Teknopedagojik eğitim kapsamında türkçe öğretmenlerinin web 2.0 araçlarını kullanma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını kullanma durumları incelenmiştir. Araştırmaya Van ilinde (İpekyolu, Tuşba, Edremit merkez ilçeleri) görev yapan toplam 150 Türkçe öğretmeni katılmıştır. Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarını eğitim etkinliklerinde hangi seviyede ve hangi amaç doğrultusunda kullandıklarını, kullanımları esnasında hangi problemlerle karşılaştıklarını ve kullanmalarında etkili olan değişkenleri nicel olarak incelemektir. Araştırmada, genel tarama metodu kullanılmıştır. Veri toplama amacıyla, Teknoloji Kabul ve Kullanımı Birleştirilmiş Modeli'ne dayalı olarak Uğur (2017) tarafından geliştirilen `Web 2.0 araçları kullanım ölçeği` ve demografik bilgileri, Web 2.0 beceri düzeyini, Web 2.0 kullanım amaçlarını ve kullanım esnasında karşılaşılan problemleri tespit etmeye yönelik yine Uğur (2017) tarafından geliştirilen `Web 2.0 araçları kullanım anketi` Türkçe öğretmenlerine uygulanmış ve 150 sonuç elde edilmiştir.Ölçekteki veriler SPSS ile çözümlenmiştir. Analizler sonucunda, Türkçe öğretmenlerinin Web 2.0 aracı kullanımı beceri düzeyleri `orta düzey` olarak bulunmuştur. En çok kullanılan araçların video, fotoğraf ve animasyon olduğu tespit edilmiştir. Türkçe öğretmenleri Web 2.0 araçlarını en çok içerik sunma, eğitim ortamını görsel-işitsel araçlarla zenginleştirme ve gerçek yaşantılar sunma amacıyla kullanmaktadırlar. Web 2.0 kullanımında en çok karşılaşılan problemler yeterli dijital içeriğin olmaması, erişim sorunları, öğrencilerin sosyal ortama kendilerini fazla kaptırmaları şeklinde araştırma sonuçlarına yansımıştır. In this study Turkish Teacher's status of using at Web 2.0 tools has been examined. The aim of this research is to investigate of Web 2.0 tools are used in educational activities at which level, for which aims, anticipated problems while they are using them and SPSS about usage of them by Turkish Teachers quantitatively. 150 Turkish teachers who are working in Van (İpekyolu, Tuşba, Edremit), participated to the current study. In the study, general scanning model has been used. `Web 2.0 Tools Usage Scale` that developed based on Unified Theory of Acceptance and Use of Technology and `Web 2.0 Tools Usage Survey` towards determine the demographic information, Web 2.0 skill level, Web 2.0 use aim and problems faced as using Web 2.0 tools applied to the Turkish teachers, to gather information in the research, 150 data were obtained. The structures in the scale were tested with SPSS. The majority of Turkish teachers have thought themselves `mid-level` at skill level of using Web 2.0 tools. The most used Web 2.0 tools are video, photography, animation have been determined at the results of analysis. The teachers use Web 2.0 tools mostly for content presentation, real life presentation, audio-visual enhancement. Most common problems at using Web 2.0 tools as need of digital material, acces issues, students' addiction to social media have been reflected to research results.
Collections