Yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma araştırma desenlerinden karma çeşitleme deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit seçkisiz örneklem yöntemiyle oluşturulan 191 yabancı dil olarak Türkçe öğreten kişi oluşturmaktadır. Çalışmada, tarafımdan geliştirilen `Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretenlerin Dil Bilgisi Öğretimine İlişkin Görüşleri Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerinin analizi SPSS 21.0 istatistik paket programından yararlanılarak yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, crosstab, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) gibi istatiksel tekniklerden yararlanılmıştır. Araştırmadan elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ışığında yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşlerinin cinsiyete, öğrenim durumuna, yaşa, mezun olunan bölüme, meslekî kıdeme ve görev yapılan birime göre farklılaştığı görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Dil Bilgisi, Öğretmen, Tutum, Yabancı Dil The purpose of this study is to determine the views of instructors teaching Turkish as a foreign language on grammar teaching. One of the mixed variation designs from mixed research design was used in this study. The sample of the study consists of 191 instructors who teach Turkish as a foreign language, which was created by simple random sampling method. In this study `The Scale of Views of Turkish as a Foreign Language Instructors` was developed by me and was used here. Analysis of the quantitative data of the study was carried out using the SPSS 21.0 statistical package program. Statistical techniques such as frequency, percentage, arithmetic mean, t-test, crosstab, one-way analysis of variance (ANOVA) was used in the analysis of the data. Qualitative data from the research has been made meaningful through codes. Descriptive analysis was used to analyze qualitative data.Within the scope of the data obtained as a result of this study, it is seen that the views of Instructors who teach Turkish as a foreign language on teaching grammar differ according to gender, education level, age, department graduated, professional seniority and the unit they work in.Keywords: Foreign Language, Teacher, Grammatik, Attitude
Collections