Suriyeli öğrencilerin yer aldığı sınıflarda görev yapan ilkokul öğretmenlerinin kapsayıcı sınıf kültürü oluşturma deneyimleri üzerine bir etnografik araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Batı Anadolu'da Suriyeliler tarafından yoğun göç alan bir ilkokulda öğretmenlik yapan ilkokul öğretmenlerinin kapsayıcı sınıf kültürü oluşturma deneyimlerini keşfetmek ve bu ilkokulların durumunu kapsayıcılık başlığı altında incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, gönüllü olarak araştırmaya katılan iki rehber öğretmen, iki Türkçe öğreticisi, dört sınıf öğretmeni olmak üzere sekiz ilkokul öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın modelini, nitel araştırma yöntemlerinden etnografik desen oluşturmaktadır. Araştırmada veriler görüşme ve gözlem teknikleri ile toplanmış, içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Sınıfında Suriyeli öğrenci bulunan ilkokul öğretmenlerinin kapsayıcı sınıf kültürü deneyimleri ve kapsayıcılık engelleriyle ilgili; Eğitime Katılım, Farklılıklara Değer Verme, Öğrencilerin İhtiyaçlarına Cevap Verme ve İş Birliği temalarına ulaşılmıştır. Sonuç olarak okullarda kapsayıcı eğitimin gerçekleşebilmesi için daha kapsamlı bir eğitim planlamasına ihtiyaç olduğu görülmüştür. The purpose of this research is to explore the experiences of primary school teachers who teach in a primary school in Western Anatolia, where Syrians migrate heavily, to create an inclusive classroom culture, and to examine the situation of primary schools under the title of inclusiveness. The study group of the research consists two counselors who voluntarily participated in research, two turkish teachers and four classroom teachers. The model of the research is the ethnographic design, one of the qualitative research methods. In the research, data were collected by interview and observation techniques and analyzed by content analysis method. The themes of participation in education, valuing differences, responding to students needs, and cooperation related to the inclusive classroom culture experiences and inclusion barriers of primary school teachers with Syrian students in their classrooms were reached. As a result, it has been seen that a more comprehensive education planning is needed in order to realize inclusive education in schools.
Collections