An investigation into perspectives of efl teacher candidates versus vocational high school students on the use of l1 in English classes
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı, Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının ve meslek lisesi öğrencilerinin İngilizce derslerinde Türkçe kullanımına yönelik bakış açılarını karşılaştırmalı olarak ortaya koymaktır. Ayrıca İngilizce derslerinde; hangi İngilizce dil becerileri için Türkçe kullanımını daha yararlı bulduklarını, Türkçe kullanmalarının arkasındaki gerekçelerini, Türkçenin hangi ölçüde kullanıldığını (kullanılması gerektiğini) ve Türkiye'deki İngilizce öğretmen adaylarının İngilizce derslerinde ana dil kullanımıyla ilgili tartışmaların farkında olup olmadığını incelemektedir. Türkiye'deki öğretmen adayları ile meslek lisesi öğrencileri arasındaki bakış açılarının karşılaştırılması yoluyla, aralarındaki farklılıkları ve benzerlikleri t-testleri, ANOVA, post-hoc testi aracılığıyla sınıf düzeyleri de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere göre analiz etmiştir. Araştırmaya 182 Türk öğretmen adayı ve 136 meslek lisesi öğrencisi katılmıştır. Çalışma, 2017-2018 akademik yılının sonbahar döneminde 2 anket ve 4 görüşme yapılarak uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, katılımcıların çoğunun İngilizce derslerinde Türkçeyi desteklediklerini ve Türkiye'deki öğretmen adaylarının ve meslek lisesi öğrencilerinin İngilizce derslerinde Türkçe kullanımına ilişkin bakış açıları arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. The purpose of this thesis is to reveal perspectives of EFL teacher candidates versus vocational high school students on the use of Turkish in English courses. It also investigates English language skills for which they find the use of Turkish relatively more useful, their justifications behind the use of Turkish in English courses, to what extent it is (needed to be) used, and whether EFL teacher candidates are aware of the current discussions regarding the use of L1 in English classes. By means of t-tests, ANOVA, a post-hoc test, the study analysed similarities and differences through a comparison of perspectives of EFL teacher candidates versus vocational high school students according to several factors including class levels. The data were backed up by frequencies and face-to-face interviews. A total of 182 EFL teacher candidates and 136 vocational high school students participated in the study. The study was implemented by administering 2 questionnaires and 4 interviews in the fall term of the 2017-2018 academic year. The findings indicated that the majority of the participants support the use of Turkish in English courses, and that there is a significant difference between the perspectives of EFL teacher candidates and vocational high school students on the use of L1 in English courses.
Collections