TEZLER: Recent submissions
Now showing items 461-480 of 739
-
Yunus Emre felsefesiyle öğretmenlerin öz denetimi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-07)Bu çalışmada, Yunus Emre felsefesiyle öğretmenlerin öz denetim unsurlarının neler olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada Yunus Emre söylemlerinin tespit edilmesi gerektiğinden öncelikle nitel araştırma ... -
Özel ve örgün eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zekâ yeterlilikleri ile öğretimsel liderlik davranışları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-15)Bu araştırmanın amacı; öğretmenlerin öğretimsel liderlik davranışlarının duygusal zeka ve akış kuramı arasındaki ilişkiyi farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2017 - 2018 eğitim öğretim ... -
Ideological and hegemonic practices in globally and locally written efl textbooks
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-01)Yabancı dil veya ikinci dil olarak İngilizce öğrenimi öğrenenlerin değer ve fikirlerinde öylesine yüksek etki yaratabilir ki, on yıllar boyunca sosyal kuramcılar ekonomik gücü yetersiz olan bazı ülkelerin bazı milletlere ... -
FeTeMM etkinliklerinin, fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarına, FeTeMM eğitim yaklaşımına ve fen öğretimine yönelik düşüncelerine etkisinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Fen Bilgisi dersinin hedeflerinden biri bilimsel okuryazar bireyler yetiştirmektir. 21. Yüzyılda Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarında sorgulayıcı, üretici ve yaratıcı bireylere olan ihtiyaç her geçen gün ... -
Mesleki eğitim merkezleri yiyecek içecek hizmetleri alanında verilen eğitimin yeterliliği ve öğrencilere yararlılığına ilişkin öğrenci görüşleri (İzmir ili örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-15)Bu çalışmanın amacı, mesleki eğitim merkezlerinin eğitim sistemimiz içerisindeki yeri ve önemi hakkında bilgiler sunmak ve bu eğitim kurumlarında verilen eğitimin öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesidir.Araştırmaya ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının cinsel eğitimiyle ilgili anne baba görüşlerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-08)Her insan dünyaya bir cinsiyetle gelir. Anne ve babalar da çocuklarını bu cinsiyet doğrultusunda yetiştirmeye gayret gösterirler. Fakat cinsel gelişim belirli aşamalardan geçen çok boyutlu bir gelişimdir. Cinsel kimlik ... -
Sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetiminin etkililiğini sağlama becerilerine ilişkin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin oluşturdukları metaforlar
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-30)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde etkililiği sağlama becerilerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu metaforlar aracılığı ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir ... -
10. sınıf dil ve anlatım dersindeki dilbilgisi konularına yönelik çoklu zekâ uygulamaları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-05)Bu araştırmayla 10. sınıf dil ve anlatım dersindeki `fiilimsiler` konusunun öğretiminde `Çoklu Zekâ Kuramı` uygulamasının öğrenci başarısı ve tutumu üzerindeki etkisini saptamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmada ... -
Algoritma öğretiminde sanal gerçeklik kullanımına yönelik öğrenci görüşlerinin öğrenme stilleri bağlamında incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-22)Bu araştırmanın amacı, farklı öğreme stillerini tercih eden öğrencilerin algoritma öğretimi için geliştirilen bir Sanal Gerçeklik uygulamasına (ASGU) yönelik görüşlerini incelemektir. Araştırmada Nitel araştırma desenlerinden ... -
Ortaöğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterlikleri ile girişimcilik yeterlikleri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-20)Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimi Yeterlikleri İle Girişimcilik Yeterlikleri Arasındaki İlişkiBu araştırmada, ortaöğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterlikleri ile girişimcilik yeterlikleri ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin çevre bilinci ve çevreye yönelik davranışlarının değerlendirilmesi (Çanakkale örneği)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04-27)Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevre Bilinci ve Çevreye Yönelik Davranışlarının Değerlendirilmesi (Çanakkale Örneği)Çevre, kısaca insanın içinde bulunduğu hayati faaliyetlerini yürüttüğü diğer canlılarla ortak paylaştığı ... -
Öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmesi ve kendilerini işe vermeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-13)Araştırmanın amacı; öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmesi ile kendilerini işe vermeleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir ve çalışma bu bağlamda tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmada öğretmenlerin ... -
Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-12)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ... -
Designing a training model for erasmus candidates to improve their intercultural communicative competence
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Literatürdeki tüm teorik çerçeve ve önerilere rağmen, öğretmenler, ders kitabı yazarları, kısacası tüm paydaşlar için öğrencilerin kültürlerarası iletişimsel becerilerini nasıl geliştireceklerine yönelik somut önerilerin ... -
Afet sonrası acil toplanma ve geçici barınma alanları standartlarının değerlendirilmesi, Çankırı ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Bu çalışmanın amacı `Türkiye Afet Müdahale Planı` çerçevesinde oluşturulan `Çankırı Afet Müdahale Planı` içerisinde yer alan barınma alanları ve valilikçe belirlenen toplanma alanlarının afet sonrasında düşünüldüğü gibi ... -
Tek dilli ve çok dilli öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçe öğrenme stratejileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-01)Tek Dilli ve Çok Dilli Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenme StratejileriBu çalışmanın amacı, tek dilli ve çok dilli öğrencilerin Türkçe öğrenme stratejilerini incelemektir. Araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart ... -
5-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının erken öğrenme becerilerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-22)Bu çalışma; Şanlıurfa ili, Viranşehir ilçesinde okul öncesi eğitime devam eden 5-6 yaş dönemindeki çocukların dil becerileri, sayı becerileri ve düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. ... -
Mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin iş doyumlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-15)Araştırmanın amacı İzmir ilinde bulunan mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan öğretmenlerin iş doyumlarına ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenlere göre incelenerek değerlendirilmesidir. Bu araştırma İzmir ilinde bulunan ... -
112 acil sağlık hizmetleri çalışanlarının afet bilinç algı düzeylerinin belirlenmesi; Balıkesir ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-11)Bu araştırmanın amacı, 112 Acil Sağlık Hizmetleri (ASH) çalışanlarının afet bilinç algı düzeylerini belirlemek, araştırmadan elde edilen bulgulardan yola çıkarak bu çalışanların afet bilinç algı düzeylerini geliştirmeye ... -
Öğretmenlerin paylaşılan liderlik davranışlarına ve bu davranışların okul müdürlerince uygulama düzeyine ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-22)Paylaşılan liderlik, örgütün üst yöneticisi dışındaki kişilere de `hareket etme özgürlüğü / karar verebilme hakkı` tanımayı esas alan bir liderlik biçimidir. Bu çalışmada; öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin ...