EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 1-20 of 739
-
Okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının ebeveynlerinin stres durumları ile çocukların psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem 5-6 yaş çocuklarının ebeveynlerinin stres durumları ile çocukların psikolojik iyi oluşları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır.Zonguldak ilinde bulunan 2020-2021 yılı MEB'e bağlı ... -
Sınıf öğretmenlerinin yetişkin eğitimi kapsamında yapılan uygulamalara ve yeterliliklerine ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Sınıf Öğretmenlerinin Yetişkin Eğitimi Kapsamında Yapılan Uygulamalara Ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri alınacaktır. Yetişkin eğitimi, yetişkinlere istekleri ve gereksinimleri doğrultusunda bilgi, beceri ve davranış ... -
Ak Mezar` ile `Zeyid ve Zeynep` hikayelerinin Türkiye Türkçesine çevirimi ve dil-üslup özelliklerinin milli üslubu temsil etme derecesinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, Abdurrauf Fıtrat'ın `Ak Mezar` ve `Zeyid ve Zeynep` hikayelerinde yer alan cümlelerin şekil-anlam açılarından incelenerek dil kullanımlarının belirlenmesi, yazarın dünyayı ve yaşadığı olayları algılayışının ... -
Okul yöneticilerinin öğretmenler üzerinde uyguladıkları psikolojik yıldırmanın incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev alan okul yöneticilerinin öğretmenler üzerinde uyguladıkları psikolojik yıldırmayı incelemek bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Ayrıca bu çalışmada elde edilen ... -
Dijital göçmenler üzerine bir çalışma: Sınıf öğretmenlerinin eğitim teknolojileri kullanımı hakkındaki görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Dijital göçmen, 1980 yılı ve öncesinden doğmuş, dijital dünyaya sonradan dahil olmuş bireylere denilmektedir. Hızla gelişen teknoloji hayatın her alanında olduğu gibi eğitim alanında da kullanımı kaçınılmaz bir hal almıştır. ... -
Ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzları
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzları cinsiyet, sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, kültürlenme çevresi, sosyal medyada geçirdiği zaman değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın evreni ... -
An investigation into the secondary school EFL students' perceptions of language learning in a study abroad context
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma daha önce yurt dışına giden, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıfdüzeylerinde 80 özel ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. İlişkisel araştırma modelininkullanıldığı çalışmada nicel ve nitel araştırma yöntemleri ... -
Yükseköğretim sürecinde yer alan görme engelli bireylerin eğitim sürecine ilişkin deneyimleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu çalışma, yükseköğretim sürecinde yer alan görme engelli bireylerin eğitim sürecine ilişkin deneyimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yapılan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ... -
Sınıf öğretmenlerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik öğretimi yönelim düzeyleri ile 21. yy. öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, Çanakkale il merkezinde ilkokulda görev yapmakta olansınıf öğretmenlerinin, FeTeMM eğitimi yönelim düzeyleri ile 21. yüzyıl öğreten becerilerialgı düzeyleri arasında ki ilişkiyi belirlemektir.Bu ... -
Göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları oyun becerileri ve oyunda öğretmenin rolü arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları oyun becerileri ve oyunda öğretmenin rolü arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde okul ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin web 2.0 araçları kullanımlarının incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Web 2.0 araçları web ortamlarında kullanıcıların yalnızca hazır uygulamaları kullanmasının önüne geçerek daha fazla kullanıcının yeni içerikler oluşturmasına imkân sağlamıştır. Web 2.0 araçları aynı zamanda öğrenme ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının eğitimde sanal gerçeklik kullanımına ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarından alınan görüşler doğrultusunda sanal gerçeklik sistemlerinin ve uygulamalarının eğitimde kullanımının öğretmen adayları üzerinde görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaca ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektifleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin ne düzeyde olduğunu incelemek ve çeşitli değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Çalışma nicel araştırma ... -
Suriyeli öğrencilerin yer aldığı sınıflarda görev yapan ilkokul öğretmenlerinin kapsayıcı sınıf kültürü oluşturma deneyimleri üzerine bir etnografik araştırma
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı Batı Anadolu'da Suriyeliler tarafından yoğun göç alan bir ilkokulda öğretmenlik yapan ilkokul öğretmenlerinin kapsayıcı sınıf kültürü oluşturma deneyimlerini keşfetmek ve bu ilkokulların durumunu ... -
Doğal, tarihi ve kültürel değerler hakkında ortaöğretim öğrencilerinin farkındalık düzeyleri: Çanakkale ili örneği
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bulunduğu coğrafya itibariyle Çanakkale ili birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve sayısız yaşamı içerisinde barındırmıştır. Birçok doğal, tarihi ve kültürel değere ev sahipliği yapmaktadır. Çalışma kapsamında Çanakkale ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşleri
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma araştırma desenlerinden karma çeşitleme deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini ... -
Türkçe lisans programlarında öğrenim gören uluslararası öğrenciler için Türk Dili ve Kompozisyon dersine yönelik kelime sıklığı çalışması
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi, son yıllarda ülkemizde uluslararası öğrenci sayısının da artışıyla daha dikkatle yaklaşılması gereken konular arasındadır. Uluslararası öğrenciler A-1'den C-1/+'e kadar olan ... -
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin iletişim stratejilerini kullanma düzeylerinin konuşma kaygısına etkisi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin iletişim stratejilerini kullanma düzeylerinin konuşma kaygılarını etkisini incelemektir. Bu bağlamda araştırmada verilerin toplanıp ve değerlendirmesi sürecinde ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının dijital okuryazarlık düzeyleri ile dijital vatandaşlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın temel amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık ve dijital okuryazarlık düzeyleri arasındaki ilişkinin analiz edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmeni adaylarının dijital vatandaşlık ... -
Rıfat Ilgaz'ın çocuk edebiyatı eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ/Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı Rıfat Ilgaz'ın çocuk edebiyatı alanında vermiş olduğu eserleri değerler eğitimi açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda bulguların bir araya getirilip değerlendirme sürecinde nitel araştırma ...