DÜZCE ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 41-60 of 1632
-
Termal konaklama işletmelerinde yöneticilerin stratejik kalite yönetimi algıları: Afyon bölgesinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Dünyadaki hızlı ekonomik, siyasal, teknolojik gelişmeler ve değişmelere paralel olarak turizm tüketim kalıplarında da son yıllarda önemli değişimler gözlenmektedir. Turist profilindeki ve tüketim kalıplarındaki değişikliklerin ... -
Finansal stratejilerin finansal performansa etkisi: Havayolu yolcu taşıma şirketlerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin amacı, işletmeler açısından finansal stratejinin önemine vurgu yaparak, havayolu yolcu taşıma şirketlerinin belirledikleri finansal stratejilerin, finansal performanslarına etkisini veri zarflama analizi tekniği ... -
Yat limanlarında inovasyon ve performans ilişkisi: Türkiye üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde küreselleşmeyle birlikte, şiddeti artan rekabet ortamında, işletmeler varlıklarını sürdürmek ve rakiplerinin gerisinde kalmamak için performanslarını artırmaya yönelik çaba harcamaktadırlar. Bu nedenle işletmeler ... -
Kurumsal itibar yönetimi algısının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesi örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık sağlamada etkili bir unsur olabileceği varsayımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmanın temel amacı, Düzce Üniversitesi akademik personelinin kurumsal itibar yönetimi algılarının ... -
Kent markası ve imajının ölçümü: Düzce ili örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Kent markalaşması, bir kentin marka olarak konumlandırılması ve hedeflerin bir vizyon haline getirildiği bir takım faaliyetleri içermektedir. Kent imajı ise kentle ilgili insanların zihinlerinde oluşan algılar olarak ... -
Web tabanlı pazarlama yapan havayolu yolcu taşıma işletmelerinin etik davranışları üzerine bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, web tabanlı pazarlama yapan havayolu yolcu taşıma işletmelerinin etik davranışlarının havayolu tüketicileri açısından, pazarlama karması unsurlarına göre incelemektir. Web tabanlı pazarlama yapan ... -
Avrupa Birliği ve Türkiye turizm politikaları: Turizm sektörünün ekonomik etkileri
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, Avrupa Birliği ve Türkiye'nin, turizm sektörünü ve turizm politikalarını inceleyerek, karşılaştırmalı bir şekilde tartışmaktır. Ayrıca, turizm sektörünün ekonomiye olan etkilerinin boyutunun ... -
Küreselleşme sürecinin uluslararası turizme ve Türkiye`ye etkileri
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, uzun süreden beri var olan ancak 1980'li yıllardan itibaren etkilerini daha fazla hissettiren küreselleşme sürecini incelemek, bu sürecin turizm sektörüne olan etkilerinden bahsetmek ve son ... -
Finansal yeniliklerin işletme performansına etkisi
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, finansal yeniliklerin hizmet işletmelerininperformansını ne ölçüde etkilediğini incelemektir. Finansal yenilik; ürün/hizmetyeniliği, süreç yeniliği ve sistem yeniliği olmak üzere üç boyuttan ... -
Terör ve turizm ilişkisi: Türkiye üzerine yansımalar
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son yüzyılda şiddeti artan terör olayları insanlığın en önemli ortak sorunlarından biri haline gelmiştir. Uluslararası boyutta günden güne artan ve 9/11 saldırıları ile dünyayı sarsan terör olayları Türkiye için de son 30 ... -
Düzce Üniversitesi`nde görevli idari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanması
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı Düzce Üniversitesi'nde görevli idari personelin hizmet içi eğitim ihtiyacının saptanmasıdır.Araştırmanın evrenini 2011 yılı Kasım ayı itibari ile Düzce Üniversitesi Rektörlüğü'ne bağlı idari ... -
Yiyecek-içecek işletmelerinde müşteri şikâyetlerinin müşteri sadakatine etkisi: Cunda Adası`nda bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yiyecek-içecek işletmelerinde ne tür müşteri şikâyetlerinin olduğu; müşteri şikâyetlerinin ve müşteri şikâyet çözümleme sürecinin müşteri sadakati üzerinde etkisinin olup-olmadığı araştırılmaktadır. Dolayısıyla ... -
Marka değeri ile tüketici satın alma davranışları arasındaki ilişki: İstanbul`daki beş yıldızlı otel işletmelerinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüzde pazarın hızla değişmesiyle yoğun rekabet ortamında marka ve marka değeri kavramının önemi daha da artmaktadır. Marka kavramı tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen önemli bir etken haline gelmiştir. Bu ... -
Turizm lisans eğitimi alan öğrencilerin girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimine etkisi: Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Girişimcilik, özellikle son 20 yıldır üzerinde ağırlıkla durulan, ekonomik gelişmenin ve toplumsal refahın itici gücü olarak dikkat çekilen bir konudur. Kişilerin girişimci faaliyetlere yönelimini etkileyen birçok unsur ... -
Turizm işletmelerinde yenilik stratejilerinin nitel ve nicel performansa etkileri: Safranbolu örneği
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın temel amacı, işletmelerin yenilik stratejilerini (saldırgan, savunmacı, taklitçi, bağımlı, geleneksel, fırsatları izleme) kullanmalarının nitel (çalışan bağlılığı, müşteri tatmini, yenilik) ve nicel (verimlilik, ... -
Hizmet sektöründe kalite ve Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmesi hizmet kalitesinin ölçülmesine yönelik bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Otobüslerle seyahat eden kişilerin gideceği yere ulaşmadan önce terminallere uğraması gerekliliği terminallerin önemini arttırmaktadır; çünkü terminaller müşterilerin seyahat etme gereksinimlerini karşılamayı amaç edinmiş ... -
Bekleme hattı (Kuyruk) modeliyle servis sisteminin analizi: Hızlı yiyecek içecek işletmesinde bir uygulama
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Hızlı yiyecek içecek işletmeleri hızlı servis sunma özellikleriyle restoranlardan ayrılmaktadırlar. Dolayısıyla müşterilerin bu tip işletmelerden beklentileri, hizmet taleplerinin en kısa sürede karşılanmasıdır. Bekleme ... -
Üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin girişimcilik eğilimleri üzerindeki etkisi: Düzce Üniversitesinde bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı; üniversitede öğrenim gören öğrencilerin kişilik özellikleri ile girişimcilik eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu araştırmanın evreni, Düzce Üniversitesi'nin lisans ve ön lisans ... -
100 temel eserlerde yer alan değerlerle sosyal bilgiler öğretim programındaki değerlerin uyumu
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okulları için tavsiye ettiği`100 Temel Eser? listesinde belirtilen eserlerde yer alan değerler ile ilköğretim sosyal bilgiler öğretim programında verilen değerlerin ... -
Otel işletmelerinde Basel II Uzlaşısı`na uyum süreci: istanbul`da faaliyet gösteren beş yıldızlı otel işletmelerine yönelik bir araştırma
(DÜZCE ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Uluslararası piyasalarda, risk yönetim uygulamalarında ve denetim yaklaşımlarında önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Bu nedenle Basel I Uzlaşısı ihtiyaçları karşılamada yetersiz kalmış ve yeni sermaye uzlaşısının ...