İlköğretim matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminin etkililiğine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminin etkililiğine ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olan yöntem çeşitlemesi olarak hem nitel hem de nicel araştırma teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında 130 ilköğretim matematik öğretmenine anket uygulanırken, nitel boyutunda ise 19 ilköğretim matematik öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda uygulanan anketten elde edilen sonuçlar doğrultusunda; ilköğretim matematik öğretmenlerinin sınıf yönetiminin etkililiği tanımını öğretmenin branşı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olması, öğretmenin ders işleyişinde farklı etkinliklere yer vermesi iletişimi yaş grubuna hitap edecek şekilde olunması, öğrencinin derse katılımının sağlanması, öğrencinin problemlerine ders esnasında çözüm bulunması, öğrencinin dikkatini toparlayabilme olarak tanımladıkları görülmüştür.Araştırmanın nitel boyutunda ilköğretim matematik öğretmenleri ile yapılan görüşmelerden elde edilen veriler doğrultusunda ulaşılan sonuçlara göre ise, branş öğretmenlerinin sınıf yönetimindeki etkililiklerinin sınıf öğretmenlerine oranla daha az etkili oldukları görüşüne ulaşılmıştır. İlköğretim matematik öğretmenlerinin branş olarak kendilerini sınıf yönetiminde etkili görmüşlerdir. İlköğretim matematik öğretmenleri sınıf yönetimiyle ilgili karşılaştıkları sorunların başında; derse karşı olumsuz tutum ve önyargının geldiğini ifade etmişlerdir. İlköğretim matematik öğretmenleri, öğretmenlerin görev yaptığı sınıf öğrenim seviyesinin sınıf yönetimine olan etkisine ilişkin görüşleri ise sınıf öğrenim seviyesinin sınıf yönetiminde etkili olduğu yönündedir. İlköğretim matematik öğretmenleri, sınıf mevcudunun sınıf yönetimini etkilediklerini belirtmişlerdir.İlköğretim matematik öğretmenleri ayrıca matematik dersinde sınıf yönetimiyle ilgili karşılaşılan sorunların neden kaynaklandığına ilişkin görüşlerini derse karşı önyargı, soyut kavramların çokluğu nedenlerinden kaynaklandığını ifade etmiştir. İlköğretim matematik öğretmenlerinin istenmeyen öğrenci davranışı olması durumunda sınıf yönetimini gerçekleştirmede kullandıkları yöntemlere bakıldığında öğretmenler en çok sözlü uyarı, ilgi çekici hikâye anlatımı, öğrenciyi derse katarak ilgisini çekme yöntemlerini tercih ettiklerini belirtmişlerdir. This research aims to determine views of the elementary mathematics teachers' about effectiveness of classroom management. In this research, screening model was used. Both qualitative and quantitative research techniques which were appropriate for the aim of the research were used. While in the quantitative part of the research, 130 questionnaires were given to the elementary mathematics teacher, in the qualitative dimension, semi-structured interviews were conducted with 19 elementary mathematics teachers. In accordance with the results obtained from qualitative dimension; elementary mathematics teachers define the effectiveness of the classroom management as having a sufficient knowledge about the branch of the teacher, usage of the different activities in the lessons, having communication ability to appeal to the age group, and to provide the lesson attendance of the learner, to solve the problem of the learner during the lecture and gather the students' attention.In accordance with the results obtained from qualitative dimension; elementary mathematics teachers state that branch teachers are compared with class teachers the class teachers are more effective in terms of classroom management. Elementary mathematics teachers perceive themselves effective in class management. Elementary mathematics teachers reveal that negative attitude and prejudice against the course are the main problems which are encountered in classroom management. However; elementary mathematics teachers reveal that level of the class is the factor which affects the classroom management. Also; mathematics teachers define that classroom size influences classroom managementElementary mathematics teachers state that prejudice to the lesson and abundance of abstract concepts are the causes of problems related to classroom management in mathematics class. When elementary mathematics teachers mostly prefer oral warning, interesting storytelling, and student involvement in order to prevent undesired student behaviors in their classroom.
Collections