TEZLER: Recent submissions
Now showing items 481-500 of 739
-
İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminin etkililiğine ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-04)Bu araştırma ilköğretim matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminin etkililiğine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olan ... -
Okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının okul öncesi matematiğinde pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-11-04)Okul Öncesi Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Matematiğinde Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesiBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarının okul öncesi matematiğinde pedagojik alan ... -
An investigation into perspectives of efl teacher candidates versus vocational high school students on the use of l1 in English classes
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu tezin amacı, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının ve meslek lisesi öğrencilerinin İngilizce derslerinde Türkçe kullanımına yönelik bakış açılarını karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Ayrıca İngilizce ... -
The use of Turkish as the mother tongue in efl (English as a foreign language) classrooms
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-09)Bu çalışma, öğrencilerin ve öğretmenlerin İngilizce sınıflarında anadil kullanımına karşı tutumlarını ve anadilin hangi amaçlar için kullanılması gerektiği hakkındaki görüşlerini incelemiştir. Çalışma, hazırlık sınıflarında ... -
Ortaokul müdürlerinin denetmenlik görevlerindeki yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-19)Bu çalışmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin ders denetimi görevlerindeki yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi ve öğretmenlerin kendi okul müdürlerinin ders denetim görevlerindeki yeterlilik düzeyleri ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde görev alan öğretmenlerin iş tatmini ve tükenmişlik düzeyleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Dil, bir anlaşma sistemi olarak ifade edilir. Bu sistem sadece seslerden, sözcüklerden oluşmaz. Seslerin ve sözcüklerin yanında ait olduğu milletin düşünce yapısı, kültürü, dünya görüşü de yer alır. Yabancı dil öğretimini ... -
Ortaokul öğrencilerinin günlüklerindeki duygu durumlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-08)Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin günlüklerinde yaşadıkları duyguları tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda ortaokul öğrencilerinin en çok hangi duyguları yaşadığı ve bu duyguların sıklık düzeyi de tespit ... -
İngilizce konuşma becerilerini geliştirmede yaratıcı drama: Bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-27)21. yüzyılda küreselleşme sürecinin etkisiyle bireyler arasındaki iletişim ve etkileşim yerini uluslararası iletişim ve etkileşime bırakmıştır. Böylelikle iletişim ve etkileşimde ülkeler açısından aradan sınırların kalktığı ... -
Yabancılara Türkçe öğretiminde Halide edip Adıvar`ın himmet çocuk hikâyesinin b1-b2 düzeyinde sadeleştirilmesi ve etkinlik hazırlanması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-02)Dil öğretiminde girdiyi sağlayan beceriler dinleme ve okumadır. Birey öğrenmek istediği dile işitsel olarak maruz kalmalı yahut okumalıdır ki söz varlığı zenginleşsin. Söz varlığına sahip olan kişi, çıktı olarak konuşabilir ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının eğitiminde öğrenme yörüngeleri modeli ile bir program geliştirme uygulaması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Eğitim programlarının güncel gelişme ve değişimlere ayak uydurabilmek amacıyla değişmesi, yenilenmesi oldukça önemlidir. Dolayısıyla yeni programlara uyum sağlayabilecek, yeniliklere ayak uydurabilecek, bu konuda kendisini ... -
Öğretmen adaylarının sosyal sermaye ve girişimcilik düzeylerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının sosyal sermaye ve girişimcilik düzeylerinin değerlendirilmesi, sosyal sermaye ve girişimcilikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi ve sosyal sermayelerinin girişimciliklerini ... -
İlköğretim Türkçe ders kitaplarındaki çocuk edebiyatı metinlerinde moral değerler sistemi (5, 6, 7, 8. sınıf/ 2005-2017)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Toplumların sağlıklı eğitim politikaları ile yetiştirilmesi ve desteklenmesi, siyasal sistemlerin devamlılığı ve geliştirilebilirliği açısından oldukça büyük önem taşımaktadır. Toplumlar kendi moral değerler sistemlerini ... -
An analysis of motivation and beliefs of pre-service efl teachers about language learning and teaching
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-02)Anaokulundan üniversiteye kadar olan öğrenme tecrübeleri düşünüldüğünde, öğrenme ve öğretme hakkındaki inançlar hem hizmet-içi, hem de hizmet öncesi öğretmenlerin zihinlerine derinlemesine işlemiş ve burada yapılanmıştır. ... -
Suriyeli öğrencilerin Türkçeyi öğrenme durumlarında tümdengelim yöntemi üzerine bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Suriyeli öğrencilerin Türkçeyi akademik bir şekilde öğrenirken sıkıntılar yaşadığı ve bu sıkıntıların kaynağının doğru öğretim yöntemlerinin ders içinde kullanılmadığından dolayı olduğu düşünülmektedir. Bu sorun doğrultusunda ... -
Türk Dili ve Edebiyatı dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanımına ilişkin bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-08)Çağdaş eğitim anlayışında birey merkeze alınmakta ve bireylerin öğrenme şekillerine odaklanılmaktadır. Bireylerin öğrenme sürecinde bireysel gereksinim ve özelliklerine uygun etkinliklere katılmaları önem arz etmektedir. ... -
Okul öncesi eğitimde çocukların yaratıcı hayal gücü gelişimini etkileyen faktörler
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcı hayal gücü gelişimine ilişkin uygulamalardaki mevcut durumu belirlemek, yaratıcı hayal gücü ile ilgili eğitim uygulamalarında yaşanan sorunları belirlemek, bu ... -
Türkçe öğretmen adaylarının atasözleriyle değerler eğitimi arasındaki ilişkiyi algılama düzeyleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-08-29)Geçmişten bugüne gelen bütün değerlerin yarına doğru olarak aktarılması bireyleri bu konuda eğitmekten geçer. Atasözleri değer aktarımında önemli bir araçtır. Öğretmenler atasözlerindeki değer zenginliklerini tespit edip ... -
Okul öncesi eğitim yöneticilerinin demokratik tutum ve davranışlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-17)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim yöneticilerinin demokratik tutum ve davranışlarının kendileri ve öğretmenler açısından değerlendirmesinin yapılmasıdır.Araştırmanın evreni, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Milli ... -
Sosyal bilgiler eğitimi öğrencilerinin afetlerle ilgili tutumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-16)Bu çalışmada, sosyal bilgiler eğitimi öğrencilerinin afetler ile ilgili bilişsel, duyuşsal, davranışsal tutumlarının ortaya çıkarılması ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada betimsel araştırma ... -
Ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin şiddet algıları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-02)Bu araştırmada ortaokul 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin şiddet algı düzeylerinin cinsiyet ve okulun akademik başarı düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni 2017-2018 eğitim-öğretim yılında ...