Sınıf öğretmenlerinin, sınıf yönetiminin etkililiğini sağlama becerilerine ilişkin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin oluşturdukları metaforlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde etkililiği sağlama becerilerinin ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu metaforlar aracılığı ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir ili Karabağlar ilçesinde yer alan 4 adet ilkokulda öğrenim gören 424 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma, nitel araştırma yöntemi desenlerinden olgubilim (fenomenolojik) deseni kullanılarak yürütülmüş, verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Öğrencilere uygulanan görüşme formu `Sınıf Yönetiminin Etkililiği Modeli`nde yer alan etkililik boyutlarının her birini yordayan boşluk doldurmalı soruları içermektedir. Öğrencilerin bu boşlukları, oluşturdukları metaforlar ile doldurmaları istenmiştir. Bu metaforlar analiz edilirken Sınıf Yönetiminin Ekililiği Modeli'nin boyutları kategori olarak kabul edilmiş, oluşturulan metaforlar bu kategorilere dahil edilerek değerlendirilmiştir. Kategoriler; Sınıfın kendi değer sistemini kurması ve sürdürmesi, Amacı gerçekleştirme ile Uyum ve Entegrasyondur. Ayrıca öğrencilerin, öğretmenlerinin karakter özellikleri hakkında da fikirlerini almak amacıyla öğrencilerden öğretmenlerini resmetmeleri istenmiş, bu resimler de güzel/tatlı öğretmen, sevgi dolu/şevkatli öğretmen, bilgili/çalışkan öğretmen, sinirli/kızgın öğretmen ve eğlenceli/renkli öğretmen kategorilerine ayrılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin oluşturduğu metaforlar sonucunda ulaşılan bulgulara göre; öğretmenler sınıf yönetiminin etkililiğine ilişkin plan program etkinlikleri ve zaman yönetimi hususlarında etkililiği sağlamış olmalarına rağmen, sınıfın davranış düzeni ve ilişki düzenini sağlama konularında etkililiği sağlayamamıştır. Öğretmenlerin karakteristik özellikleri bulgularına göre ise öğrenciler öğretmenlerini güzel/tatlı, bilgili/çalışkan olarak görmektedir. In this study, it is aimed to be determined the abilities of classroom teachers to ensure the effectiveness of classroom management through the metaphors created by the 4th grade students. In this study, there are 424 students educated in 4 primary school in Karabağlar/ İzmir. This study has been conducted using phenomenological patterns which is one of the qualitative research method patterns. It is used content analysis in data analysis. Interview form which is applied to students has filling the gaps question types that ask the effectiveness dimensions taking part in effectiveness of classroom management model. It is asked from students to fill these gaps with metaphors that they created. While analyzing these metaphors, the dimensions of effectiveness of classroom management model are accepted as a category. Created metaphors are added these categories and then they analized. Categories are; creating classroom's own value system and continue it, succeeding the aim, adaptation and integration of itself. Also, it is aimed from students to draw their teacher's to ask their opinion about their teacher. The pictures that students drew has been categorized evaluated according to beautiful / lovely teacher, warmhearted and caring teacher, wise / hardworking teacher, nervous/ angry teacher, funny/ colourful teacher categories. According to findings of metaphors that students created; teachers achieved the effectiveness about timing and activities about classroom management effectiveness, but did not achieve the effectiveness about classroom's model of bahaviour and model of relationship. According to the findings about characteristics of teachers, students see their teacher as to beautiful / lovely teacher and wise / hardworking teacher.
Collections