İzmir yabancılar için Türkçe öğretim seti b1 ders kitabının dört temel dil becerisi bağlamında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi (YDTÖ) alanında kullanılmakta olan `İzmir Yabancılar için Türkçe Öğretim Seti` (İYİTÖS) B1 düzeyi ders kitabını dört temel dil becerisi olan okuma, dinleme, konuşma ve yazma açılarından incelemektir. Araştırmanın örneklemini İYİTÖS'te yer alan B1 düzeyindeki kitabın metinleri ve bu metinlere bağlı etkinlikler oluşturmaktadır.Araştırmada yabancı dil öğretimi, YDTÖ, dört temel dil becerisi ile ders kitabı gibi kavramlar açıklanmış, ders kitaplarında ve metinlerde bulunması gereken özellikler üzerindeki çalışmalar incelenmiştir. Araştırmada betimsel tarama modeli ile doküman analizi teknikleri kullanılmıştır. Kitapta yer alan 8 ünitedeki metin ve etkinliklerin sayıları tespit edilmiştir. İnceleme için İşci'nin (2012) çalışmasında kullandığı dört temel dil becerisiyle ilgili metin değerlendirme ölçütlerinden yararlanılmıştır. İlgili ölçütlere dinleme metinleri için iki ek ölçüt uzman görüşü alınarak eklenmiştir. Ünitelerin değerlendirilmesinde Şimşek'in (2016) çalışmasında kullandığı ünite değerlendirme ölçütlerinden yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre İYİTÖS B1 düzeyi ders kitabındaki etkinliklerde dört temel becerisine eşit yer verilmediği; kitabın okuma ve dinleme metin ölçütlerinin ise bir kısmını karşıladığı görülmüştür. Ders kitabının üretimsel yazma ve karşılıklı konuşma etkinliklerinin sayılarının artırılabileceği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmanın bulgularından hareketle konuyla ilgili çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Purpose of this study is to evaluate the `Izmir Turkish for Foreigners Teaching Set` (İYİTÖS) B1 level textbook which is used in teaching Turkish as a foreign language (YDTÖ) in terms of four basic language skills, reading, listening, speaking and writing. The sample of the study consists of the texts of the B1 level book of İYİTÖS and the activities related to these texts. Foreign language teaching, teaching Turkish as a foreign language, four basic language skills and concepts such as textbook were explained and the studies on the features required in textbooks and texts were examined in this study. In this research descriptive scanning model and document analysis techniques were used. The number of texts and activities in 8 unit in the book were determined. The criteria to evaluate the texts about four basic language skills used by İşci (2012) were used in this study. Two additional criteria for listening texts were added to the relevant criteria based on expert opinion. And unit evaluation criteria that Şimşek (2016) used were used in the study for the evaluation of the units.Four basic skills were not equally included in the activities of İYİTÖS B1 level textbook and the book meets some of the reading and listening text criteria according to the findings of the study. It was concluded that the number of productive writing and speaking activities of the textbook could be increased. Various suggetions were made based on the findings of the research.
Collections