Ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzları cinsiyet, sınıf, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, kültürlenme çevresi, sosyal medyada geçirdiği zaman değişkenleri açısından incelenmiştir. Araştırmanın evreni 2019-2020 eğitim öğretim yılında Çanakkale ili Merkez ilçesinde yer alan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı devlete bağlı tüm ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerdir. Araştırmanın örneklemini ise basit seçkisiz örnekleme tekniği ile seçilen, ortaöğretim kurumlarına devam eden toplam 635 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplamak amacıyla Martin vd. (2003) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlaması Yerlikaya (2003) tarafından yapılan Mizah Tarzları Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzlarını belirlemek amacıyla betimsel yaklaşımlardan biri olan genel tarama metodu kullanılmıştır. SPSS 25 kullanılarak verilerin analizinde; frekans, standart sapma, normallik testi; non-parametrik testlerden Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis-H testi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan ortaöğretim öğrencilerinin mizah tarzlarının incelendiği bu araştırmada; katılımcı mizah alt boyutunun ve kendini geliştirici mizah alt boyutunun yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte saldırgan ve kendini yıkıcı mizah alt boyutlarının ise düşük seviyede olduğu tespit edilmiştir. Mizah tarzları ile cinsiyet, sınıf, sosyal medyada geçirilen süre değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Anne eğitim durumu, baba eğitim durumu ve kültürlenme çevresi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. In this study, the humor styles of secondary school students were analyzed in terms of gender, class, mother's educational status, father's educational status, cultural environment, and time spent on social media. The population of the research is the students who are educated in all secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in the central district of Çanakkale in the 2019-2020 academic year. The sample of the study is consisted of 635 students continuing to secondary school chosen simple random sampling technique.To collect data in the research, the Humor Styles Scale developed by Martin et al. (2003) and adapted to Turkish version by Yerlikaya (2003), and Personal Information Form prepared by the researcher were used.In this research, general screening method, one of the descriptive approaches, was used to determine the humor styles of secondary school students. In the analysis of data using SPSS 25; frequency, standard deviation, normality test; Mann Whitney U and Kruskal Wallis-H tests that are among the non-parametric tests were applied. In this research examining the humor styles of secondary school students participating in the research; it was determined that the sub-dimension of affiliative and self-enhancing humor of participants are at a high level. However, the aggressive and self-defeating humor the sub-dimensions were found to be low. A significant difference was found between humor styles and the variables of gender, class, and time spent on social media. According to the results of the research, no significant difference was found with respect to the variables of mother's and father's educations and cultural environment.
Collections