10. sınıf dil ve anlatım dersindeki dilbilgisi konularına yönelik çoklu zekâ uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmayla 10. sınıf dil ve anlatım dersindeki `fiilimsiler` konusunun öğretiminde `Çoklu Zekâ Kuramı` uygulamasının öğrenci başarısı ve tutumu üzerindeki etkisini saptamak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmada deneysel yöntem kullanılmış ve ön test-son test kontrol gruplu model uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılı Çanakkale Merkez İbrahim Bodur Anadolu Lisesinde öğrenim gören 10-C ve 10-D sınıfları oluşturmaktadır. Bu sınıflar, birinci dönemdeki dil ve anlatım dersi notlarına ve ders öğretmeninin görüşlerine dayanılarak yansız bir şekilde kontrol ve deney grubu olarak seçilmişlerdir. Uygulamadan önce ve sonra her iki gruba da ön test- son test başarı testleri ve derse yönelik tutumlarını belirlemeyi tespit etmek için tutum ölçekleri uygulanmıştır. İki haftalık bir süreç içerisinde toplamda beş ders saati olmak üzere deney grubu öğrencilerine çoklu zekâ yaklaşımına uygun öğretim yapılırken; kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemlerine (düz anlatım/soru-cevap) uygun bir öğretim yapılmıştır. Araştırmada başarı testleri ve tutum ölçekleri veri toplama araçları olarak kullanılırken verilen değerlendirilmesinde SPSS 22 paket programından ve Mann-Whitney U testi, Kolmogorov-Smirnov, Shopiro-Wilk, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve t-testi istatistik teknikleri yöntemlerinden yararlanılmıştır.Uygulamanın sonucunda çoklu zekâ kuramına göre öğretim yapılan deneysel grubun başarısının arttığı ve olumlu tutum geliştirdiği tespit edilmiştir. Benzer gelişimin klasik yöntemle ders anlatılan kontrol grubunda da olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: ÇZK, deney- kontrol grubu, ön test, son test, tutum ölçeği. Multiple Intelligence Classroom Practices on Grammar Subjects in 10th Grade Turkish Language and Expression CourseThis study aims to investigate the effect of `Multiple Intelligence Theory` classroom practices on students' performance and attitude towards the subject of `verbals` in the 10th grade Turkish Language and Expression course. Accordingly, experimental method and pretest-posttest model were used in this research. The working group includes the 10-C and 10-D sections of the 10th graders studying at Canakkale Merkez Ibrahim Bodur Anatolian High School during the academic year of 2015-2016. These sections were impartially selected as control and experimental groups with regards to their exam scores in Turkish Language and Expression Course in the first semester and the instructor's opinions about students' overall academic performance in this course. Pre-post achievement tests and attitude scales that determine students' attitudes towards the course were applied to both groups before and after the experiment. While the experimental group students were exposed to teaching/instruction modelled by Multiple Intelligence Theory within a period of two weeks, including a total of five hour class, the control group students were instructed by traditional teaching methods such as lecturing and question-answer sessions. Along with the employment of achievement tests and attitude scales as a means of data collection tool, this study has used SPSS 17, Mann-Whitney U Test, Kolmogorov-Smirnov, Shopiro-Wilk and Wilcoxon signed rank tests for data analysis. The results of data analysis show that student performance of the experimental group instructed by Multiple Intelligence practices increased and students in this group developed positive attitudes towards the teaching of 'verbals' through these practices. A similar pattern vwas observed in the control group instructed by traditional teaching methods. Keywords: Multiple Intelligence Theory, experimental-control group, pre – posttest achievement tests, attitude scale, verbals
Collections