EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 101-120 of 739
-
Sınıfdışı deneyimsel öğretim: Ekoloji uygulaması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sınıfdışı Deneyimsel Öğretim: Ekoloji UygulamasıSon yıllarda ülkelerin en çok üzerinde durdukları konulardan birisi, sürdürülebilir kalkınmadır. Sürdürülebilir kalkınmanın gerçekleşebilmesi için ekonomik, sosyal ve çevresel ... -
2005 ilköğretim programı uygulamalarına ilişkin veli görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)İBu tezin amacı; eğitim programının veli boyutuna ışık tutmak ve velilerinilköğretim programı uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu bağlamdailköğretim beşinci sınıfta öğrenim gören öğrenci velilerinin ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarındaki edebî metinlerin çocuk edebiyatı kriterlerine uygunluğu
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Ders kitabı öğretmen için kılavuz, öğrenci için temel kaynak olması nedeniyle eğitim öğretim ortamlarının vazgeçilemez parçasıdır. Tüm dersler için önemi yadsınamaz olan ders kitapları Türkçe dersleri için ise kritik öneme ... -
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ses hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; ilköğretim sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki ses konusu, ses kavramları hakkındaki bilgi düzeylerini belirlemektir. Bu çalışma; 2011 ? 2012 eğitim öğretim ... -
An investigation into the effects of using cooperative learning activities on vocabulary learning in the 10th grade English course
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, işbirlikli öğrenme yöntemi aktivelerinin İngilizce dersinde uygulanmasının öğrencilerin kelime öğrenmeleri ve öğrenme kalıcılık düzeyleri üzerinde etkisinin olup olmadığı araştırılmaktadır. Çalışmada deneysel ... -
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sınıf ve branş öğretmenlerinin davranışlarının demokratikliğine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)?İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sınıf ve Branş Öğretmenlerinin Davranışlarının Demokratikliğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi? başlıklı bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, ... -
İlköğretim ikinci kademe Türkçe ders kitaplarında yer alan millî kültür temasına ilişkin kazanımların değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETAraştırmada Türkiye genelindeki okullarda okutulan iki yayınevine ait Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitapları incelenmiştir. Pasifik Yayınları ve MEB Yayınlarına ait bu kitaplar 6,7 ve 8. sınıflara aittir. Toplam altı kitap ... -
İlköğretim öğrencilerinin izledikleri televizyon programlarının şiddete başvurma eğilimleri ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)ÖZETİlköğretim Öğrencilerinin İzledikleri Televizyon Programlarının, Şiddete Başvurma Eğilimlerine Etkisi isimli araştırmada geleceğin teminatı olan çocukların gelişimini olumsuz etkileyebilecek zararlı içerik unsurları ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin tarih konularının öğretiminde kullandıkları öğrenci merkezli yöntemlerle ilgili karşılaştıkları sorunlar
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Tarih Konularının Öğretiminde Kullandıkları Öğrenci Merkezli Yöntemlerle İlgili Karşılaştıkları Sorunlarİlköğretimde Sosyal Bilgiler ve T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük derslerinde 2005 ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğine ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma yapılandırmacı öğrenme ortamlarının demokratikliğini öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirmeyi amaçlamıştır.Araştırmanın evrenini Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi ve Başkent ... -
Mevlâna İdris Zengin`in masal kitaplarının çocuk edebiyatının temel ögeleri açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çocuk edebiyatımızda son yıllarda nitelikli yayın sayısında önemli bir artış gözlemlenmektedir. Çocuklara yönelik nitelikli yayınlar veren, Türk Çocuk Edebiyatının önde gelen yazarlarından biri de Mevlâna İdris Zengin'dir.Bu ... -
Talip Apaydın`ın eserlerinde çocuk ve eğitim teması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çocuk edebiyatı, geçmişten beri toplumların küçük ve genç bireylerinin yetişkinleri ile aralarında bulunan sosyal, duygusal ve dil farklılıklarından ileri gelen bir gerekçeyle küçük bireylerin edebi- estetik zevklerinin ... -
Ortaöğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ders kitaplarında materyal kullanımı (1931-2008)
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bilim ve teknolojinin baş döndürücü bir şekilde ilerlediği günümüzde, eğitim ve öğretimde de görsel teknolojilere dayalı yeni açılımlar yapılmasını ve ders kitaplarının modernize edilmesini etkilemektedir. Dolayısıyla yeni ... -
İlköğretimde sınıf yönetiminin etkililiği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Sınıf yönetiminin etkililiğini sağlamada yönetsel etkililik boyutlarının nasıl işlediğini belirlemeyi amaçlayan bu çalışma betimsel nitelikte olup tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın genel amacına ulaşabilmesi ... -
The apology and refusal strategies of Turkish, Polish and Latvian prospective English teachers
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, İngiliz Dili Eğitimi bölümünde son yılında olan Türk (Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi), Polonyalı (Adam Mickiewicz Üniversitesi) ve Letonyalı (Letonya Üniversitesi) öğrencilerin özür dileme ve reddetme ... -
Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği (EÇDFDÖ)`nin geçerlik, güvenirlik ve norm çalışması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Okumaya yönelik becerilerin kazanılması, bilişsel, sosyal, duygusal gelişimin yanında eğitimi de gerektiren karmaşık bir süreçtir (Cunningham 1990; Gillon 2006; Güneş 2007). Bu süreçte merak edilen konu, çocukların kelimeleri ... -
2006 programına göre 6. 7. 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında masal metinlerinden yararlanma durumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma 2006 yılında yenilenen Türkçe Öğretim Programı'na uygun olarak hazırlanan 6. 7. 8. sınıf ders kitaplarında yer alan masal metinlerinin programda belirlenen kazanımlara ulaşma durumlarını ortaya koymak ... -
Türkiye`de erken yaşta yabancı dil eğitimi: Veli ve öğretmenlerin erken yaşta yabancı dile yönelik algı ve tutumları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Avrupa Birliği ülkelerinin yabancı dil öğrenme, bilme ve yabancı dil eğitimine erken yaşta başlanması yönündeki vurguları hem diğer ülkelerde hem de ülkemizde yabancı dil eğitimine daha erken yaşta başlama eğilimlerini ... -
İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıf) sosyal bilgiler konu alanı ders kitaplarının öğretmenlerin algıları ve kitap analizi ile yeterliğinin analiz edilmesi: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Güncel olayları bilmek, takip edebilmek öğrencilerin yaşama olan uyumunu arttırır, yaşamla iç içe olmalarını sağlar ve yurttaşlık eğitimi için de önemli bir yere sahiptir. Güncel olayları gazete, dergi, televizyon, radyo ... -
The ımpact of the ıntegration of short stories and computer-assisted language learning on the motivation level of students
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Dil eğitiminde önemli faktörlerden biri olarak kabul edilen motivasyon, birçok sebepten dil öğretme ve öğrenme sürecinde değişim gösterme eğilimindedir. Öğretme ve öğrenme materyalleri bu değişime neden olan temel faktörlerden ...