Öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmesi ve kendilerini işe vermeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı; öğretmenlerin örgütsel özdeşleşmesi ile kendilerini işe vermeleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir ve çalışma bu bağlamda tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Araştırmada öğretmenlerin örgütsel özdeşleşme ve akış düzeyleri arasındaki ilişki tespit edilmiş, çeşitli değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı üzerine durulduğundan araştırma `ilişkisel tarama yöntemi` çerçevesinde yürütülmüştür. Bu amaçla Çanakkale ili merkez ilçesindeki resmi ve özel okullarda görev yapan 242 öğretmene ulaşılmış ve ölçek uygulanmıştır. Araştırma örnekleminin seçiminde tesadüfî küme örneklemesi kullanılmıştır ve elde edilen veriler iki ayrı ölçekten oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmış olup veriler önce tanımlayıcı sonra betimleyici istatistiklere tabi tutulmuştur. Bir takım demografik değişkenlere göre analiz edilen veriler üzerinde iki grup arasındaki anlamlılığın karşılaştırılması için Bağımsız Örneklem t testi, ikiden fazla grup arasındaki anlamlılığın karşılaştırılmasın için Tek Yönlü ANOVA testi uygulanmıştır. ANOVA testi sonucuna göre, gruplar arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmesi halinde bu anlamlı farkın hangi gruplar arasında olduğunu tespit etmek için Çoklu Karşılaştırma testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre cinsiyet ve kıdem değişkenleri hem öğretmenlerin örgütsel özdeşleşme algılarını hem de kendilerini işe verme düzeylerini etkilediği görülürken medeni hal ve kademe değişkenlerinin bu iki bağımlı değişken üzerinde de anlamlı bir fark yaratmadığı görülmüştür.Araştırmanın iki ayağı olarak ele alınan örgütsel özdeşleşme ve akış kuramı arasında anlamlı bir korelasyon görülmüş ve bir takım önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Örgütsel özdeşleşme, akış kuramı, kendini işe verme The overall purpose of this study is to determine the relation between teachers' organizational identification and keeping themselves focused on work, to present how the organizational identification effect the way they keep working. The study is a descriptive research, which was held through the survey model, to idetify the percuations of organizational identification and at-work-flow of teachers working in primary and secondary schools. Throroughout the study, the relationship between teachers' organizational identification and their flow levels was determined, besides it is dwelled upon how the existing situation is percieved, wether it is becoming different or not, the study was held within the scope of Relational Screening Model. Sample space of the research consists of randomly chosen 242 teachers, working in the primary-secondary level schools in provincial centre of Çanakkale in 2016-2017 educational year. The data was collected with the scales called 'Organizational Identification Questionnaire' and ' Work-Related Flow Inventory'. In data analysis of the research, SPSS 22.0 package program was used. The data was analyzed according to the demographic variables such as gender, martial status, seniority, graduality by using Descriptive Statistics, Independent Sample T-test, One Way ANOVA, Correlation. According to the findings of the study, it is seen that gender and seniority variables have effect on both teachers' organizational identification and keeping themselves focused on work but martial status and graduality do not make a significant differencde between these two dependent variables. It is found a significant correlation between organizational identification and the flow theory, the two bases of the study, and as it could be assumed that these two variables could predict each other, a number of suggestions have been developed.Keywords: Organizational identification, Flow Theory
Collections