İlköğretim II. kademe öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öz yeterlik algıları ve etkin katılımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin öz yeterlik ve etkin katılımları arasındaki ilişkileri incelemek ve bu güdüsel özelliklerin cinsiyet, sınıf ve karne notuna göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır.Tarama modelindeki bu araştırma 2011-2012 Eğitim ve Öğretim yılında Edirne ili Keşan ilçesindeki dokuz tane ilköğretim okulunda okuyan 450 (229 erkek, 221 kız) öğrenciden oluşturmaktadır.Araştırma verilerinden öğrencilerin öz yeterliklerini belirlemek amacıyla, Gökhan Ilgaz tarafından çeşitli ölçeklerden teorik olarak öz yeterlik kavramı ile uyuşan maddelerin alınıp Bandura' nın önerdiği şekle çevirmesiyle elde ettiği ölçek kullanılırken, etkin katılım için Hülya Güvenç tarafından öğrencilerin derse kendini verme ve hoşnutsuzluk durumlarını belirlemek üzere geliştirilmiş bir ölçek kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde Aritmetik Ortalama, Standart Sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi (One-way ANOVA), Pearson Korelasyon ve Scheffè testi kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular, öz yeterlik ve etkin katılım puanlarının yüksek olduğunu, bu güdüsel özellikler arasında pozitif yönlü yüksek bir ilişki bulunduğunu, başarı ve sınıf seviyesinin öz yeterlik ve etkin katılım üzerinde anlamlı bir etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Fen ve Teknoloji, Öz Yeterlik Algısı ve Etkin Katılım. The purpose of this research is study the relationship between the secondary school students' self efficacy and engagement & disaffection and put up neither this motivational features show differency or not according to their gender, class and report mark.This research which has model of scanning was done with the attence of 450 ( 299 boys, 221 girls) students, educating in nine primary school at Keşan in the 2011-2012 academic year.With the purpose of finding out of the students' self efficacy from the research data; the materials, which is in a balance with self efficacy in theory, are taken from variety of scales and they are adapted to the the scales suggested by Bandura, by Ilgaz (2011). For participation, a scale which is improved by Güvenç (2011) is used in order to find out students' engagement and disaffection.Arithmetic Mean, Standard Deviation, t test, Analysis of Varience, Pearson Corelation and Scheffe test were used to analyze the data quantitatively.The data which is obtained from the research, find out that the marks of self efficacy and engagement & disaffection are high, there is a strong positive relationship between these motivational features, success and class level has a meaningful effect on self efficacy and engagement & disaffection.Key Words: Science and Tecnology, Self Efficacy Perception and Engagement & Disaffection.
Collections