Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları, bilgisayar kullanma yeterlilikleri ve bilgisayar kullanma sıklıklarını etkileyen faktörlerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Okul öncesi öğretmenlerinin bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları, bilgisayar kullanma yeterlilikleri ve bilgisayar kullanma sıklıklarını etkileyen faktörlerin neler olduğu belirlenerek öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime ilişkin ne tür bir tutum içerisinde olduklarını ve bu tutumları nelerin etkilediğini tespit edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında betimsel yöntem olan nedensel karşılaştırılmalı yöntem kullanılmıştır.Çalışmanın evrenini Okul Öncesi Öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma da evrenin tamına ulaşıldığı için, örneklemeye gidilmemiş olup Çanakkale İl Merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 110 okul öncesi öğretmeni araştırma gerçekleştirilmiştir.Verilerin analizinde IBM SPSS Statistics 22 programından yararlanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde verilerin normal dağılıp dağılmadığına bakılarak hangi analiz tekniğinin kullanılması gerektiğine karar verilmiştir. Verilerin normal dağılım varsayımını karşılayan gruplarda parametrik testlerden T-Testi verilerin normal dağılım varsayımını karşılamayan gruplarda ise nonparametrik testlerden Kruskal Wallis-H ve Mann-Whitney U testlerinden yararlanılmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre; Okul Öncesi Öğretmenlerinin uyguladıkları bilgisayar destekli eğitimin Oyun ve Hareket Etkinliğini içermesi ile bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu, medeni durumları ile bilgisayar kullanabilme yeterlilikleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, bekar öğretmenlerin evli olan öğretmenlere göre bilgisayar kullanabilme yeterliliklerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu saptanmıştır. Okul Öncesi Öğretmenlerinin meslekteki görev süreleri ile bilgisayar kullanabilme yeterlilikleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, meslekteki görev süreleri 1-5 yıl arasında olan öğretmenlerin 21 yıl ve üzeri olan öğretmenlere göre bilgisayar kullanabilme yeterliliklerinin daha yüksek olduğu söylenebilir. Okul Öncesi Öğretmenlerinin uyguladıkları bilgisayar destekli eğitimin Fen ve Doğa Etkinliğini içermesi ile bilgisayar kullanma sıklıkları arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Okul Öncesi Öğretmenlerinin uyguladıkları bilgisayar destekli eğitimin Matematik Etkinliğini içermesi ile bilgisayar kullanma sıklıkları arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. This study aimed to determine the attitudes of preschool teachers towards computer-aided education, the factors influencing their proficiency in the use of computers and their frequency of computer use and thus to identify the attitudes that the teachers have regarding computer-aided education and what influences these attitudes. In line with the purpose of the study, the causal comparative method, which is a descriptive method, was employed in the study. The population of the study consisted of preschool teachers. As the whole population participated in the study, the method of sampling was not utilized; instead, a total of 110 preschool teachers affiliated with the Ministry of Education in the Provincial Center of Çanakkale participated in the study. The analysis of the data was performed through IBM SPSS Statistics 22 program. The technique to be utilized in the analysis of the data obtained from the study was determined on whether the data were normally distributed or not. In the groups of the data which met the normal distribution assumption, T-test, which is one of the parametric tests, was performed while in the groups of the data which did not meet the normal distribution assumption, Kruskal Wallis-H and Mann-Whitney U tests, which are among non-parametric tests, were carried out. The results of the study indicated that there was a significant difference between the inclusion of Play and Movement Activities in computer-aided education provided by preschool teachers and their attitudes towards computer-aided education, and between their civil status and their proficiency in the use of computers, and the study concluded that the proficiency of single teachers in the use of computers was significantly higher than that of married teachers. It can be stated that there is a significant difference between the tenure of preschool teachers and their proficiency in the use of computers; and, that the teachers with a tenure between 1-5 years had a higher proficiency in the use of computers than those with a tenure of 21 years or longer. The study further revealed that there was a significant difference between the inclusion of Science and Nature Activities in computer-aided education provided by preschool teachers and their frequency of computer use and between the inclusion of Mathematical Activities in computer-aided education provided by preschool teachers and their frequency of computer use
Collections