An investigation into the use of an MP3 in English language vocabulary learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yabancı dil kelime öğrenme tekniği olarak MP3 kullanımının ortaokul öğrencilerinin kelime öğrenimi üzerindeki etkilerini araştırmak amacıyla yürütülmüştür. Dahası, çalışma, MP3 kullanımının öğrencilerin yabancı dil kelime öğrenmeyle ilgili endişeleri ve öğrenme stilleriyle olan ilişkisini araştırmayı amaçlamıştır. Çalışmanın son amacı ise yabancı dil kelime öğrenimi için MP3 kullanımının hakkında öğrencilerin duygu ve düşüncelerini bulmaktır.İki pilot çalışma uyguladıktan sonra, ana çalışma Çanakkale, Bayramiç'te bulunan bir devlet okulundaki altıncı ve yedinci sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Veriler hem nicel hem de nitel araştırma yöntemleri aracılığıyla toplanmıştır. Ön-testler ve son-testlerle birlikte yarı deneysel çalışma düzeni ve çalışmadan önce ve sonra uygulanan anketler nicel bir yapıya sahiptir. Ayrıca, çalışmanın sonunda uygulanan mülakat nitel bir tekniktir. Bu teknikler aracılığıyla toplanan veriler SPPS ile analiz edilmiştir.Bu çalışmanın sonuçları MP3 kullanımının gerçekten yabancı dil kelime öğrenimi üzerinde etkili olmadığını açığa çıkarmıştır. Çünkü MP3 kullanmayan öğrenciler de ayrıca testlerde başarılı olmuşturlar. Dahası, yabancı dil kelime öğrenimi için MP3 kullanımı öğrencilerin kelime öğrenirken yaşadıkları endişeyi etkilemiyor. Benzer bir şekilde, MP3 kullanımının etkisi öğrencilerin öğrenme stillerine göre değişmiyor. Son olarak ise, öğrencilerin yabancı dil kelime öğrenimi için MP3 kullanımından yana oldukları belirtilebilir.Anahtar Kelimeler: MP3 Kullanımı, Kelime Öğrenimi, Kelime Öğreniminde Sanal Yayın This study was conducted to investigate the effects of using an MP3 as a foreign language vocabulary learning technique on secondary school students? vocabulary learning. The study further aimed to investigate the relationship of the use of an MP3 with students? anxiety about foreign language vocabulary learning and their learning styles. The last aim of the study was to discover the feelings and thoughts of the students about the use of an MP3 for foreign language vocabulary learning.After organizing two pilot studies, the main study was carried out with the sixth and seventh grade students of a state school located in Bayramiç, Çanakkale. The data were collected through both quantitative and qualitative research methodologies. The quasi-experimental study design with the pre-tests and post-tests and the questionnaires administered before and after the study were quantitative in nature. Besides, the interview conducted at the end of the study was a qualitative technique. The data collected by means of these techniques were analyzed via SPSS.The results of this study revealed that the use of an MP3 is not really effective in foreign language vocabulary learning. For, students who did not use an MP3 were also successful in the tests. Moreover, the use of an MP3 for foreign language vocabulary learning does not affect students? anxiety they experienced in learning vocabulary. Similarly, the impact of the use of an MP3 does not change according to the students? learning styles. Finally, it can be stated that students favor the use of an MP3 for foreign vocabulary learning.Key words: The Use of an MP3, Vocabulary Learning, Podcasting in Vocabulary Learning
Collections