The use of Turkish as the mother tongue in efl (English as a foreign language) classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğrencilerin ve öğretmenlerin İngilizce sınıflarında anadil kullanımına karşı tutumlarını ve anadilin hangi amaçlar için kullanılması gerektiği hakkındaki görüşlerini incelemiştir. Çalışma, hazırlık sınıflarında İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen 96 öğrenci ve 18 İngilizce öğretmeniyle Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda yürütülmüştür. Anketler uygulanmış ve karşılıklı görüşmeler yapılmıştır. Öğrenci anketi aracılığıyla toplanmış olan veri öğrencilerin anadil tutumuna karşı genel tutumunun olumsuz olduğunu göstermiştir. Ayrıca karşılıklı görüşülen öğrenciler anadil kullanımına karşı olumsuz ve olumsuza yakın bir tutum sergilemişlerdir ve sınıftaki esas dilin İngilizce olması gerektiğine inanmışlardır. Öğrenci anketi sonuçlarına göre, öğrenciler ana dilin zor konuları açıklama, duygularını ifade etme, İngilizce deyimleri anlama ve düşüncelerini ifade etme amaçları için kullanılmasını faydalı bulmuşlardır. Bunlara ek olarak, karşılıklı görüşmedeki soruya verdikleri cevap, dinleme ve konuşma derslerinde ana dil kullanımını uygun bulmadıklarını, fakat yazma derslerinde ana dil kullanımının faydasına inandıklarını göstermiştir. Öğretmen anketinin sonucuna göre, öğretmenlerin anadil kullanımına karşı genel tutumu kısmen olumsuz bulunmuştur, fakat öğretmenlerle yapılan karşılıklı görüşmeler öğretmenlerin anadil kullanımına yönelik genel düşüncelerinin olumlu olduğunu göstermiştir. Ayrıca, gerektiğinde ana dilin kullanılması gerektiği fikrini savunmuşlardır ve ana dilin özellikle yeterlilik seviyesi düşük olan öğrencilerle kullanılması gerektiğine inanmışlardır. Öğretmenlerin ana dilin sınıflarda hangi amaçlar için kullanılması gerektiğine dair düşünceleri de belirtilmelidir. Öğretmenler, ana dilin öğrencilerin İngilizce ve Türkçe dillerinin arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri fark etmelerini sağlama, yeni sözcükleri açıklama, zor konuları anlatma, disiplinle ilgili problemleri çözme ve dilbilgisi öğretme gibi durumlarda kullanılmasının faydalı olduğu üzerinde ortak görüş bildirmişlerdir. Sonuç olarak, çalışmanın sonuçları, özellikle öğretmenlerin ana dil kullanımı hakkındaki görüşleriyle ilgili olanlar, son zamanlarda popülaritesini tekrar kazanmış olan ve anadilin makul kullanımını destekleyen iki dilli yaklaşımın öğretmenler tarafından kabul gördüğünü göstermektedir. This study investigated the attitudes of the teachers and students towards the use of L1 and their opinions regarding the purposes for which L1 should be used in English classes. The study was conducted with 96 EFL preparation class students and 18 EFL teachers at the School of Foreign Languages of Çanakkale Onsekiz Mart University, Turkey. The questionnaires and interviews were administered. The data collected through the students' questionnaire demonstrated that the students' overall attitude towards the use of L1 was negative. The students who were interviewed also displayed a general negative or nearly negative attitude towards the use of L1 and believed that English should be the main language in the classroom. The students thought that the use of L1 for the purposes of explaining difficult concepts, expressing their feelings, comprehending English idioms and expressing their ideas was beneficial as the results of the students' questionnaire revealed. Additionally, the students' responses to the interview question indicated that they perceived the use of L1 in listening and speaking classes as inappropriate; however, they believed in benefit of using L1 in writing classes. The teachers' overall attitude towards using L1 was found to be slightly negative according to the result of the teachers' questionnaire; however, the result of the teachers' interviews demonstrated that the teachers' general opinion concerning the use of L1 was positive. Additionally, they were in favor of the idea of making use of L1 when it is necessary and they believed that L1 should be used particularly with students whose proficiency level is low. The teachers' opinions concerning the purposes for which L1 should be used in the classroom should also be noted. The teachers agreed that using L1 for the occasions of making students aware of the differences and similarities between Turkish and English languages, explaining new vocabulary, clarifying difficult concepts, solving disciplinary problems and teaching grammar was useful. It could be concluded that the results of the study, particularly the ones related with the teachers' views on using L1, reveal that judicious use of L1 supported by the bilingual approach which has regained its popularity recently is favored by the teachers.
Collections