EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 739
-
Doğal ve beşeri afetlerin insan psikolojisi üzerine etkileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Doğal ve beşeri afetlerden sonra can ve mal kayıpları başta olmak üzere ekonomik, sosyal, çevresel ve fiziksel birçok problem ortaya çıkmaktadır. Bunlarla birlikte afetler, insanların psikolojik yönden de etkilenmesine ... -
Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri, empati kurma becerileri ve mesleki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeyleri, empati kurma beceri düzeyleri ve eleştirel düşünme eğilim düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi, mesleki kaygı düzeyleri, eleştirel düşünme ... -
An investigation into the prep school students` attributions for success and failure in an EFL context: The case of a state university in Turkey.
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma Hazırlık Okulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin başarı ve başarısızlık durumlarını atfettikleri nedensel yüklemeleri araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaca ulaşmak için karma metod gömülü ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-06)Yapılan bu çalışmada, Okul öncesi öğretmenlerinin öz yeterlik inançları ile eleştirel düşünme becerileri arasındaki ilişki incelenmesi, öz yeterliklerini ve eleştirel düşünme becerileri üzerinde etkili olan değişkenlerin ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları, bilgisayar kullanma yeterlilikleri ve bilgisayar kullanma sıklıklarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-15)Bu çalışmada, Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları, bilgisayar kullanma yeterlilikleri ve bilgisayar kullanma sıklıklarını etkileyen faktörlerin neler olduğu belirlenerek öğretmenlerin ... -
Devlet liselerinde ve özel liselerdeki öğrencilerin liderlik stillerinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, devlet liselerinde ve özel liselerdeki öğrencilerin hangi liderlik özelliklerine ne düzeyde sahip oldukları ve bu özelliklerin benzerlik ve farklılıkları incelenmiştir. Lider öğrenci davranışlarının sınıf ... -
Yükseköğretim kurumlarında pozitif psikoloji ve örgütsel özdeşleşmenin performans yönetimine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretim elemanlarının pozitif psikoloji, örgütsel özdeşleşme ve performans yönetimi düzeyleri arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Araştırmada öğretim elemanlarının algılarının cinsiyet, medeni hal, çocuk ... -
Ahmet Ümit`in masal kitaplarının çocuk edebiyatının temel ögeleri açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-21)Ahmet Ümit 80'li yıllardan bu yana yazdığı romanlarla polisiye edebiyatımızda önemli bir yere sahiptir. Edebiyat hayatına birçok eser sığdıran Ümit'in 2 adet de masal kitabı bulunmaktadır. Masal Masal İçinde ve ... -
Türkiye`de afet eğitimi uygulamalarının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Türkiye'de uygulanmakta olan afet eğitimi uygulamalarını öğretmen görüşleri açısından değerlendirmektir. Araştırmada betimsel tarama modeli ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma ... -
Aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinde okumaya etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-30)Bu çalışmada, modern yaklaşımlardan biri olan aktif öğrenme tekniklerinin ortaokul öğrencilerinin okuduğunu anlama düzeyleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın temel amacı, okuduğunu anlamanın geliştirilebilir ... -
Lise son sınıf öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile sınav kaygıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı lise son sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme becerileri ve sınav kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, öz-düzenleme becerileri ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin ortaya konmasıdır. ... -
Effects of multi-sensory language teaching on learners` achievement in English vocabulary knowledge and listening and reading skills
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İngiliz dili öğretimi, ders kitabı ve bazı temel eğitim teknolojisi ekipmanları gibi görsel ve kısmen işitsel materyallere dayalı olmuştur. Yirminci yüzyılın sonlarından başlayarak, dünya, sınıfları da kapsayacak şekilde ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Hindistanlı öğrencilerin yazma becerisinde karışlaştıkları sorunlar
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-01)Yazma temel dil becerileri içerisinde zorlanılan bir beceridir. Bu beceri özellikle yabancı uyruklu öğrenciler için ana dildeki yazma zorluğunun üzerinde bir güçlük olarak ortaya çıkmaktadır. Çünkü düşüncelerin planlı ... -
Sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-28)Bu araştırmada sosyal bilgiler dersi programında yer alan değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Değerler eğitimi, çocukların sağlıklı bir birey olarak ... -
Velilerin özel ilkokul tercihlerinin nedenlerinin değerlendirilmesi: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma Çanakkale ilindeki özel ilkokullarda öğrencisi bulunan velilerin özel okul tercih nedenlerinin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modeli olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın ... -
Determination of the secondary education students` opinions regarding current and future about nanobiotechnology
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-23)Bu çalışmanın amacı ortaöğretimde eğitim gören öğrencilerin nanobiyoteknoloji ile ilgili güncel ve geleceğe yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Çalışma meslek lisesi (n=226), Anadolu lisesi (n=273) ve Anadolu öğretmen ... -
Ailelerin fen ve doğa etkinlikleri ile ilgili okuryazarlıklarının çocukların doğacı zeka düzeylerini etkilemesinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-03)Bu araştırmanın genel amacı; Çoklu zekâ alanlarından biri olan doğacı zekâ alanının, okul öncesi eğitimi alan ve doğa zekâsı düzeyinin yüksek olduğu görülen çocuklarda bu zekâya sahip olmalarında aile faktörünün etkili ... -
An evaluation of second grade English language curriculum: Teachers` perceptions and issues in implementation
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2. sınıf İngilizce öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda, devlet okullarının 2. sınıflarında uygulanmakta olan 2013 İngilizce öğretim programının, genel özellikler, amaçlar, kazanımlar, içerik, öğretim ... -
PISA`da başarı gösteren Yeni Zelanda, Güney Kore ve Çin (Şanghay) okul yöneticilerinin seçilmesi, yetiştirilmesi ve atanmasının Türkiye ile karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, OECD tarafından her üç yılda bir yapılan PISA sınavlarında gösterdikleri başarılarla ön plana çıkan Yeni Zelanda, Güney Kore ve Çin(Şanghay) eğitim sistemleri hakkında genel bilgiler vermek ve bu ... -
Eğitim fakültesi- uygulama okulu işbirliğinin yönetsel etkililik açısından değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-25)Türkiye'de daha nitelikli öğretmen yetiştirmek amacıyla 1994 yılında YÖK ve Dünya Bankası'nın işbirliğiyle başlatılan 'Milli Eğitimi Geliştirme Projesi' ile Eğitim Fakültesi ile uygulama okullarının ...