Velilerin özel ilkokul tercihlerinin nedenlerinin değerlendirilmesi: Çanakkale ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Çanakkale ilindeki özel ilkokullarda öğrencisi bulunan velilerin özel okul tercih nedenlerinin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma genel tarama modeli olarak düzenlenmiştir. Araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde bulunan 5 özel ilkokulda öğrenim gören öğrenci velileri oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen velilerin özel okul tercih nedenlerini belirlemeye yönelik 24'er sorudan oluşan, `Özel Okul Tercihinde Kişisel Nedenler Ölçeği` ve `Özel Okul Tercihinde Okul İle İlgili Nedenler Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmaya 248 veli katılmıştır. Verilerin analizi için SPSS-21 (Statistical Package for the Social Sciences) paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde ve dağılım normale yakın olduğu için parametrik testlerden bağımsız gruplar için t- Testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; veliler için çocuklarının özel okula gitmesinde kişisel nedenlerden çok okulla ilgili nedenler daha önemlidir. 48 madde içerisinde velilerin en çok katılım gösterdikleri madde `Özel okulda yabancı dil eğitiminin çok iyi olması` olmuştur. Ayrıca okul ile ilgili nedenler ölçeğinde `teşvikten yaralanma` değişkenine göre teşvikten yararlanan velilerin lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Kişisel nedenler ölçeğinde `cinsiyet` değişkenine göre kız çocuk sahibi olan velilerin lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Her iki ölçekte de diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. This study was conducted to determine the reasons for preferring private schools of the parents who have children enrolled at private primary schools in Çanakkale. The research was organized as a study of general screening model. The population of the study is consisted of the parents of students studying in 5 different private schools located in Çanakkale.In the study, scales of `Personal Reasons for Private School Preferences` and `School-Related Reasons for the Private School Preferences` were used to collect the data in order to determine the factors of parents' preference for private schools. The scales were developed by the researcher and 248 parents participated in the study.SPSS-21 (Statistical Package for the Social Sciences) software programme was used to analyse the data. The frequency, percentage were determined and independent sample t-test and one-way ANOVA methods were used for analysing. The study is discussed in two parts based on personal reasons and school-related reasons measures. According to the results, a significant difference was found in the school-related reasons measure in `benefiting from promotion` variable in favor of parents that benefited from promotion. Furthermore, a significant difference was seen in the personal reasons measure part with respect to `gender` variable in favor of parents that have `girls`. However, there were no significant differences in both measures with respect to other variables rather than these two variables.
Collections