EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 739
-
Edebi metnin yorumunda algı ve anlama bağlı öznel yaklaşım sorunu: Türk şiirinde metafor örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Edebi Metnin Yorumunda Algı ve Anlama Bağlı Öznel Yaklaşım Sorunu: Türk Şiirinde Metafor ÖrneğiEdebiyat, dil ve anlatım eğitiminin hem dil hem estetik boyutu içerdiği düşüncesinden hareketle bu araştırma öznelliğin, estetik ... -
Communication, climate and managerial flexibility regarding scholarly practices in universities, and faculty`s academic intellectual leadership: A structural equation modeling
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yükseköğretim alanında son dönemde yaşanan değişimler, akademisyenlere yenilikçi öğretim metotları geliştirme, alternatif kaynaklar üretme, devlet ve endüstri ile işbirliğine öncülük etme, uluslararası araştırma ağlarına ... -
An evaluation of the primary 3rd grade English language teaching program: Tekirdağ case
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma İngilizce öğretmenlerinin ilkokul 3.Sınıf İngilizce Öğretim Programını genel özellikleri, içeriği, amacı, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutları açısından görüşlerini ` İlkokul 3.Sınıf İngilizce Öğretim ... -
Perceptions of high school students towards learner autonomy: A case of Tekirdağ
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın hedefi Türkiye'nin Tekirdağ ilindeki lise öğrencilerinin öğrenen özerkliğine karşı algılarını, motivasyon düzeylerini, bilinç-üstü strateji kullanımlarını ve sınıf-dışı dil öğrenme etkinliklerinin öğrenen ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde video kullanımının dinleme becerisine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-06)Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi son yıllarda önem kazanan bir alandır. Önem kazanmasıyla birlikte dil kurslarının ve akademik camianın dikkatini çekmiştir. Her yenilik beraberinde aşılması gereken problemler doğurur. ... -
Öğretmen adaylarının yenilikçilikleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi: ÇOMÜ Eğitim Fakültesi örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının yenilikçilikleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada tarama modellerinden tekil tarama ve ilişkisel tarama kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim süreçlerinin işleyişinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında yönetim süreçlerinin (planlama, karar alma, örgütleme, eşgüdüm, iletişim, etki ve değerlendirme) işleyişini bu kurumlarda görev yapan yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine ... -
Göstergebilim açısından Türkçe ders kitapları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ders kitabı hazırlanırken tek bir alanın verileri yeterli olmamaktadır. Ders kitaplarının hazırlanması sürecinde dil bilimi, metindilbilim, göstergebilim gibi alanların verilerinden yararlanılması gerekmektedir.Göstergebilimsel ... -
Edremit Körfezi kuzey kıyılarnda yerel halkın ekoturizme yönelik bilinç algısı ve tutumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ekoturizm aktiviteleri için önem arz eden çalışma alanında, ekoturizmin nasıl algılandığı ve yerel halkın ekoturizme karşı tutumu incelenmiştir. Ayrıca yapılan anket uygulaması sonucu demografik değişkenlere bağlı olarak ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin işledikleri disiplin suçları ile aldıkları disiplin cezalarının değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 2005 ile 2012 yılları arasında Çanakkale ilinde çalışmış ve verilerine ulaşılmış 188 resmi ilköğretim okulu öğretmeninin işlediği disiplin suçları ile aldığı disiplin cezalarının neler olduğu ortaya konulması ... -
Yükseköğretim öğrencilerinin işlevsel yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireylerin üniversitelere gitme sebeplerine bakıldığında ilk sırada herhangi bir devlet kurumunda ya da özel kurum ve kuruluşlarda iş sahibi olabilmek amacı yer almaktadır. Her yıl ülkemizin farklı yerlerinden binlerce ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin rollerini gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapan yöneticilerin rollerini gerçekleştirmeleri konusunda okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Çalışmanın evrenini, 2014 - 2015 eğitim - öğretim ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin başarı ve başarısızlıklarını değerlendirmedeki atfetme farklılıkları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenmek amacıyla Türkiye'deki üniversitelere her yılbinlerce yabancı uyruklu öğrenci gelmektedir. Bu öğrenciler Türkçeyi öğrenmede birtakımsorunlarla karşılaşmaktadırlar. Bazı öğrenciler ... -
Yükseköğretimde bilişim liderliği, öğrenen örgüt ve üniversite kültürü arasındaki ilişki
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-10-11)Toplum liderleri olan üniversitelerin gelişimi, çağa ayak uydurması önemli ve bir o kadar da gereklidir. Bilgiye, teknolojiye ve öğrenmeye açık olması gereken bu kurumlar, yenilikçi oluşumları da değerlendirerek bünyesinde ... -
Handlungsorientierte lehr- und lernverfahren und kulturvermittlung im fremdsprachenunterricht – eine empirisch-qualitative forschung
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yabancı Dil Derslerinde Eylem Odaklı Öğretme ve Öğrenme Yöntemi ileKültür Aktarımı İlişkisi- Ampirik Nitel Bir AraştırmaBu yüksek lisans çalışmasının amacı, yabancı dil derslerinde eylem odaklı etkinlikler ile hedef dilin ... -
Interkulturelle differenzen und kulturbedingte konflikte im fremdsprachenunterricht. eine empirisch – qualitative untersuchung
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada tez konusu olarak ` Yabancı dil dersinde kültürlerarası farklılıklar ve kültür temelli anlaşmazlık sorunları. Ampirik- Nitel bir araştırma` başlığı belirlenmiştir. İletişimin sadece konuşarak yani dilsel açıdan ... -
Özel ve devlet ilkokullarındaki birinci sınıf kaynaştırma öğrencilerinin akademik başarılarına ilişkin öğretmen görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; özel ve devlet ilkokullarındaki birinci sınıf kaynaştırma eğitimine tabi olan öğrencilerin eğitimleri ile ilgili olarak ders başarısına yönelik yapılan çalışmalarda, uygulayıcı durumunda bulunan sınıf ... -
Exploring locus of control orientations of Turkish EFL learners and the relationship between attributional retraining and academic achievement: An application of an educational training programme
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)The focus of this research is oninvestigating learnersí attributions with respect to theirsuccess or failure in an EFL setting with different variables such as gender, academic leveland socio-economic status of the ... -
Öğrenme ve öğretme dünyasını oluşturan sınıf öğretmeninin mesleki kimliği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-09-09)Bu araştırma öğrenme ve öğretme dünyasını oluşturan sınıf öğretmeninin mesleki kimliğini incelemeyi amaçlamaktadır. Sınıf öğretmenlerinin mesleki kimliklerini kavramsallaştırma biçimlerini bütün olarak ele alınması sebebiyle ... -
Effectiveness and professional competencies of English language teachers in first five years in turkey
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Globalleşen günümüz dünyasında İngilizce uluslararası bir dil olarak daha fazla kişi tarafında kullanıldığından dolayı bu dili öğrenmenin önemi git gide artmaktadır. Ayrıca şu da bilinen bir gerçektir ki öğrenciler verimli ...