Yükseköğretim sürecinde yer alan görme engelli bireylerin eğitim sürecine ilişkin deneyimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, yükseköğretim sürecinde yer alan görme engelli bireylerin eğitim sürecine ilişkin deneyimlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Yapılan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için odak grup görüşmesi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak görüşme yapılmıştır. Yükseköğretim sürecinde yer alan görme engelli bireylerin deneyimlerini ortaya çıkarmak amacıyla, yükseköğretim sürecinde aktif olarak yer alan 8 görme engelli birey ile odak grup görüşmesi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın yapıldığı görme engelli bireyler amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenmiştir. Görme engelli bireyler ile yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analiz kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulardan ortaya çıkan sonuçlara göre, görme engelli bireyler için üniversite farklı anlamlar ifade etmektedir. Engelsiz koordinasyon biriminin aktif olarak çalışmıyor olması görme engelli bireylerin okula kayıt sürecinden itibaren pek çok zorluk ile karşılaşmasına neden olmaktadır. Akademisyenlerin tutumları ve farkındalık düzeyleri birbirlerine göre büyük değişiklikler göstermektedir. Üniversitede gerçekleştirilen etkinliklerin birçoğu görme engelli bireyleri kapsamamaktadır. Bilgi ve belgeye erişim sıkıntısı yaşamaktadırlar. Üniversite görme engelli bireylerin sosyalleşmesini ve bağımsızlaşmasını sağlamaktadır. Üniversitenin sağlamış olduğu bu imkanlar geliştirilmelidir. Anahtar Kelimeler: Görme engelli bireyler, yükseköğretim, deneyim. This study has been carried out in order to reveal the experiences of visually disabled individuals regarding the education period involved in the higher education period. In this study, the case study has been used from the qualitative research methods. In order to gather the research data, the interviews have been done by using focused group interviews and semi-structured interviews form. With the purpose of revealing the experiences of visually disabled individuals involved in the higher education period, focused group interviews with 8 visually disabled individuals and an interview with semi-structured interview forms have been done actively within the higher education period. Visually disabled individuals, where the research has been carried out, were determined by sample method for the purpose. As a result of the interviews having been done with visually disabled individuals, content analysis has been used in analyzing the data obtained. According to the results having been revealed from the findings obtained within the research, university has different meanings for visually disabled individuals. The fact that the unhindered coordination unit is not working actively, causes visually disabled individuals to face many difficulties since the period of school enrolment. The attitudes and awareness levels of academicians differ greatly. Many of the activities carried out in the university do not involve visually disabled individuals. There are problems in accessing information and documents. University provides the visually disabled individuals to socialize and become independent. These opportunities provided by the university must be developed.Key Words: Visually disabled individuals, higher education, experience.
Collections