Sınıf öğretmenlerinin özel alan yeterlikleri hakkındaki görüşleri: Kars ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Millî Eğitim Bakanlığı'nın 2008 yılındabelirlemiş olduğu Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri'ne göre, kendi yeterliklerihakkındaki görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Millî Eğitim Bakanlığı sınıf öğretmeni özelalan yeterlikleri çerçevesinde sınıf öğretmeni adayları temel alınarak, araştırmacı vedanışmanı tarafından geliştirilmiş olan `Sınıf Öğretmeni Adaylarının Özel AlanYeterliklerini Belirleme Ölçeği` sınıf öğretmenlerine uyarlanarak uygulama yapılmıştır.Ayrıca Sınıf Öğretmenliği Doktora Programını Değerlendirme Çalıştayı SonuçBildirgesi'nde sınıf öğretmenliğine ilişkin belirlenmiş alanlarla ilgili soruların bulunduğuyarı yapılandırılmış görüşme formu sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Araştırmanınverilerine Kars il merkezi, il merkez köyleri, ilçe merkezleri ve ilçe merkez köylerindekiilköğretim okullarında görev yapan 1446 sınıf öğretmeninden 548'inin istekli olarak ölçeğeyanıt vermesi ve bu 548 öğretmen içerisinden 45'inin istekli olarak yarı yapılandırılmışgörüşme formunu yanıtlaması ile ulaşılmıştır.Sınıf Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerini Belirleme Ölçeği ile toplanan verilerbilgisayarda SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) yardımıyla analizedilmiştir. Katılımcıların kişisel özellikler yönüyle verdikleri yanıtlar arasında farklılaşmabulunup bulunmadığını belirlemek amacıyla, t-test ve one-way anova tekniklerikullanılmıştır. Görüşme formundan elde edilen verilerin analizinde, yüzde ve frekans gibiistatistiksel işlemlere; sınıf öğretmenlerinin sorumlu oldukları derslerle ilgili kendilerini nedüzeyde ve hangi hususlarda yeterli gördüklerini belirleyebilmek için içerik analizitekniğine yer verilmiş ve ulaşılan bulgular tablolaştırılarak yorumlanmıştır.Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre, `Tanıma ve Geliştirme` maddeleriile ilgili, kişisel özellikleri değişen sınıf öğretmenlerinin kendilerini yeterli hissetmedüzeylerinin de farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Belirtilen alanlar ile ilgiligörüşme formundaki sorulara ilişkin, sınıf öğretmenleri genel olarak kendilerini yeterligördüklerini ifade etmişlerdir. In this study class teachers' views on their competencies on special areas of classteachers as determined by the Ministry of Education in 2008 has been determined.Withinframework of class teachers' special field competencies, `The Scale for Determination ofthe Competences of Candidate Class Teachers in Their Custom Fields` was developed andadapted to the teachers. In addition the semi structured interview question form used in thePrimary Education Doctoral Program Evaluation Workshop was also applied and theresults analyzed. Out of the 1446 teachers working in the province of Kars and adjoiningtown centres, 548 responded willingly and out of these 548 class teachers 45 eagerlyresponded to the interview form.Data collected by The Scale for Determination of the Custom Field Competences andwas analized by SPSS (Statistical Package for the Social Sciences). Personal characteristicsof the participants' responses across the board were analyzed in order to determinewhether there is a differentiation between the t-test and one-way ANOVA. Analysis of thedata obtained from the interview form, and frequency of statistical procedures, such as,class teachers are responsible for course-related matters was found.In order to determine towhat extent and in which technique, the content analysis findings are presented andinterpreted in tabular form.According to the results obtained, `Recognition and Development` on ingredients,ranging from personal characteristics of teachers were found to vary enough. In general,for questions related to the areas specified in the form of interviews, class teachers reportedthat they saw themselves competent.
Collections