştır. Küresel meselelerin İngilizce dersindeki yeri ile ilgili daha net veriler elde edebilmek için aynı araçlarla nicel ve nitel veriler birlikte toplanmış, ve araştırma eş zamanlı üçgenleme (concurrent triangulation) deseni olarak tasarlanmıştır. Nicel veriler SPSS programı aracılıyla analiz edilmiş, nitel veriler ise tümevarımsal içerik analizine tabi tutulmuştur. Nitel veri analizinin güvenirliği için veriler araştırmacı ile birlikte bağımsız bir değerlendirici tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, öğretmenlerin küresel konuların İngilizce derslerine dahil edilmesi konusunda olumlu bir algıya sahip olduğunu ama özellikle barış eğitimi ve dil emperyalizmi gibi konuların politik olarak hassas olduklarını ve öğretmenin kişisel görüşlerini öğrenciye empoze etme tehlikesinin olduğunu belirtmişlerdir. Diğer yandan çok az öğretmen düzenli olarak küresel meseleleri derslerine dahil ettiğini belirtmiştir. Öğretmenler küresel meseleler konusunda kendilerinin değil MEB, hükümet ya da uluslar arası kuruluşlar gibi daha üst makamların karar vermesi gerektiği görüşünü savunmuşlardır. İkinci olarak, öğrencilerin küresel meselelerin İngilizce derslerine dahil edilmesi hususunda olumlu tutuma sahip oldukları bulunmuştur. Öğrenciler bu meselelerin genel kültürlerine, kelime ve konuşma becerilerine katkıda bulunabileceğini belirtmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin bilgi ve tecrübe sahibi oldukları küresel meseleler konusunda daha olumlu bir algıya sahip oldukları görülmüştür. Öğrenciler küresel mesele tabanlı bir dil eğitim müfredatından ziyade, küresel meselelerin standart İngilizce müfredatı içerisinde aralıklarla verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Üçüncü olarak, Türkiye'de yürürlükte olan ilk ve orta öğretim İngilizce müfredatlarında küresel meselelere çok az yer verildiği belirlenmiş olup, bu meselelerin politik olarak nispeten daha az hassas ve her insanın üzerinde hemfikir olduğu çevresel sorunlar olduğu görülmüştür. Bu sonucun öğretmen ve öğrenci anketlerinde elde edilen verilerle örtüştüğü görülmüştür. Son olarak, çalışmaya katılan öğretmen ve öğrenciler bu çalışmanın küresel meselelerin İngilizce dersindeki yeri konusunda farkındalık seviyelerini arttırdığını belirtmişlerdir. This mixed-method study primarily investigated the perceptions, practices and awareness levels of teachers and students on the integration of global issues in English classes; secondarily, the reference points of global education in the primary and secondary English language curricula and the document of generic teacher competencies. Two semi-structured questionnaires were administered to 250 students and 30 teachers in 12 Anatolian High Schools in Çanakkale district, Turkey. Prior (before 2017) and current (as of 2017) English language teaching programs of primary and secondary education and the document of generic teacher competencies were subjected to document analysis. The study utilized concurrent triangulation design as the quantitative and qualitative data were collected together via the same instruments. The quantitative data were analyzed through SPSS program and the qualitative data were subjected to inductive content analysis. For the reliability of the qualitative data analysis, the data were evaluated by the researcher and an independent rater. The findings of the study indicated that teachers possessed positive perceptions on the integration of global issues in English classes, but such issues as peace education and language imperialism were found to be politically sensitive and prone to the indoctrination of personal beliefs. On the other hand, very few teachers stated that they regularly included global issues in their lessons. Teachers also added that higher levels of authority, such as MNE, government or international organizations should decide on the integration of global issues. Second, it was found out that students had slightly positive perceptions on the integration of global issues in English classes. They stated that global issues can contribute to their world knowledge, vocabulary and speaking skills. It was also revealed that students possessed more positive perceptions about the issues which they knew better. Students clearly stated that global issues should be given at intervals within the standard English curriculum rather than a wholly GI-based language curriculum. Third, it was found out that there are few mentions of global issues in the primary and secondary English language teaching curricula. The existing references are mostly on the environmental issues, which are publicly accepted and relatively less political matters. It can be concluded that the findings from document analysis coincide with the data obtained from the teacher and student questionnaires. Finally, participants stated that the study has contributed to their awareness levels about the place of global issues in English classes.
Collections