Crıtıcal evaluatıon of foreıgn language educatıon polıcy wıth specıfıc reference to Englısh language teachıng ın Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'nin eğitim sisteminde yer alan yabancı dil eğitim politikası ile ilgili sorunları, İngilizce öğretimi bağlamında analiz etmeyi amaçlamıştır. Ayrıca, Türk eğitim sisteminin tarihinde yer alan yabancı dil eğitim politikalarını eleştirel olarak incelemeyi amaçlamıştır. Bu sorunlara, yabancı dil eğitim politikasının makro düzeyde planlanması ve bunun mikro seviyede yürütülmesi yönünden yaklaşılmıştır. Bu amaçla, eğitim kurumları, öğretmenler, yöneticiler, aileler, öğrenciler ve ders kitapları gibi öğeler çalışmada yer almıştır. Ayrıca, 1939 yılından şimdiye kadar tebliğler dergisinde ve eğitim şuralarında yer alan yabancı dil eğitim politikaları konusunda alınan kararlar incelenmiştir. Tezde, yedi araştırma sorusu sorulmuş ve beş varsayım ileri sürülmüştür. İngilizce öğretmenleri, yabancı dil eğitim politikasının uygulanmasında önemli rol oynadıkları için bu çalışmada yer almışlardır. Araştırmanın ana kütlesini, ilköğretim okullarında dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfların İngilizce derslerine giren İngilizce öğretmenleri oluşturmuştur. 177 okulda görev yapan 445 İngilizce öğretmeni anketleri tamamlayıp postayla geri göndermişlerdir. Veri, çıkarsamalı ve betimleyici istatistik ile analiz edilmiştir. Veriyi analiz etmek için Spearman'ın sıralama korelasyon katsayısı, Mann Whitney U testi ve Kruskal-Wallis testi gibi parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır. Bulgular, Türkiye'de yabancı dil eğitimi ile ilgili sorunların olduğunu göstermektedir. Bu sorunlar öğretmenler, öğrenciler, ders kitapları, okul VIII müdürleri ve öğrenci aileleriyle ilgilidir. Bundan başka, sonuçlar, gelişmemiş bölgelerin yabancı dil öğretiminde daha çok soruna sahip olduklarını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: yabancı dil eğitim politikası, yabancı dil öğretim programı, yabancı dil öğretim programının yürütülmesi, İngiliz Dili öğretimi This study aimed to analyse the problems related to foreign language education policy in Turkey's educational context to find out solutions with specific reference to English language teaching. Furthermore, it aimed to critically evaluate the foreign language education policies in the history of Turkish educational system. It handled them from the perspectives of macro level policy and micro level implementation of foreign language education. In doing so, it included such factors as educational institutions, teachers, administrators, parents, students, and textbooks. Moreover, it examined the decisions on foreign language education policies that have taken place in the official bulletins and national education councils from 1939 onwards. In this thesis seven research questions have been addressed and five assumptions have been suggested. In this study teachers of English have been selected as participants as they are central to implementation of the foreign language education policy. The entire population of this research included all the Turkish EFL teachers who teach English at Grades 4-8 of public primary schools in Turkey. 445 teachers of English in 177 schools in Turkey completed the questionnaires and returned them by mail. The data were analysed by means of inferential and descriptive statistics. Nonparametric tests such as Spearman's rank correlation coefficient, Mann Whitney U test and Kruskal-Wallis test were employed to analyse the data. The significance level was set at p<.05. The findings indicate that there are a number of VI problems with the foreign language education policy in Turkey. The problems relate to teachers, students, textbooks, school principals, and students' parents. Furthermore, the results show that undeveloped regions have more problems with foreign language teaching. Keywords: foreign language education policy, foreign language curriculum, implementation of foreign language curriculum, English language teachingKeywords: foreign language education policy, foreign language curriculum, implementation of foreign language curriculum, English language teaching
Collections