Göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları oyun becerileri ve oyunda öğretmenin rolü arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları oyun becerileri ve oyunda öğretmenin rolü arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde okul öncesi eğitim alan 201 göçmen çocuk (99 kız, 102 erkek) ve göçmen çocuklarına eğitim veren 100 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modeli kullanılarak yapılan bir nicel çalışmadır. Veri toplama araçlarını; Demografik Bilgi Formu, Okul Öncesi Davranışsal ve Duygusal Derecelendirme Ölçeği, Çocuk Oyun Becerileri Ölçeği ve Oyunda Öğretmenin Rolü Ölçeği oluşturmaktadır. Çocuklar için hazırlanan Okul Öncesi Davranışsal ve Duygusal Değerlendirme Ölçeği araştırmacı tarafından doldurulurken diğer formlar öğretmenler tarafından doldurulmuştur. Göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları ile oyun becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için korelasyon analizi yapılmıştır. Okul öncesi davranışsal ve duygusal derecelendirme ölçeği, çocuk oyun becerileri ölçeği ve oyunda öğretmenin rolü ölçeği ile demografik değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için ise Bağımsız Grup t Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (One Way ANOVA) kullanılmıştır. Analizler sonucunda, göçmen çocukların sosyal duygusal uyumları ile oyun becerileri arasında pozitif yönde ilişki ortaya konmuştur. Sosyal duygusal uyum ile oyun liderliği ve oyunda rol alma arasında pozitif yönde anlamlı, oyuna başlama ve oyunu sürdürme arasında negatif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Aynı zamanda cinsiyete göre kız çocukların erkek çocuklara göre sosyal duygusal uyumları anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Okul öncesi öğretmenlerin oyundaki rolü ile demografik değişkenler arasında anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir. The aim of this study is to reveal the relationship between immigrant children's social-emotional adjustment, play skills and the role of the teacher in play. The sample of the research consists of 201 immigrant children (99 girls, 102 boys) who received pre-school education in Bursa in the 2019-2020 academic year and 100 preschool teachers who teach immigrant children. The research is a quantitative study using the relational screening model. Data collection tools; Demographic Information Form, Preschool Behavioral and Emotional Rating Scale, Child Play Skills Scale and Teacher's Role in Play Scale. While the Preschool Behavioral and Emotional Evaluation Scale prepared for children was filled by the researcher, the other forms were filled by the teachers. Correlation analysis was conducted to reveal the relationship between social emotional adaptation and play skills of immigrant children. Independent Group t-Test and One-Way ANOVA were used to reveal the relationship between preschool behavioral and emotional rating scale, children's play skills scale, teacher's role in play scale and demographic variables. As a result of the analyzes, a positive relationship was revealed between the social-emotional adjustment of immigrant children and their play skills. There was a positive and significant relationship between social emotional adaptation and game leadership and taking part in the game, and a negative significant relationship between starting and continuing the game. At the same time, social-emotional adjustment of girls and boys differs significantly according to gender. There was no significant difference between the role of preschool teachers in the game and demographic variables.
Collections