FeTeMM etkinliklerinin, fen bilgisi öğretmen adaylarının öz-yeterlik inançlarına, FeTeMM eğitim yaklaşımına ve fen öğretimine yönelik düşüncelerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Fen Bilgisi dersinin hedeflerinden biri bilimsel okuryazar bireyler yetiştirmektir. 21. Yüzyılda Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarında sorgulayıcı, üretici ve yaratıcı bireylere olan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Gerçekleştirilen bu çalışmasının konusu Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitim yaklaşımına karşı düşüncelerini incelemek ve bu düşünceleri geliştirmek için FeTeMM eğitimi etkinlikleri yapmaktır. Bu nedenle tez çalışmasının amacı Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitim yaklaşımının öğretmen özyeterliklerine, Fen öğrenimine yönelik düşüncelerine ve FeTeMM eğitimi yönelimlerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Bu araştırmanın modeli karma yöntem araştırmalarıdır. Araştırmanın nicel kısmında 3 bölümden oluşan; 'Öğretmen Öz yeterlik İnanç Ölçeği', 'Fen Bilgisi Öğretimine Yönelik Düşünceler Ölçeği' ve 'FeTeMM Eğitimi Yönelim Ölçeği' ön test son test olarak uygulanmıştır. Nitel kısmında ise öğretmen adaylarına 10 hafta süresince 10 FeTeMM etkinliği yaptırılmış, uygulama öncesi ve sonrası rastgele seçilen 10 Fen Bilgisi Öğretmen adayı ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış olup, yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanan bilgiler betimsel analiz ve karşılaştırmalı analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Son olarak uygulama boyunca tüm öğretmen adayları FeTeMM etkinlik defterleri oluşturmuşlardır. Yapılan çalışma incelendiğinde araştırmada uygulanan nicel yöntemler sonucunda FeTeMM eğitim yaklaşımının öz-yeterlik inançlarına anlamlı bir etkisinin olmadığı, Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının Fen Bilgisi öğretmeye ilişkin düşüncelerinin gelişmesine olumlu yönde katkı sağladığı ve Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimine yönelimlerini arttırdığı görülmüştür. Uygulanan nitel yöntemler sonucunda ise Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının FeTeMM eğitimini ilgili disiplinler ile ilişkilendirebildikleri, problem çözme becerilerinin ve yaratıcılıklarının gelişmesine katkı sağladığı belirlenmiştir. Ayrıca FeTeMM eğitimine olan merak ve ilginin arttığı sonucuna ulaşılmıştır. One of the goals of the Science Science course is to train scientifically literate individuals. In the 21st century science, technology, engineering and mathematics fields, the need for interrogators, producers and creative individuals is increasing day by day. The subject of this study is to examine STEM educational approaches to Science Teacher candidates and to conduct STEM education activities to improve these considerations. For this reason, the aim of the thesis study is to determine the effects of science teachers' STEM education approach on teacher self-efficacy, science learning orientations and STEM education orientations. The sample of the research is the third grade students of Çanakkale 18 Mart University Faculty of Education Science Teacher Education. This research is a mixed method research. The quantitative part of the study consists of three parts; 'Teacher Self-efficacy Belief Scale', 'Thinker's Scale for Science Education' and STEM Educational Orientation Scale' were applied as pre-test post-test. In the qualitative part, 10 STEM activities were performed for 10 weeks during the qualitative part. Semi-structured interviews were made with 10 science teachers who were randomly selected before and after the application, and the information gathered with the semi-structured interview was analyzed by means of descriptive analysis and comparative analysis. Finally, during the course all prospective teachers created STEM event books. When the study was examined, it was concluded that the STEM training approach had no significant effect on the self-efficacy beliefs as a result of quantitative methods applied in the research, Scientific Teacher Candidates contribute positively to the development of Science Education thinking and Science Teachers Teacher candidates seem to have increased their orientation towards STEM education. As a result of the qualitative methods applied, the Science Teacher candidates are able to associate the STEM education with the related disciplines, contribute to the development of problem solving skills and creativity, and also the curiosity and interest in the STEM education.
Collections