İngilizce konuşma becerilerini geliştirmede yaratıcı drama: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılda küreselleşme sürecinin etkisiyle bireyler arasındaki iletişim ve etkileşim yerini uluslararası iletişim ve etkileşime bırakmıştır. Böylelikle iletişim ve etkileşimde ülkeler açısından aradan sınırların kalktığı yerkürede geçer dil olarak kabul edilen İngilizcenin öğretimi önem arz etmektedir. Yabancı dil öğretiminde benimsenen çağdaş eğitim anlayışı öğrenciyi merkeze almakta ve öğretim bireylerin öğrenme stillerine göre şekillenmektedir. Bununla birlikte tüm toplumlarla iletişim sağlayan İngilizcenin öğretildiği öğrenme süreci, bireylerin kendi ihtiyaç ve özellikleri doğrultusunda etkinliklere aktif katılım göstermelerini ve bu süreçte İngilizceyi oluşturan dört temel beceriden biri olan konuşma becerisinde yeterlik kazanmalarını gerekli kılmaktadır. Bu sebeplerden hareketle bu araştırma, iletişimsel yöntemler merkezinde şekillenen, öğrenciyi merkeze alan ve onun yaşantılarını kullanmasını sağlayan yaratıcı drama yönteminin yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde konuşma becerisi üzerindeki etkisini belirlemeyi hedeflemiştir.Türkiye'de yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde konuşma becerisini geliştirmek adına yaratıcı drama yöntemine başvuran bir eylem araştırmasına rastlanmamıştır. Öte yandan tüm eğitim kademelerinde dersinin bulunmasına karşın İngilizce öğrenmede birtakım sorunların olduğuna işaret eden birtakım araştırmalar mevcuttur. Bu bağlamda yaratıcı dramanın İngilizce konuşma becerisinin öğretiminde alternatif bir uygulama olup olmayacağına ilişkin veri elde etmek amacıyla bir eylem araştırması yapılmasına karar verilmiştir. Katılımcı eylem araştırmasıyla desenlenmiş olan bu araştırmanın katılımcılarını Marmara Bölgesi'ndeki bir devlet okulunda 5. sınıfta öğrenim gören ve bir sonraki eğitim-öğretim yılında 6. sınıfta öğrenim görmeye devam eden 20 öğrenci ve onların İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde 11 hafta boyunca yaratıcı drama etkinlikleri uygulanmıştır. Veri çeşitlemesi sağlamak amacıyla araştırmacı günlükleri tutulmuş, görüntü ve ses kayıtları alınmış, öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşleri alınmış, ayrıca öğrencilerin İngilizce kazanımlarını gerçekleştirme düzeylerine yönelik gözlem formu (2006) ve İngilizce konuşma becerisine yönelik değerlendirme ölçeği (2017) kullanılmıştır. Veriler tümevarımcı içerik çözümlemesiyle, tüm veri kaynakları dikkate alınarak incelenmiştir. Çözümlemeler neticesinde oluşturulan kategoriler incelendiğinde Yaratıcı Drama yönteminin eğlenerek öğrenmeyi sağlaması, grup için iletişimi ve sosyal etkileşimi artırması, öğrencilerin özgüvenlerini artırması, ilgi çekici ve merak uyandırıcı olması, kaygı düzeyini düşürmesi ve İngilizce konuşma becerisini geliştirmesi yönlerinden olumlu olduğu gözlemlenmiştir. Ayrıca yaratıcı drama etkinlikleri sonrasında İngilizce konuşurken; öğrencilerin uygun sözcük seçimi yaptığı, konuşmalarının kapsamını düzgün bir şekilde belirlediği, düzgün ve kurallı cümleler kurmaya dikkat ettiği ortaya çıkmıştır. Bununla beraber öğrencilerin İngilizce konuşurken kimi zaman fikirlerini sıraya koymak ve akıcı konuşma konusunda birtakım sıkıntılar yaşadığı gözlemlenmiştir. Ayrıca öğrenciler arasında oturumlar esnasında öğrencilerin bazı eşgüdüm sorunları yaşaması ve bireysel çalışmayı tercih eden öğrenciler için zorlayıcı olması, yaratıcı dramanın eleştirilen bazı özellikleri arasında yer almıştır.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil olarak İngilizce öğretimi, İngilizce konuşma becerisi, yaratıcı drama, eylem araştırması Individual communication and interaction has yielded with international communication and interaction with the effect of globalization in 21st century. Thus on communication and interaction, teaching English language has a great significance. Modern education aspect in foreign language education focus on the student and education is shaped in by regarding the individuals' learning styles. Also learning process on which English taught to communicate with other countries requires individuals to actively participate in the activities in accordance with their needs and characteristics and in this process to gain competence on speaking skills. Therefore, the study aims to determine the effect of creative drama shaped on centre of communicative methods is student-centered and enables him/her to make use of his/her own experiences, on the process of teaching English as a foreign language.In Turkey, no known action research study that used creative drama has been examined to improve the speaking skill of the process of teaching English as a foreign language. But there is plenty of studies embarking attention on various problems in English learning, though it is available in curriculum even in every educational grades. So, it was decided to make an action research in this content to gain insights on whether creative drama is an effective alternative way to teaching of speaking skill in English. The participants were twenty 5th grade students, who were 6th grade in the next educational term, and their English language teacher at a state school in Marmara Region in Turkey. During eleven weeks creative drama activities ware applied. Teacher journals, video and audio recordings, students' views towards implementation and observation form about the outcomes of English speaking skill (2006) and English speaking rating scale (2017) were administered to provide triangulation of data. The data were examined through inductive content analysis. Creative drama was found positive in terms of learning with joy, being interesting and evocatory, decreasing anxiety level and improving English speaking skill. In addition, it was found that after the creative drama activities while speaking students chose suitable vocabulary, designated the content of their speech properly, paid attention to produce grammatically correct sentences. Additionally, it was found that students experienced some difficulties on organizing their ideas and making fluent speeches. Furthermore, it has been noted among critical points that students experienced some coordination problems during the sessions and creative drama was considered to be a struggling method for the students who prefer individual studying.Anahtar Kelimeler: English as a foreign language, English speaking skills, creative drama, action research
Collections