DÜZCE ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 1632
-
Stratejik lidelik uygulamalarına ilişkin Türk turizm sektöründeki Türk işletmelerinde nitel bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısmanın temel amacı, Türk turizm sektöründe lider konumda olanTürk isletmelerinin üst düzey yöneticilerinin stratejik liderlik uygulamalarını neölçüde gerçeklestirdiklerini incelemektir. Stratejik liderlik uygulamaları, ... -
Turizm işletmelerinde rekabet stratejilerinin başarılarının artırılmasında öğrenen örgütün rolü: Bir ulaştırma işletmesinde örnek olay çalışması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Piyasaların küreselleşmesi, teknolojinin hızlı bir şekilde gelişmesi, rekabetin her geçen gün artması, yeni bilgi işçilerinin beklentilerinin farklılaşması, akademisyenlerin ve işletme yöneticilerinin rekabet avantajı ... -
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi açısından işgören bulma ve seçme sürecine yönelik bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde teknolojinin gelişmesi, toplumun daha az çalışarak, daha çok üretmesine ve daha yüksek bir gelir düzeyine ulaşmasına neden olmaktadır. Toplumun gelir düzeyi yükseldikçe de, turizme olan talebin artması kaçınılmazdır. ... -
Hizmet içi eğitimin işgören performansı üzerindeki etkisi: Ankara`daki dört ve beş yıldızlı otellerde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünya'da sürekli büyüme gösteren Turizm endüstrisi, Türkiye için önemli gelir kaynaklarındandır. Turizm endüstrisinin gelişebilmesi için yapılması gerekenlerden birisi işgören performansını üst seviyede tutmak olmalıdır. ... -
Konaklama işletmelerinde dengeli ölçüm kartı üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde işletmeler hızla değişip gelişen ve rekabetin her geçen gün biraz daha arttığı bir ortamda faaliyetlerini sürdürmektedir. Böyle bir ortamda işletmelerin başarılı olmaları doğru stratejiler oluşturmalarına ve bu ... -
Türkiye`deki seyahat acentalarında performans değerlendirme yaklaşımları: A grubu seyahat acentalarına yönelik bir alan araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, Türkiye'deki seyahat acentalarının performans değerlendirmede hangi kriterleri kullandıklarını ve neyi ne ölçüde gerçekleştirdiklerini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde Türkiye'de ... -
Havayolu yolcu taşıma şirketlerinde uygulanan rekabet stratejileri: Türk şirketlerine yönelik nitel bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Havacılık sektörü, son dönemler de yaşanan ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. Rekabet stratejisi, değişen bu rekabetçi çevrede firmaların başarısını etkileyen ... -
Hizmet kalitesinin müşteri sadakati üzerindeki etkisi ve 5 yıldızlı bir otel işletmesinde uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Birçok hizmet işletmesi, her geçen gün kalite konusuna ilgi göstermekte ve hizmet kalitesini geliştirmek için çalışmalar yapmaktadır. Bu nedenle hizmet işletmelerinin temel amacı kalitenin sağlanması olmuştur. Genel anlamda, ... -
Yükseköğretim kurumlarında kurumsal imaj: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu öğrencilerinin görüşleri üzxerine bir alan araştırması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bir kurumun algılanış biçimi olarak tanımlanabilen imaj, kurumların amaçlarına ulaşabilmelerinde etkin bir role sahiptir. Bir kurumun sahip olduğu kurumsal imaj, kendisini rakiplerinden farklı kılmakta ve farklı pazar ... -
Konaklama işletmelerinde ortaklaşa rekabetin uygulanabilirliği: Kapadokya Bölgesi`nde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın temel amacı; konaklama işletmelerin de ortaklaşa rekabetin uygulanabilirliğini belirlemek ve işbirliği ve rekabetin beraber kullanılmasının konaklama işletmelerine sağlayacağı faydaları ortaya koymaktır. ... -
Termal turizm işletmelerinde müşteri tatmininin ölçülmesi: Kızılcahamam örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Küçülen dünyada büyüyen sektör olan turizm sektörünün sosyal, ekonomik ve çevresel olmak üzere birçok etkileri vardır. Yeme-içme, uyuma gibi temel ihtiyaçları dışındaki en önemli konu, yaşamlarını sağlıklı bir şekilde devam ... -
Bilgi teknolojileri kullanımının otel işletmeleri yöneticilerine etkileri: Antalya`daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Antalya İlindeki 5 yıldızlı otel işletmelerinin yöneticilerinin, bilgi teknolojileri kullanımından nasıl etkilendiklerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda Antalya'ya da yer alan 176 adet 5 yıldızlı ... -
Otel işletmelerinde EFQM mükemmellik modeli: Abant bölgesinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde küreselleşme ve teknolojik gelişmelerle ortaya çıkan ve artanrekabet ortamında varlıklarını sürdürmek isteyen işletmelerin etkin stratejik yönetim uygulamalarını benimsemeleri kaçınılmazdır. Kuruluşlara mükemmelliğe ... -
Tedarik zinciri yönetiminin işletme performansı üzerindeki etkisi: Otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Turizm sektörü, son dönemlerde yaşanan ekonomik, sosyal, siyasal gelişmeler nedeniyle rekabetin en fazla yaşandığı sektörlerden birisidir. İşletmeler artık bireysel becerileriyle artan bu rekabet ortamında ayakta durmakta ... -
Yerel sivil toplum kuruluşlarının turizme etkilerini belirlemeye ilişkin bir araştırma: Düzce ili örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Yerel Sivil Toplum Kuruluşları (STK), yerel alanlarda önemli turistik etkinliklerde bulunarak, o bölgede turizm endüstrisinin gelişmesinde önemli rol-model oluşturabilirler. Örneğin Yerel STK'lar organize ettikleri ... -
Türk mutfak kültürü tanıtım sorunu: Mengen mutfağı örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Türk mutfağı, Türklerin yaşadıkları coğrafyada şekillenen ve birçok uygarlığın izlerini taşıyan geniş bir kültüre sahip olmasına rağmen dünya mutfakları arasında hak ettiği konumda değildir. Bunun en belirgin nedenlerinden ... -
Turizmde lisans öğrenimi gören öğrencilerin kişilik özellikleri ve mesleğe yönelik düşünceleri üzerine bir alan araştırması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Turizmde kalifiye eleman yetersizliği gerek sektör temsilcileri gerekse işletme yöneticileri tarafından sıklıkla dile getirilmektedir. Kalifiye eleman yetersizliği, işletmelerde kaliteli mal ve hizmetlerin üretilmesi ve ... -
Liderlik tarzları ile stratejik kararlar arasındaki ilişki: İstanbul`daki 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Liderlik ve strateji işletmeler için önemi her geçen gün artan iki önemli kavramdır. Otel işletmelerinin emek yoğun bir yapıya sahip olması, çevresel değişmelere karşı esnek olması, müşteri isteklerinin sürekli değişmesi ... -
Kalite fonksiyon göçerimi ve hızlı yiyecek içecek işletmelerinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG), müşteri taleplerine göre işletmenin mevcut ürün veya hizmet tasarımına yönelik tüm yeterliliklerini en etkin biçimde kullanmasını sağlayan bir süreçtir. KFG, müşteri tatminine yönelik ürün ... -
Alternatif bir turizm çeşidi olarak mutfak turizminin değerlendirilmesine ilişkin sektör temsilcilerinin görüşlerinin incelenmesi üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, alternatif bir turizm çeşidi olarak mutfak turizminin değerlendirilmesine ilişkin turizm sektör temsilcilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya toplam 40 otel yöneticisi, otel bölüm yöneticisi ...