Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektifleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin ne düzeyde olduğunu incelemek ve çeşitli değişkenlere göre anlamlı olarak farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymaktır. Çalışma nicel araştırma yöntemi ve tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmaya konu olan öğretim perspektifleri, öğretim perspektifleri envanteri yardımıyla incelendiği için bu yöntem seçilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerini incelemek amacıyla Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesinde öğrenim görmekte olan 109 sınıf öğretmeni adayına envanter uygulanmıştır. Ölçek uygulamasına katılan sınıf öğretmeni adayları seçkisiz örneklem ile seçilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektifleri cinsiyet değişkenine, eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma durumuna ve öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme durumuna göre incelenmiştir. Verilerin analizi SPSS 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Öğretmen adaylarının öğretim perspektiflerinin ne durumda olduğu perspektif puanlarının aritmetik ortalama değerleri ile verilmiştir. Cinsiyet değişkenine göre öğretim perspektiflerinin incelenmesinde t-Test, eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma durumuna ve öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme durumuna göre incelenmesinde ANOVA testi kullanmıştır. Araştırmada 109 sınıf öğretmeni adayının sahip olduğu öğretim perspektifleri (Aktarma, Yetiştirme, Geliştirme, Teşvik Etme, Toplumsal Reform ve Karma) incelendiğinde toplamda 46 öğretmen adayı ile %42 oranında baskın perspektif `Teşvik etme` olurken bu oran `Toplumsal reform` perspektifinde sadece 2 öğretmen adayı ile %2 oranında kendini östermiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının öğretim perspektiflerinin cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı ortaya çıkmıştır. Eğitim fakültesi tercihini isteyerek yapma değişkenine göre `Teşvik etme` hariç diğer perspektiflerde anlamlı farklılık görülmüştür. Öğretmenlik mesleğine kendini hazır hissetme değişkenine göre ise sadece `Aktarma` ve `Toplumsal reform` perspektiflerinde anlamlı farklılaşma olmuştur. The aim of this study is to examine the level of teaching perspectives of classroom teacher candidates and to see if they differ significantly according to various variables. The study was conducted using the screening method, which is one of the quantitative research methods. This method was chosen because the instructional perspectives that were the subject of research were examined with the help of an inventory. In order to examine the teaching perspectives of classroom teacher candidates, the scale was applied to 109 classroom teacher candidates studying at Çanakkale Onsekiz Mart University. Classroom teacher candidates who participated in scale application were selected by non-selective sampling method. During the study of the teaching perspectives of the classroom teacher candidates, they were examined according to the gender ariable, the state of willingly making the choice of the Faculty of education and the state of readiness for the teaching profession, and the analysis of the data was conducted using the SPSS 22.0 program. The state of the teaching perspectives of the teacher candidates is given by the arithmetic mean values of the perspective scores. In the study of teaching perspectives according to the gender variable, the t-Test used the ANOVA test in the study according to the state of willingly making the choice of the Faculty of education and the state of readiness for the teaching profession. In the study, when the teaching perspectives (Transmission, Apprenticeship, Developmental, Nurturing, Social Reform and Mixed) that 109 classroom teacher candidates had were examined, 42(46) %of the dominant perspective was `Nurturing`, while only 2(2)%showed themselves in the `Social Reform` perspective. It turned out that the teaching perspectives of classroom teacher candidates were not significantly differentiated according to gender variables. Significant differences were observed in other perspectives, except for `Nurturing` according to the variable of willingly making the choice of the Faculty of Education. According to the variable of feeling ready for the teaching profession, there was only significant differentiation in the perspectives of `Transmission` and `Social Reform`.
Collections