Öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişkinin cinsiyet, branş, görev yapılan okul türü, görevde geçirilen süre, mezuniyet seviyesi gibi özelliklere göre değişkenliklere sahip olup olmadığı araştırılmıştır.Araştırmada, Öğretmenlerin Bilişim Teknolojisi Kullanım Düzeylerini Belirleme Ölçeği ve Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları Ölçeği adı altında düzenlenmiş iki farklı ölçek kullanılarak veriler toplanmıştır. Araştırmaya katılım gösteren öğretmenlerin nüfus bilimsel bilgileriyle ilgili verileri ise Kişisel Bilgiler Formu vasıtasıyla toplanmıştır. Bu çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Çanakkale Merkez, Çan, Biga, Bayramiç, Ezine ve Lâpseki ilçelerindeki devlet ilkokul ve ortaokul eğitim kurumlarında çalışmakta olan 119 kadın, 122 erkek toplam 241 öğretmen ile yürütülmüştür.Bu araştırma, öğretmenlerin eğitim teknolojileri kullanım durumları ile sosyal medya alışkanlıkları arasındaki ilişkinin; cinsiyete, görev yaptıkları okul düzeyine, mezuniyet seviyelerine, branşa, öğretmenlerin teknoloji konulu hizmetiçi eğitimlere katılıp katılmamalarına, görevde geçirilen süreye göre farklılıklara sahip olup olmadığını; öğretmenlerin sosyal medya alışkanlıklarının hangi düzeyde olduğunu ve bu düzeyin cinsiyete, görev yaptıkları okul düzeyine, eğitim seviyelerine, branşa, öğretmenlerin teknoloji konulu hizmetiçi eğitimlere katılıp katılmamalarına, görevde geçirilen süreye göre farklılıklara sahip olup olmadığını tespit etmek gayesiyle düzenlenmiş ilişkisel tarama (survey) modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırma sonucu öğretmenlerinin eğitim teknolojileri ve sosyal medya kullanımına yönelik algılarının yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir. Araştırma sonuçlarına göre Öğretmenlerin eğitimde teknoloji kullanımına yönelik tutumlarının ortalaması ile öğretmenlerin sosyal medya alışkanlıklarının ortalaması karşılaştırıldığında etkili seviyede, anlamlı ve pozitif ilişkinin bulunduğu görülmektedir. This research has been conducted with 241 teachers ( 119 female, 122 male ) who work at primary and elemantary schools in centre of Çanakkale, Çan, Biga, Bayramiç, Ezine and Lapseki. The aim is to find out the relationship between teachers' usage of Education technologies and social media habits. With this aim, the relationship between teachers' who participated in this research attitudes towards using technology on education and their social media habits.In this research, two scales which are ` The scale of indicating the teachers' usage of Information technologies level` and ` the scale of social media habits` have been used to gather data. The information about participants' demographic qualities has been gathered with the Personal Data Form.This research is a quantitative study that aiming to find out whether there are differences between teachers' usage of education technologies and their social media habits regarding gender, the level of their school, education level, branch, seniority year and whether they have the in service training on technology. In this research, in order to compare the data, per cent, frequency (f), free sample t-test, one way variance analyses (ANOVA), Scheffe and Tukey from Post-Hoc, Pearson Corelation Ratio have been used. During the evaluation of findings, significance level has been taken 0,05 and SPSS programme has been used for statical analyses.According to the results, the avarege ratio of teachers' attitudes towards educaion technology is `mostly`. The avarege ratio of teachers' social media habits is also `mostly` . This result shows that teachers have high apprehension on using education technology and social media. According to results, there is a strong, positive and significant relationship between the ratio of teachers' usage of education technology and their social media habits.
Collections