EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 321-340 of 739
-
Evaluation of `New English File`: Teachers` and students` views
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-09)Bu çalışmanın amacı 'New English File' ders kitabını Çanakkale 18 Mart Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulundaki okutman ve öğrencilerin düşünceleri doğrultusunda değerlendirmek ve analiz etmektir. Bu amaç ... -
Öğretmen yetiştirmede öğrencilerin akademik, mesleki ve kişisel gelişimlerine ilişkin yönetsel uygulamalar
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğretmenlerin hem hizmet öncesi dönemde hem de hizmetiçinde etkin ve nitelikli yetiştirilmesi eğitim sistemimizin kalitesi açısından çok önemlidir. Bu araştırmada eğitim fakültelerindeki öğretmen yetiştirme sürecinde ... -
4MAT öğretim modeli ve bütünsel beyin modeli`nin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve özyeterlik algısı üzerindeki etkileri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-20)Bu araştırmanın amacı, 4MAT Öğretim Modeli'ne ve Bütünsel Beyin Modeli'ne dayalı öğretimin fen bilimleri dersi akademik başarısı ve öz yeterlik algısı üzerine etkilerini araştırmak ve bu etkileri fen bilimleri ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin öz düzenleme, motivasyon, biliş üstü becerileri ve matematik dersi başarılarının belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki akademik başarıları ile öğrencilerin öz düzenleme stratejilerini, biliş üstü becerilerini ve motivasyonlarını aralarındaki etkileşimle ... -
Farklı yapıda hazırlanmış iki öğrenme materyalinin, farklı öğrenme stillerine sahip öğrencilerin akademik başarıları ve motivasyonlarına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, iki farklı yapıda hazırlanmış çoklu ortam öğrenme materyallerinin (Geleneksel Eğitim Videoları ve Hiper Sunular) farklı öğrenme stillerine sahip öğretmen adaylarının akademik başarıları ve motivasyonlarına ... -
Dördüncü sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersindeki özerklik desteği algılarının motivasyon, girişimcilik ve yaratıcılık ile ilişkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-06-28)Bu araştırma, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersine yönelik özerklik desteği algılarının derse yönelik akademik motivasyon, girişimcilik ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisini incelemeyi ... -
Tez adı: Ömer Seyfettin öykülerinin çocuk edebiyatı ölçütleri açısından değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sorgulayan ve dönüştüren bireyin ilk oluşum aşaması olan çocukluk dönemi, nitelikli kitabın çocuklukla buluşturulması için kritik adımların atılacağı bir süreçtir. Bu adımların, hem süreç boyunca hem de vargı noktasında ... -
Effects of synectics model on learners` writing skills in tertiary level English class
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, bir yazma öncesi tekniği olarak sinektik modelinin yüksek öğrenim düzeyindeki İngilizce yazma dersi öğrencilerinin yazma becerileri, kelime haznesi gelişimi, yaratıcı düşünsel düzeyi ve yazma tutukluğu üzerine ... -
Doğrudan öğretim modeliyle 5. sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerinin geliştirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Doğrudan Öğretim Modeline dayalı konuşma eğitiminin 5. Sınıf öğrencilerinin konuşma becerilerine ve konuşma kaygılarına olan etkisi araştırılmıştır. Çalışma, 2015-2016 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında ... -
Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının eğitim öğretim öz yetkinlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, okul öncesi öğretmen adaylarının sahip oldukları eğitim öğretim öz yetkinlik düzeyleri incelenerek, öğretmen adaylarının eğitim öğretim öz yetkinlik düzeylerini etkileyen değişkenlerin belirlenmesi ... -
Okulöncesi öğretmen adaylarının içsel motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Akademik içsel motivasyon, eğitim söz konusu olduğunda öğretim etkinliklerininamacına ulaşmasında veya akademik başarı ya da başarısızlığın nedenini anlamada hemeğitimciler hem de öğrenciler ve aileler açısından çok ... -
3K ve küçük grup düzenlemesi ile sunulan hesaplama stratejileri öğretiminin toplama ve çarpma işlemleri akıcılıklarının gelişimi üzerine etkililik ve verimliliklerinin karşılaştırılması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, öğretmenleri tarafından matematikte başarısız olduğu belirtilen öğrencilerin, toplama ve çarpma işlemleri akıcılık düzeylerini geliştirmede 3K tekniği ve hesaplama stratejileri öğretiminin etkililiklerinin ... -
Fransa`da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle Türkçe öğretimi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-01-17)Bu araştırmada Fransa'da yaşayan iki dilli Türk çocuklarına ana dillerini ve kültürlerini öğretmek amacıyla yürütülen Türkçe ve Türk Kültürü dersinde yapılan öğretim etkinliklerinin öz düzenleyici öğrenme stratejileriyle ... -
Temettuat defterlerine göre Eceabad Nahiyesi (1840)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-15)Eceabad şehri, Çanakkale Boğazının Avrupa kıyısında yer alan önemli bir yerleşim yeridir. Türklerin Rumeli'ye ilk geçiş noktalarından birisi de Eceabad'dır. Tanzimat Fermanının getirdiği yenilikler ilk defa bu ... -
Yöneticiler açısından Millî Eğitim`de MEBBİS uygulamasının rolü ve önemi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, eğitimde kullanılan bir e-Devlet uygulaması olan MEBBİS'in etkililiğini, kurum yöneticileri gözüyle incelemektir. Bu çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 81 ildeki ... -
İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ekran ve kâğıttan okuma becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin ekran ve kağıttan okuma beceri düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmaya Çanakkale ilinde bulunan dört ilkokuldan toplam 102 öğrenci katılmıştır. ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin inançları ve yapılandırmacı öğrenme ortamına yönelik görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin inançlarının ve yapılandırmacı öğrenme ortamına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel ... -
TÖMER`de Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmeye ilişkin kaygı düzeyleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin, Türkçe öğrenme sürecinde yaşadıkları kaygı faktörünün, dil öğrenme üzerindeki etkisini tespit etmek amaçlanmaktadır. Araştırmanın yaklaşımı, 'pragmatik dünya ... -
Ortaokul bilişim teknolojileri ve yazılım dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-03-07)Bu çalışmada, 2012 yılında ortaokullarda uygulanmaya başlayan `Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi` öğretim programının öğretim sürecindeki mevcut durumunu ve uygulanmasında karşılaşılan güçlükleri öğretmen görüşlerine ... -
Investigating factors related to the use of self-regulated L2 learning strategies in a foreign language education context
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil öğrencilerinin kullandığı öz-düzenlemeli yabancı dil öğrenme stratejilerini, Oxford (2011) tarafından geliştirilen Stratejik Öz-Düzenleme Modeli'ne dayanarak araştırmak ve kullanılan ...