Tek dilli ve çok dilli öğrencilerin yabancı dil olarak Türkçe öğrenme stratejileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Tek Dilli ve Çok Dilli Öğrencilerin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenme StratejileriBu çalışmanın amacı, tek dilli ve çok dilli öğrencilerin Türkçe öğrenme stratejilerini incelemektir. Araştırmaya Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, İstanbul Aydın Üniversitesinde Türkçe öğrenen B2, C1 seviyesinde toplam 107 öğrenci katılmıştır. Araştırmada, genel tarama metodu kullanılmıştır. Öğrencilerin cinsiyeti, yaşı, öğrenim durumları, kur düzeyleri, kaç dil bildikleri, kaç yıldır Türkiye'de oldukları, Türkçe öğrenme amaçları bakımından strateji kullanımları ile ilgili farklılık olup olmadığını belirlemek için betimsel ve çıkarımsal analizler kullanılmıştır. Araştırmada, Oxford'un (1990) geliştirdiği Cesur ve Fer (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Dil Öğrenme Strateji Envanteri, Katılımcı Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır.Araştırma verilerinden hareketle elde edilen sonuçlara göre 3.75 ortalama ile en fazla üstbilişsel stratejilerin kullanıldığı, 3.30 ortalama ile ise en az duyuşsal stratejilerin kullanıldığı görülmüştür. Demografik özellikleri açısından tek dilli ve çok dilli öğrenciler arasından erkek öğrencilerin, kadın öğrencilerden daha fazla strateji kullandığı sonucuna varılmıştır. Genel olarak sonuçlara bakıldığındaysa dil öğrenme stratejilerinin tüm öğrencilerce yüksek düzeyde kullanıldığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğrenme Stratejileri, Dil Öğrenme Stratejileri, Türkçe Öğrenme Stratejileri. Learning Strategies for Turkish as a Foreign Language by Monolingual and Multilingual StudentsThe main purpose of this study is to examine learning strategies of monolingual and multilingual learners. 107 students who are learning Turkish language at Çanakkale Onsekiz Mart University, Marmara University and İstanbul Aydın University at B1and C1 level participated to the current study.In the study, general scanning model has been used. Descriptive and inferential analysis have been used to diagnose the differences whether there are differences related to strategies used in learning Turkish, gender of the students, age, educational level, language level, the number of the languages they know and how long they have been to Turkey. In the study, the Language Learning Strategy inventory and Personal Information form that are developed by Oxford (1990) and adapted to Turkish by Cesur and Fer (2007).In accordance with the results of the study, meta cognitive strategies with an average of 3.75 are the ones that are used most commonly. Besides, affective strategies are used least with an average of 3.30. In terms of demographic features of the monolingual and bilingual participants, it was observed that male students use stragies more frequently compared to females. Overall, the results Show that language learning strategies have been used at a high level in all pupils.Key Words: Learning strategies, Language learning strategies, Turkish language learning strategies.
Collections