Sınıf öğretmenlerinin fen, teknoloji, mühendislik ve matematik öğretimi yönelim düzeyleri ile 21. yy. öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Çanakkale il merkezinde ilkokulda görev yapmakta olansınıf öğretmenlerinin, FeTeMM eğitimi yönelim düzeyleri ile 21. yüzyıl öğreten becerilerialgı düzeyleri arasında ki ilişkiyi belirlemektir.Bu araştırmanın örneklemini, Çanakkale il merkezinde ilkokulda görev yapmakta220 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi olasılıklı örnekleme türlerindenbasit seçkisiz örnekleme (Simple Random Sampling) tekniği kullanılarak belirlenmiştir.Sınıf öğretmenlerinin FeTeMM öğretimi yönelim düzeyleri ile 21. yüzyıl öğretenbecerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilen araştırma,ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır.Alınan resmi izinlerle beraber Entegre FeTeMM Öğretimi Yönelim Ölçeği ve 21.Yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanım Ölçeği, çalışma grubundaki katılımcılara öncedenbelirlenen uygun zamanlarda görev yaptıkları ilkokullarda dağıtılmış ve uygulanmıştır.Sınıf öğretmenlerinin entegre FeTeMM öğretimi yönelim düzeylerinin ve 21. Yüzyılöğreten becerileri kullanım algı düzeylerinin cinsiyete, eğitim düzeyine ve yıl tecrübelerinegöre farklılaşıp farklılaşmadığını araştırmak adına istatiksel analiz programı olan TheStatistical Packet for the Social Sciences (Sosyal Bilimler İçin İstatistik Programı, SPSS)SPSS 22,0 paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda araştırmada yer alan sınıf öğretmenlerinin FeTeMMöğretimi yönelimi ölçek puanlarının genel ortalaması `katılıyorum` aralığında; 21. yüzyılöğreten becerileri ölçek puanlarının genel ortalaması ise `her zaman` aralığına denkgeldiği görülmektedir. Bu sonuç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin FeTeMM öğretimiyönelimleri `yüksek`, 21. yüzyıl öğreten becerileri `oldukça yüksek` şeklindedeğerlendirilmiştir. The purpose of this research is to determine the relationship between the STEMeducation orientation levels and the perception levels of 21st century teacher skills ofprimary school teachers working in primary school in Çanakkale city center.The sample of this research consists of 220 primary school teachers working in thecity center of Çanakkale. The sample of the study was determined by using the simplerandom sampling technique, which is one of the probability sampling types.The research, which was conducted to examine the relationship between primaryschool teachers' STEM teaching orientation levels and 21st century teacher skillsperception levels, was designed in relational screening model.With the official permissions obtained, the Integrated STEM Teaching OrientationScale and the 21st Century Teacher Skills Usage Scale were distributed and applied to theparticipants in the study group at the pre-determined appropriate times in the primaryschools where they worked. The Statistical Packet for the Social Sciences, a statisticalanalysis program, in order to investigate whether classroom teachers' integrated STEMteaching orientation levels and 21st century teacher skills usage perception levels differ according to gender, education level and years of experience. SPSS 22 It was carried outusing the .0 package program.As a result of this research, the general average of the STEM teaching orientationscale scores of the classroom teachers included in the research is in the range of `I agree`;21st century it is seen that the general average of teacher skills scale scores coincides withthe `always` range. In line with this result, classroom teachers' STEM teaching orientationswere evaluated as `high`, and 21st century teacher skills were evaluated as `quite high`.
Collections