İlköğretim 7. ve 8.sınıf fen ve teknoloji dersinde portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve hatırlama düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Portfolyo (Öğrenci Ürün Dosyası), öğrencilerin bir ya da birkaç alandaki çalışmalarını, harcadığı çabayı, geçirdiği evreleri gösteren başarılarının koleksiyonudur.Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersi ilköğretim 7.sınıf ?Yaşamımızdaki Elektrik? ve 8.sınıf ?Maddenin Yapısı ve Özellikleri? ünitelerine yönelik oluşturdukları portfolyo uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve hatırlama düzeyine etkisini belirlemektir. Araştırma, 2011 - 2012 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili Gönen ilçesi Eczacı İzzet Akçiçek İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 32 ilköğretim 7.sınıf ve 30 ilköğretim 8.sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada deneysel desen kullanılarak, belirlenen sınıf seviyelerinde ayrı ayrı olmak üzere deney ve kontrol grubları oluşturulmuştur. Deney grublarında portfolyo (öğrenci ürün dosyası) destekli öğretim yöntemi, kontrol grublarında ise öğretmen merkezli öğretim yöntemleri kullanılmıştır.Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından sınıf seviyelerinde belirlenen ünitelere yönelik geliştirilen başarı testleri ön test, son test, hatırlama testi olarak uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS 16 paket programıyla analiz edilmiştir. Analizler için bağımlı ve bağımsız grublar için t testi ile Pearson Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Verilerin analiz sonuçları, portfolyo destekli öğrenim gören 7.sınıf deney grubu öğrencilerinin ön test ? son test başarı düzeyleri arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Aynı şekilde, 8.sınıf deney grubu öğrencilerinin ön test ? son test başarı düzeyleri arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Portfolyo ile desteklenmiş öğretim yönteminin kullanıldığı 7.sınıf deney grubu öğrencilerinin hatırlama düzeyleri ile kontrol grubu öğrencilerinin hatırlama düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Benzer sonuç, 8.sınıf deney ve kontrol grupları için yapılan hatırlama testi bağımsız grublar ?t ? testi? analiz bulgularında da elde edilmiştir.Anahtar sözcükler: Portfolyo, Fen ve Teknoloji Eğitimi, Hatırlama, Akademik Başarı Portfolio (student?s product file) is an accomplishment collection of students? studies on just one or several subjects, their effort and the phases that they have passed on.The purpose of this study is to determine on students? acedemic success and remembering level that the students have already prepared for Primary School 7th grade and 8th grade ?the state of matter and features? units. The research has been carried out throughout the 2011-2012 Education year with the attendence of 32 7th grade students and 30 8th grade students having education at Eczacı İzzet Akçiçek Primary School, Gönen, Balıkesir. On this study, separate experiment and control groups was formed in which class levels had been designated by using empirical pattern. The education method supported by portfolio was used for the experiment group and teacher centered teaching methods was used for control groups.In order to gather the data, the success tests, which were improved aiming at determined units at class levels,were put into practise as primary test,last test and remembering test and the obtained data was analysed by SPSS 16 by the researcher. For each dependent and independent groups test T, Pearson Correlation Coefficient was used. The analysis results of data showed that statictically meaningful difference occured in favour of last test in terms of primary test-last test success levels, comparing between the experiment group that studied with supported portfolio over 7th grade ?the electricty on our life?. In the same way, it is found out that statistically meaning difference occured in favour of last test in terms of primary test-last test success levels, comparing between the experiment group that studied with supported portfolio over 8th grade ?the state of matter and features?. Meaningful difference couldn?t be found out in terms of remembering levels between experiment group students for whom the education method supported by portfolio was used and control group students. The similar result was found out in analysis diagnosis for the remembering test independent groups ?t test? comparing the 8th grade?s experiment and control group.Keywords: Portfolio, Science and Technology Education, Remembering, Acedemic Success
Collections