EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 121-140 of 739
-
Yönetim süreçleri açısından yöneticilerin duygu yönetimi davranışları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bireyler günlük hayatta ve i yaamlarında birçok duygu yaamaktadırlar. Bireylerin yaamlarında duyguların önemli bir yeri vardır. Duygular, bireylerin kararlarını vermelerinde, faaliyetlerini belirlemelerinde yardımcı olmakta ... -
An investigation into students` perceptions on peer correction in writing through wikis
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Yazma Etkinliğinde Akran Dönütü ve Bu Tekniğin `Wiki` ile Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Algıları Üzerine Bir Araştırma isimli bu çalışma, bir grup İngilizce öğrencilerinin akran dönütü (peer correction) ve wiki isimli bir ... -
An investigation into the use of an MP3 in English language vocabulary learning
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, yabancı dil kelime öğrenme tekniği olarak MP3 kullanımının ortaokul öğrencilerinin kelime öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmak amacıyla yürütülmüştür. Dahası, çalışma, MP3 kullanımının öğrencilerin yabancı ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe derslerinde medya okuryazarlığı eğitimi: Bir eylem araştırması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖzetMedya okuryazarlığının eğitim sistemlerine yansıtılmasına ilişkin alan yazın ve uygulamalar incelendiğinde, iki tip uygulamanın ön plana çıktığı görülmektedir. Birinci tip uygulama, medya okuryazarlığı eğitiminin, ... -
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde akademik yazma becerilerinin geliştirilmesine yönelik uygulamalı bir çalışma
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖzetTürkçenin yabancı dil olarak öğretiminin yapıldığı kurslarda öğrencilerin Türkçeyi öğrenme nedenlerine bakıldığında ilk sırayı yüksek öğrenim görmek amacı almaktadır. Her yıl ülkemize dünyanın farklı kıta ve ülkelerinden ... -
7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi öğretim programı ünite konularına yönelik bilimsel süreç becerileri testinin geliştirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın genel amacı ilköğretim 7. sınıf fen ve teknoloji dersi öğretim programı ünite konularına yönelik bilimsel süreç becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir '7. Sınıflara Yönelik Bilimsel Süreç Becerileri Testi ... -
Öğrencilerin üniversiteye giriş sınavlarına hazırlık yolunda dershane türü: Kitle mi,butik mi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın genel amacı, kitle ve butik dershanelerinin üniversiteye giriş sınavlarında öğrencilerin başarılarına etkisini incelemektir. Ayrıca, bu sonuçlar ışığında mevcut veya yeni oluşturulacak dershanelerin de ... -
Engellerin ötesinde: Kaynaştırma öğrencilerinin okul ve sosyal yaşamlarının etnografik analizi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; kaynaştırma öğrencilerinin sosyal yaşam alanlardan olan, okul ve sınıf kültüründe yaşadıkları sorunların tespit edilmesi, kaynaştırma uygulamasında yapılan eksikliklerin ve etkinliklerin neler olduğunun ... -
Sınıf öğretmenlerinin özel alan yeterlikleri hakkındaki görüşleri: Kars ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Millî Eğitim Bakanlığı'nın 2008 yılındabelirlemiş olduğu Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri'ne göre, kendi yeterliklerihakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. ... -
Devlet ilköğretim ve özel ilköğretim okullarının teknoloji yeterlilikleri ve bu okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin bilgi teknolojileri okuryazarlık düzeylerinin karma metot yöntemiyle değerlendirilmesi: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacını oluşturan özel okul ve devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin derslerinde ?Bilgi Teknolojileri Kaynaklarından (bilgisayar, projeksiyon, internet, eğitsel yazılımlar vb?) yararlanma ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji dersinde proje tabanlı öğrenmenin bilimsel süreç becerilerine, başarı ve tutum üzerine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerilerine, Fen ve Teknoloji Dersi kapsamındaki biyoloji konularına yönelik tutumlarına ve öğrencilerin Fen ve Teknoloji ... -
Limanköy (Kırklareli ili) - Malatra Burnu (İstanbul ili) arasındaki kıyılar ve çevresinin turizm coğrafyası
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Türkiye'nin kuzeybatı kısmında, Marmara Bölgesi'nin Yıldız Dağları Bölümü'nde yer alan ve Limanköy'den Kastro Koyu doğusundaki Malatra Burnu'na kadar uzanan 54 km uzunluktaki kıyılar ... -
İlköğretim okulu müdürlerinin yetki kullanma eğilimlerine ilişkin öğretmen ve müdür görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okul yöneticiliği, kendine has özellikleri olan özel bir yöneticilik alanıdır. Yöneticinin başarısı yeteneklerine bağlı olarak başkalarını etkileyerek örgütün amaçları yönünde davranmaya sevk edebilmesine bağlıdır. Bunu ... -
3. sınıf hayat bilgisi ders kitaplarının temel evrensel değerleri içermesi bakımından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Değerler; sosyal hayatı düzenleyen, kişiler arası iletişimi ve etkileşimi yapılandıran daha çok duyuşsal nitelikte özelliklerdir. İlk olarak ailede başlayan değer aktarımı süreci, daha sonra okul tarafından yürütülür. ... -
Temettuat defterlerine göre Lâpseki kazasının sosyo-ekonomik yapısı (1844-1845)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Osmanlı Devleti'nin 19 uncu yüzyıldaki vergi sistemi içerisinde temettuat vergisi önemli bir yer tutmaktadır. Halktan adil bir şekilde ve daha fazla vergi almak amacıyla konulan bu vergi sayesinde, Tanzimat'la ... -
Çanakkale Savaşlarının eğitim kurumuna etkisi (1914-1916)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)?Çanakkale Savaşlarının Eğitim Kurumlarına Etkisi (1914-1916)? başlıklı bu çalışma ile Çanakkale Savaşlarının eğitim politikalarına, öğretmen, öğrenci ve okullara etkileri araştırılmıştır. Eğitimle ilgili güncel tartışmaların ... -
Bozcaada, Eceabat ve Gökçeada ilçeleri (Çanakkale ili) kıyılarında su altı dalış turizmi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma da ?Bozcaada, Eceabat ve Gökçeada Kıyılarında Su Altı Dalış Turizmi? çeşitli boyutlarıyla gözler önüne serilmesi amaçlanmaktadır. Sözü edilen kıyıların Akdeniz ile Marmara Denizi arasında geçiş alanı olması, ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öz yeterlik algıları ve etkin katılımları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öz yeterlik ve etkin katılımları arasındaki ilişkileri incelemek ve bu güdüsel özelliklerin cinsiyet, sınıf ve karne notuna göre farklılık gösterip göstermediğini ... -
İlköğretim 7. ve 8.sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve hatırlama düzeyine etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası), öğrencilerin bir ya da birkaç alandaki çalışmalarını, harcadığı çabayı, geçirdiği evreleri gösteren başarılarının koleksiyonudur.Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi ilköğretim ... -
Crıtıcal evaluatıon of foreıgn language educatıon polıcy wıth specıfıc reference to Englısh language teachıng ın Turkey
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'nin eğitim sisteminde yer alan yabancı dil eğitim politikası ile ilgili sorunları, İngilizce öğretimi bağlamında analiz etmeyi amaçlamıştır. Ayrıca, Türk eğitim sisteminin tarihinde yer alan yabancı ...